هدفون پرچمدار سونی WH-1000XM4 معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – هدفون پرچمدار سونی به نام WH-1000XM4 بعد از مدت‌ها انتظار رونمایی شد. این هدفون هوشمند که مجهز به قابلیت حذف نویز است با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد. 

شرکت سونی از هدفون پرچمدار WH-1000XM4 خود رونمایی کرد. این هدفون جدید مجهز به قابلیت حذف نویز بهبود یافته است که حتی از مدل قبلی هدفون سونی نیز عملکرد بهتری دارد. شرکت سونی برای ارائه این قابلیت از دو میکروفون، تراشه QN1 و فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است.

در واقع، تراشه جدیدی که به این هدفون اضافه شده است، 700 بار در ثانیه از صداهای اطراف نمونه‌برداری می‌کند و این داده‌ها را برای چیپست QN1 ارسال می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی، نویزهای اطراف را حذف کند. 

این هدفون هوشمند به قابلیتی به نام Adaptive Sound Control مجهز است که می‌تواند محل‌های پر رفت و آمد کاربر را شناسایی کند و برای هر یک از آن‌ها، مد صدای مشخصی را در نظر بگیرد. برای مثال این هدفون هوشمند زمانی که کاربر در حال رد شدن از خیابان است، صدای محیط اطراف را نیز تا حدودی برای او فعال می‌کند تا از تصادف کاربر جلوگیری کند. 

هدفون پرچمدار سونی

این هدفون پرچمدار سونی قابلیت دیگری نیز دارد که برای استفاده از هدفون در مکان‌های عمومی بسیار پرکاربرد است. زمانی که کاربر در حال گوش دادن به موزیک است و شروع به حرف زدن می‌کند، این هدفون با قابلیت Speak-to-Chat خود به‌صورت خودکار موزیک را متوقف می‌کند و 30 ثانیه بعد از اتمام صحبت‌های کاربر، دوباره موزیک را پخش می‌کند. 

سنسورهای موجود در این هدفون باعث می‌شوند زمانی که کاربر هدفون را از روی سر خود برمی‌دارد، موزیک به‌صورت خودکار متوقف شود. کیفیت میکروفون این هدفون نیز به لطف هوش مصنوعی، بهبود پیدا کرده است و صدای کاربر بسیار واضح‌تر از قبل به گوش مخاطب می‌رسد. 

این هدفون پرچمدار سونی با قابلیت Fast Pair خود به سرعت به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود. همچنین می‌توان این هدفون را به صورت همزمان به دو دستگاه متصل کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های این هدفون جدید باتری قوی آن است که تنها با یک بار شارژ کردن، می‌توانید به مدت 30 ساعت از آن استفاده کنید. 

هدفون هوشمند جدید سونی از امروز با قیمت 350 دلار قابل پیش خرید است و از اواسط ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر