دولت آمریکا به دنبال سهم خود از معامله خرید تیک تاک است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – به دلیل اینکه دولت آمریکا شرایط معامله خرید تیک تاک را برای شرکت‌های آمریکایی فراهم کرده است، دونالد ترامپ به دنبال سهم خود در این معامله است. 

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که اپلیکیشن چینی تیک تاک با دولت چین در ارتباط است و استفاده از ان در آمریکا یک خطر امنیتی محسب می‌شود. به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد اپلیکیشن تیک تاک را در آمریکا تحریم و استفاده از آن را ممنوع کند. 

اکنون دونالد ترامپ به شرکت‌های آمریکایی مانند مایکروسافت اجازه داده است که تا ۱۵ سپتامبر این اپلیکیشن محبوب اشتراک گذاری ویدئو را بخرند. 

دونالد ترامپ روز گذشته در کاخ سفید گفت: «به دلایل امنیتی نمی‌توان اجازه داده کشور چین این اپلیکیشن را کنترل کند. به نظر من بهتر است به جای خرید ۳۰ درصد، کل اپلیکیشن را بخریم.»

از طرف دیگر رئیس جمهور آمریکا معتقد است که دولت باید بخش قابل توجهی از مبلغ مربوط به معامله خرید تیک تاک را دریافت کند؛ زیرا شرایط انجام این عملیات ادغام را فراهم کرده است.

ترامپ در ادامه سخنانش اشاره کرد از آنجا که خرید اپلیکیشن به معنای ارسال پول به چین است، آمریکا نیز در مقابل باید مبلغی دریافت کند. رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: «دولت آمریکا باید برای انجام این معامله مبلغی دریافت کند؛ زیرا بدون کمک دولت آن‌ها چیزی ندارند.»

با این شرایط هنوز مشخص نیست که چه شرکتی تیک تاک را خریداری می‌کند و سرنوشت این اپلیکیشن چینی در آمریکا چگونه می‌شود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر