حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

انتشار مدل‌های پیش‌بینی کووید-19 توسط گوگل و هاروارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
شرکت گوگل با همکاری مجموعه بهداشت و سلامت جهانی هاروارد قصد دارند مدل‌های پیش‌بینی بیماری کووید-19 را در اختیار عموم مردم قرار دهند. این مدل‌های پیش‌بینی در واقع، مجموعه‌ای از مدل‌ها است که نقشه کلی موارد ابتلا به کرونا، مرگ و میر، استفاده از بخش مراقبت‌های ویژه یا آی.سی.یو، قابلیت دسترسی به دستگاه تنفس مصنوعی و معیارهای دیگر در آن ترسیم شده است.
 
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از ونچربیت، این مدل‌ها بر اساس اطلاعات عمومی موجود در مراکز معتبر مانند دانشگاه جانز هاپکینز، شرکت آمریکایی دسکارتس لبز، اداره سرشماری ایالات متحده آمریکا ترسیم شده است. گوگل اعلام کرده است که این داده‌ها به صورت مرتب توسط همکاران هاروارد به‌روزرسانی می‌شود.
 
مدل‌های پیش‌بینی عمومی کووید-19 به عنوان یک منبع پاسخ‌دهنده در مورد کرونا برای مراقبتگرهای بهداشتی، بخش بهداشت و درمان، بخش عمومی و سایر سازمان‌های مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل‌ها علاوه بر پاسخ‌گویی به سازمان‌های مذکور کمک می‌کند که برای آسیب‌های احتمالی آماده شوند.
 

در صورت انتشار مدل‌های پیش‌بینی بخش‌های تخصصی می‌توانند خیلی سریع‌تر به ابتلا در مناطق مختلف واکنش نشان دهند. با این روند کنترل بیماری همه‌گیر کرونا خیلی سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود. اگر در یک کشور الگوی شیوع کرونا مشخص باشد، همه تجهیزات و منابع برای جلوگیری از شیوع بیماری بسیج می‌شود و قطعاً آسیب‌های کرونا در مناطق مختلف کمتر می‌شود.
 
گوگل اعلام کرد که متخصصان از یک روش یادگیری ماشین سری زمانی جدید استفاده کرده‌اند. این روش هوش مصنوعی را با یک بنیاد اپیدمولوژیک هوشمند ترکیب می‌کند. این روش با اطلاعات عمومی معتبر تغذیه می‌شود و معماری آن به شکلی است که محققان بتوانند روابط بین مدل‎ها را تشخیص دهند و دلیل به وجود آمدن یک سری از پیش‌بینی‌های خاص را تفسیر کنند. بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر