حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت‌های مالک وی‌چت و تیک تاک توسط ترامپ تحریم شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز –  ترامپ شرکت‌های مالک وی‌چت و تیک تاک را به منظور حفظ امنیت ملی، سیاست‌های خارجی و اقتصاد ایالت متحده در مقابل گسترش اپ‌های تحت حکومت چین تحریم کرده است.

ترامپ قبل از تحریم شرکت‌های مالک وی‌چت و تیک تاک، آن‌ها را تهدید کرده بود که اگر کسب‌وکار تیک ‌تاک در ایالات متحده، به شرکت‌های آمریکایی فروخته نشود فعالیت این اپ ممنوع خواهد شد. با امضای ۲ فرمان اجرایی، علاوه بر کمپانی «Byte Dance» مالک تیک تاک، بلکه «تنتست» مالک اپلیکیشن وی‌چت نیز تحریم شد.

طبق فرمان تحریم، هر ارتباط مالی با این شرکت‌ها ممنوع است. این تحریم از ۲۵ شهریور اجرا خواهد شد. طبق دستور جدید ترامپ، فقط آن بخش از کسب و کار تنسنت که به وی‌چت مربوط می‌شود تحریم می‌شود. وی‌چت در چین بسیار محبوب است؛ زیرا علاوه بر پیام‌رسانی، امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌توان گفت که تنسنت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری چین است و یکی دیگر از اپ‌های آن PUBG است.

ترامپ ByteDance را به منظور حفظ امنیت ملی، سیاست‌های خارجی و اقتصاد ایالت متحده در مقابل گسترش اپ‌های تحت حکومت چین تحریم کرده است. این اپ‌ها امکان راه‌اندازی کمپین‌های دروغ‌پراکنی را به چین می‌دهند و به ابزاری برای جمع‌آوری داده‌های حساس کاربران مانند اطلاعات مکانی، تاریخچه جست‌وجو و وب‌گردی تبدیل شده‌اند.

فرمان این تحریم زمانی ابلاغ شد که تنش‌های بین چین و آمریکا زیاد شده بود و مقامات دولت ترامپ مانند «مایک پمپئو» تیک تاک را یک تهدید علیه امنیت ملی عنوان کرده بودند. با این حال مشخص نیست که این تحریم در کوتاه‌مدت چه تاثیری بر کسب‌وکار هواوی در آمریکا خواهد گذاشت؛ زیرا این شرکت برای ادامه فعالیت خود به مجوز نیاز ندارد و از گوگل‌پلی و اپ‌استور نیز برای حذف آن از فروشگاه خود درخواستی نشده است.

اجرای این تحریم‌ها از سوی ریئس‌جمهور امکان‌پذیر نیست و معمولا پس از فرآیندهای قانونی از سوی وزارت بازرگانی اعمال می‌شود. به همین علت انتظار می‌رود که در دادگاه فرمان‌های ترامپ از طرف ByteDance و تنست به چالش کشیده شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر