جمع‌بندی همه اخبار منتشر شده در رویداد آنپکد ۲۰۲۰ سامسونگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ در دومین رویداد سالانه گلکسی آنپکد خود در سال جاری، اقدام به معرفی دستگاه‌های زیادی کرده است که شامل جدیدترین پرچمداران این شرکت، یک گوشی تاشو، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و ایربادهای بی‌سیم جدید می‌شود. این رویداد رسانه‌ای، برای نخستین بار در تاریخ برگزاری خود به صورت کاملاً آنلاین برگزار شد. پاندمی ویروس کرونا باعث تغییر در حوزه تکنولوژی (و دیگر صنایع) شده و همین موضع باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌ها به جای حضور در نمایشگاه‌های فیزیکی و مراسم‌های سالانه خود، به صورت آنلاین و از راه دور به معرفی جدیدترین محصولات و پروژه‌های خود بپردازند.

دستگاه‌های معرفی شده در آنپکد امسال از زرق و برق خاصی برخوردار بودند و البته که برخی از آن‌ها قیمت‌های گزافی نیز دارند. در بحبوحه ویروس کرونا، بسیاری از مردم سراسر جهان شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند و عملاً مشتریان همه نوع محصولاتی کاهش پیدا کرده است. با این حال، این موضوع باعث نمی‌شود تا غول تکنولوژی کره از برنامه‌های خود دست کشیده و چرخه تولید و عرضه محصولات خود را متوقف سازد. در این مطلب قصد داریم به جمع‌بندی همه اخبار منتشر شده در آنپکد ۲۰۲۰ سامسونگ بپردازیم تا بدانیم این شرکت چه محصولاتی را معرفی کرده است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا

گوشی های پرچمدار سامسونگ همیشه در رویداد گلکسی آنپکد همه توجهات و تمرکزات را به خود جلب کرده‌اند و امسال نیز این رویه تغییری نکرده است. جدیدترین دستگاه‌ها، گلکسی نوت ۲۰ الترا (۱۳۰۰ دلاری) و نوت ۲۰ (۱۰۰۰ دلاری) هستند؛ دو دستگاهی که تفاوت زیادی با سری گلکسی S20 ندارند که سال گذشته میلادی شاهد عرضه آن‌ها از سوی سامسونگ بودیم (اگرچه به همان اندازه گران هستند!). اندازه نمایشگر آن‌ها مشابه گلکسی S20 پلاس و S20 الترا (به ترتیب، ۶٫۷ اینچ و ۶٫۹ اینچ) هستند. از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند و دوربین‌های آن‌ها نیز از لنزهایی تقریباً مشابه دو دستگاه یاد شده برخوردار هستند.

نوت ۲۰ الترا سنسور تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی را از دست داده و به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی هنوز هم از لنز ۱۰ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی دوربین استفاده می‌کند که به شما اجازه می‌دهد تا شاهد بزرگنمایی ۵۰ برابری بدون افت کیفیت قابل ملاحظه‌ای باشید. نوت ۲۰ همان دوربین‌های S20 پلاس را دارد که البته هر دو گوشی نوت، لنز عمق سنج را ندارند که همین مورد نیز باعث شده است تا شاهد افکت‌های واقعیت افزوده بهتر و حالت پرتره بهتری باشیم.

پس ویژگی‌های جدید این گوشی های هوشمند چیست؟ گلکسی نوت ۲۰ الترا و گلکسی نوت ۲۰ گوشی های همانند نوت ۱۰ (محصول سال ۲۰۱۹ میلادی) محصولات خوش ساختی هستند که جنس قسمت پشتی آن‌ها از شیشه و به صورت مات است (رنگ برنزی آن واقعاً زیباست) که در کمال تعجب، ظرفیت‌های باتری کمتری نسبت به مجموعه گلکسی S20 دارند (به ترتیب، ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت). این گوشی‌ها به دلیل استفاده از پردازنده نسبتاً جدید اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس شرکت کوالکام، کمی قوی‌تر هستند که به احتمال زیاد، خیلی متوجه این تفاوت نخواهید شد. یک حالت مستحکم Pro Video برای برنامه دوربین این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است که در زمان فیلمبرداری، کنترل دقیق‌تری را ارائه می‌دهد. این حالت به شما امکان می‌دهد که مشخص کنید کدام میکروفون روی گوشی، صدای فیلمی که در حال گرفتن آن هستید را ضبط کند. با این حال، نکته‌ای که کمی عجیب است این هست که تنها گوشی گلکسی نوت ۲۰ الترا به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است؛ موردی که سامسونگ نخستین بار در سری گلکسی S20 معرفی کرد. در حقیقت، گوشی گلکسی نوت ۲۰ از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. همچنین مدل الترا به نمایشگری خمیده مجهز شده در حالیکه مدل معمولی حاوی یک صفحه تحت است.

قلم استایلس S Pen یکی از ویژگی‌های خاص این سری گوشی های پرچمدار است و سامسونگ می‌گوید که دقت و واکنش‌پذیری قلم این گوشی‌ها کاملاً بهبودیافته است. ویژگی جدید امسال مرتبط با قلم این سری، اقدامات «Anywhere» نامیده می‌شود: شما می‌توانید با قلم S Pen خود پنج حرکت خاص (ژست حرکتی) انجام دهید و شاهد عملکردهای قابل تنظیم روی گوشی هوشمند خود باشید. به عنوان مثال، حرکت دادن قلم S Pen به سمت چپ در هوا، باعث می‌شود که اپلیکیشن جدیدی باز شود.

از سوی دیگر، سامسونگ اپلیکیشن Notes خود را نیز به‌‌روز کرده است؛ با این به‌روزرسانی، این اپلیکیشن اکنون قادر است که یادداشت‌های جدید شما را به صورت خودکار ذخیره کند و همگام‌سازی آن‌ها را در همه دستگاه‌های شما انجام دهد. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند دست‌نوشته شما را به متن تبدیل کند و می‌توانید در فایل‌های PDF حاشیه‌نویسی کنید و برخی از بخش‌های متن آن را هایلایت کنید. این یادداشت‌ها اواخر سال جاری، می‌توانند با حساب‌های مایکروسافت وان‌درایو و اوت‌لوک نیز همگام‌سازی شوند. صحبت از مایکروسافت شد، گفتنی‌ست که سری نوت اکنون با ویندوز یکپارچه‌تر شده است. با استفاده از اپلیکیشن Link to Windows، می‌توانید برای دسترسی سریع اپلیکیشن‌های موبایل خود، میان‌برهایی را روی ویندوز ایجاد کنید و در فصل پائیز امسال نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های گوشی‌تان را روی رایانه شخصی خود اجرا کنید. سرویس گیم پس (Game Pass) مایکروسافت نیز برای دستگاه‌های نوت در دسترس قرار دارد بنابراین می‌توانید هر جایی که هستید، بازی‌های ایکس باکس را روی گوشی خود تجربه کنید (البته به اینترنتی بسیار خوب نیز نیاز دارید).

نکته جالب دیگر این است که سامسونگ وعده داده است تا سه سال از سیستم عامل اندروید این سری پشتیبانی کند و در صورت عرضه نسخه‌های جدید آن، سیستم عامل سری نوت ۲۰ را به آن ارتقاء خواهد داد. سامسونگ معمولاً از سیستم عامل دستگاه‌های خود تا دو سال پشتیبانی می‌کند. امکان پیش خرید گوشی های نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا از تاریخ پنج شنبه ۱۶ مرداد (۶ آگوست) مهیا می‌شود. این دستگاه‌ها از تاریخ جمعه ۳۱ مرداد ماه (۲۱ آگوست) نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

سامسونگ گلکسی تب S7 و تب S7 پلاس

تبلت‌های جدید سامسونگ، یعنی تب S7 11 اینچی و تب S7 پلاس ۱۲٫۴ اینچی، نخستین تبلت‌های این شرکت محسوب می‌شوند که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند (البته پشتیبانی از اتصال ۵G فعلاً برای بازار ایالات متحده در دسترس قرار دارد و مدتی طول می‌کشد تا همه شبکه‌های ارتباطی دنیا از این فناوری پشتیبانی کنند). این محصولات دستگاه‌های قدرتمندی نیز محسوب می‌شوند. درست مشابه گوشی های نوت ۲۰، سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس برای این تبلت‌ها بهره برده است. تبلت‌های مورد بحث از نرخ فریم ۱۲۰ هرتزی و چهار بلندگو با Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کنند. با این حال، تفاوت این دو نسخه تنها به اندازه آن‌ها خلاصه نمی‌شود. به عنوان نمونه، تب S7، با نمایشگر امولد (AMOLED) عرضه نمی‌شود بلکه سامسونگ برای آن از پنل LCD استفاده کرده است. این در حالی‌ست که نمایشگر تب S7 پلاس به صورت امولد است.

ادغام با سرویس‌های مایکروسافت برای این تبلت‌ها نیز در نظر گرفته شده است. سامسونگ می‌گوید که پائیز امسال، می‌توان از تبلت‌های سری S7 به عنوان نمایشگر دوم برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز نیز استفاده کرد.

قلم S Pen برای هر دو تبلت نیز عرضه می‌شود اما اگر خواهان استفاده از لوازم جانبی دیگری نظیر صفحه کلید با ترک‌پد هستید، باید پول بیشتری هزینه کنید. این تبلت‌ها در حال حاضر بسیار گران‌قیمت هستند چراکه مدل ۱۱ اینچی با ۶۵۰ دلار و مدل ۱۲٫۴ اینچی تب S7 پلاس نیز با قیمت ۸۵۰ دلار عرضه می‌شوند. عرضه جهانی این محصولات از روز جمعه ۳۱ مرداد ماه  (۲۱ آگوست) آغاز خواهد شد.

سامسونگ گلکسی واچ ۳

 

سامسونگ در رویداد آنلاین آنپکد ۲۰۲۰ از محصولات پوشیدنی جدید خود نیز رونمایی کرد. گلکسی واچ ۳ جدید، جانشین گلکسی واچ موفق محسوب می‌شود (به همین جهت، شاهد عرضه گلکسی واچ ۳ نخواهیم بود و نسل جدید ساعت هوشمند گلکسی واچ با نام گلکسی واچ ۳ عرضه خواهد شد). سامسونگ پس از گلکسی واچ، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ اکتیو ۲ را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرده است. از جمله تغییرات قابل توجه نسل جدید این ساعت هوشمند می‌توان به طراحی کوچک‌تر، نازک‌تر و براق‌تر آن اشاره کرد که البته صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی آن، کمی بزرگتر شده است. گلکسی واچ ۳ در قالب دو نسخه ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ میلی‌متری عرضه می‌شود. سامسونگ وعده داده است که عمر باتری هر دو مدل این سری، تا دو روز دوام خواهد داشت.

سه پیشرفت نسل جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ در زمینه سلامت است. با استفاده از گلکسی واچ ۳، می‌توانید میزان حداکثر VOX را اندازه بگیرید که حداکثر میزان اکسیژنی‌ست که در زمان ورزش می‌توانید تنفس کنید و داده‌ای است که برای اندازه‌گیری میزان استقامت ورزش مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید SpO2 یا میزان اکسیژن خود را نیز اندازه بگیرید. در نهایت، شرکت کره‌ای سامسونگ با عرضه سیستم امتیازدهی جدید خواب، سیستم ردیابی خواب قبلی را بهبود بخشیده است. ردیاب خواب پیش از این نیز روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ در دسترس قرار داشته اما این شرکت می‌گوید که با یک موسسه بین‌المللی همکاری کرده است تا یک الگوریتم پنج مرحله‌ای بسازد که بتواند فاکتورهای بیشتری را تجزیه و تحلیل کند و از این داده‌ها برای ارزیابی عملکرد کلی خواب کاربران استفاده کند.

از دیگر ویژگی‌های این پوشیدنی جدید می‌توان به اتصال LTE، سامسونگ پِی (Samsung Pay) و سیستم تشخیص سقوط اشاره کرد که نظیر مورد آخری را در ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵ شرکت اپل نیز شاهد بودیم. این ساعت حاوی یک الکتروکاردیوگرام نیز هست و می‌تواند فشار خون را نیز ردیابی کند. همچنین سامسونگ می‌گوید که اجازه FDA را برای عملکرد ECG در ایالات متحده نیز دریافت کرده است (ردیابی فشار خون فقط در کره جنوبی و در حال حاضر نیز در برزیل موجود است). نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری گلکسی واچ ۳ به ترتیب با قیمت‌های ۴۰۰ دلار و ۴۳۰ دلار در تاریخ پنج شنبه ۱۶ مرداد (۶ آگوست) وارد بازار خواهد شد. مدل‌های LTE نیز به ترتیب با قیمت‌های ۴۵۰ و ۴۸۰ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت.

سامسونگ گلکسی بادز لایو

حال، نوبت به ایربادهای بی‌سیم گلکسی بادز لایو (Galaxy Buds Live) می‌رسد. این ایربادها جایگزین گلکسی بادز پلاس محسوب می‌شوند که اوایل سال جاری میلادی عرضه شدند. اما این ایربادها به بادز پلاس شباهت زیادی ندارند. بادز لایو با ارائه قابلیت لغو نویز صدا با ایربادهای قبلی متمایز می‌شوند که این امکان را به دارندگان این محصولات ارائه می‌دهد تا صدای محیط اطراف خود را حذف کنند. طراحی گلکسی بادز لایو همانند لوبیاست. سامسونگ می‌گوید طراحی این ایربادها باعث می‌شود تا استفاده راحت‌تری از آن‌ها داشت. بادز لایو نسبت به نسل قبلی خود، بزرگتر نیز شده‌اند و اندازه‌ آن‌ها معادل ۱۲ میلی‌متر است که منجر به تولید صدای قوی‌تری می‌شود (تنظیم شده با وزن صوتی سنگین AKG).

سامسونگ همچنین گفته که کیفیت صدای میکروفون این ایربادها برای تماس‌های صوتی و تصویری نیز بهبود یافته است. سه میکروفون برای این ایربادها استفاده شده که نویز را حذف می‌کند و فقط روی صدای کاربران تمرکز می‌کنند تا وضوح بیشتری را برای صدا شاهد باشیم. دستیار صوتی سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) نیز به صورت پیش‌فرض برای این ایربادها فعال شده است. بر اساس گفته‌های سامسونگ، زمانیکه دستیار صوتی بیکسبی و قابلیت حذف نویز نیز فعال باشد، عمر باتری گلکسی بادز لایو معادل ۵٫۵ ساعت خواهد بود. در صورتی که این موارد غیرفعال شوند، عمر باتری این ایربادها به ۸ ساعت می‌رسد. با این حال، در هر دو حالت، شاهد عمر باتری کمتری نسبت به ۱۱ ساعت گلکسی بادز پلاس هستیم. شارژر موجود در جعبه این ایرباد نیز می‌تواند آن را به صورت بی‌سیم شارژ کند.

گلکسی بادز لایو در تاریخ پنج شنبه ۱۶ مرداد (۶ آگوست) با قیمت ۱۷۰ دلار روانه بازار می‌شود. نکته جالب اینجاست که ایرپادز پرو اپل با کاهش قیمت مواجه شده و می‌توان با ۸۰ دلار آن را خرید که البته حاوی ویژگی حذف نویز صدا نیز هست.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ ۵G

همانطور که انتظار می‌رفت، سامسونگ جانشین گوشی گلکسی فولد را نیز با نام گلکسی Z فولد ۲ ۵G معرفی کرد. سامسونگ تصمیم گرفته است برای گوشی های تاشوی خود از نام‌گذاری Z استفاده کند. به همین جهت، دیگر گوشی تاشوی این شرکت با نام گلکسی Z فلیپ عرضه شد.

فولد ۲ همانند فولد اصلی به سبک یک کتاب باز می‌شود اما بزرگترین تفاوت آن با نسل قبلی خود، به نمایشگر اصلی جلویی اختصاص دارد که زمانیکه دستگاه بسته است شاهد آن هستیم. در حقیقت، پیش از آنکه فولد ۲ را باز کنید، بر خلاف نمایشگر جلویی مینیاتوری ۴٫۶ اینچی فولد اصلی، شاهد یک نمایشگر معمولی ۶٫۲ اینچی خواهید بود. پس از باز کردن فولد ۲، شاهد یک صفحه نمایش ۷٫۶ خواهید بود. این بار، یک حفره پانچ برای دوربین سلفی روی نمایشگر وجود دارد که باعث می‌شود این نمایشگر همانند یک نمایشگر تمام صفحه به نظر برسد.

گلکسی فولد از مشکلات متعددی رنج می‌برد و سامسونگ نیز تلاش کرده است تا این مشکلات را از نسل جدید آن دور سازد. اول از همه، صفحه نمایش این گوشی دیگر از جنس پلاستیک نیست و در عوض از شیشه فوق‌العاده نازک (UTG) استفاده شده است. سامسونگ می‌گوید این موضوع باعث شده است تا تعادل مناسبی بین قدرت و انعطاف‌پذیری این نمایشگر ایجاد شود. لولای دستگاه نیز بهبود یافته است. لولای فولد ۲ قوی‌تر شده است و در حال حاضر می‌توانید صفحه نمایش را با زاویه‌های مختلفی باز کنید. هنوز شکافی در لولای این گوشی (همانند نسل قبلی آن) وجود دارد که باعث می‌شود گرد و غبار زیادی در آن جمع شود. با این حال، سامسونگ می‌گوید برای گلکسی فولد ۲ از ترفندهایی استفاده کرده است که گرد و غبار کمتری روی لولای آن بنشیند.

گلکسی Z فولد ۲ در قالب دو رنگ عرضه خواهد شد: برنزی و مشکی. قیمت این گوشی همانند نسل قبلی آن است یعنی ۱۹۸۰ دلار. امکان پیش‌ خرید این گوشی از روز سه شنبه ۱۱ مهر ماه (۱ سپتامبر) برای علاقه‌مندان مهیا خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر