حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ادعای یک شرکت چینی برای دریافت ۱/۴ میلیارد دلار غرامت از شرکت اپل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – یک شرکت هوش مصنوعی چینی خواهان دریافت ۱/۴ میلیارد دلار غرامت از شرکت اپل شد؛ زیرا ادعا می‌کند که این غول تکنولوژی از حق امتیاز اختراعات او سواستفاده کرده است. 

یک شرکت هوش مصنوعی چینی که «شانگهای ژیژن اینتلیجنت نتورک تکنولوژی» نام دارد، شرکت اپل را متهم به سواستفاده از حق امتیاز اختراعات خود کرده و از این غول تکنولوژی شکایت کرده است. 

این شرکت در شکایت خود ذکر کرده که قصد دارد تولید و فروش آن دسته از محصولات اپل که با پتنت‌های این شرکت ساخته شده‌اند را متوقف کند و ۱.۴ میلیارد دلار غرامت از اپل دریافت کند. این شکایت در یکی از دادگاه‌های محلی چین ثبت شده است.

شرکت هوش مصنوعی چینی ادعا می‌کند که دستیار صوتی اپل از فناوری تشخیص صوتی که این شرکت در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان اختراع خود ثبت کرده است استفاده می‌کند. اما شرکت اپل در بیانیه ای اعلام کرده است که دستیار صوتی سیری هیچ کدام از ویژگی‌های ذکر شده در پتنت این شرکت را ندارد. 

اختلاف بین اپل و این شرکت چینی قدیمی است و نزدیک به ۱۰ سال است که این شرکت چینی از این شکایت‌ها تنظیم می‌کند. اولین شکایت این شرکت چینی از اپل به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد که باز هم مربوط به استفاده از فناوری تشخیص صوت بوده است. 

شرکت اپل می‌گوید دادگاه عالی مردم چین نیز بعد از بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که اپل از فناوری این شرکت استفاده نکرده است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر