حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل پلی موزیک از ماه آینده متوقف می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوگل پلی موزیک از توقف ارائه این خدمات تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داده است. کاربران تا پایان سال می‌توانند به کتابخانه این سرویس دسترسی داشته باشند و آن را به یوتیوب موزیک انتقال دهند.

کاربران گوگل پلی موزیک در هفته‌های اخیر با هشدارهایی برای توقف فعالیت روبه‌رو شده بودند. گوگل پلی موزیک از توقف ارائه این خدمات تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داده است.

این سرویس از ماه آینده در آفریقای جنوبی و نیوزلند متوقف می‌شود و کاربران نمی‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. این سرویس یک سال بعد در سایر کشورها متوقف خواهد شد. البته افراد تا پایان سال ۲۰۲۰ می‌توانند به کتابخانه این سرویس دسترسی داشته باشند و آن را به یوتیوب موزیک انتقال دهند.

اگرچه تا پایان سال امکان انتقال آهنگ‌ها از گوگل پلی به یوتیوب وجود دارد، اما گوگل قبل از این تاریخ برخی ویژگی‌های پلی موزیک را حذف می‌کند. برای مثال گوگل تا پایان ماه جاری میلادی گزینه‌های خرید و پیش‌خرید موسیقی را از پلی‌استور حذف می‌کند. اگر می‌خواهید خریدهای خود را به یوتیوب انتقال دهید باید از یک ابزار استفاده کنید یا از «گوگل Takeout» برای انتقال اطلاعات و دانلود همه آهنگ‌های خریداری‌شده کمک بگیرید.

اگر کاربران آهنگ‌های خود را از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک منتقل نکنند، اشتراک آن‌ها لغو می‌شود که تاریخ آن با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنند مشخص خواهد شد. گوگل برای تشویق کاربران، به‌روزرسانی‌هایی را برای یوتیوب منتشر کرده است. تب اکسپلور، باز‌طراحی صفحه پخش آهنگ، خلق هوشمندانه پلی‌لیست و ادغام با پلتفرم‌هایی مانند اندروید تی‌وی و گوگل اسیستنت نمونه‌هایی از این به‌روزرسانی‌ها هستند.

سرویس‌های یوتیوب موزیک می‌تواند تعداد زیادی از کاربران را برای تغییر سرویس متقاعد کند. اما برای افرادی که این انتقال را اشتباه می‌دانند کارایی نخواهد داشت. برخی منتقدان معتقدند که گوگل بیش از حد بر یوتیوب تمرکز کرده است. اما در آن کمبودهایی مانند حالت آفلاین و پخش خودکار وجود دارد. اگر هنوز هم می‌خواهید از سرویس موسیقی گوگل استفاده کنید باید خود را برای ایجاد یک تغییر بزرگ آماده کنید.

منبع

androidauthority

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر