حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پایان کورتانا روی اندروید و iOS درسال 2021

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
چند سال پیش که شرکت مایکروسافت سیستم هوشمند صوتی خود به نام «کورتانا» را به کاربران خود معرفی و عرضه کرد، شاید کمتر کسی انتظار داشت که این برنامه با این سرعت شکست بخورد، ولی به نظر می‌رسید که این سیستم هوشمند بر روی محبوب‌ترین پلتفرم‌های همراه به پایان خط رسیده است.
 
به گزارش تک تایمز از شماران سیستم به نقل از وب سایت خبری تحلیلی  engadget، بر اساس گزارش‌های منتشر شده قرار است تا چندی دیگر پشتیبانی رسمی از نرم‌افزار دستیار هوشمند صوتی کورتانا توسط مایکروسافت بر روی دو سیستم عامل همراه اندروید و iOS به پایان برسد.
 
البته این تغییرات در جا اتفاق نخواهد افتاد، بلکه این شرکت در طول بازه زمانی تقریبا یک ساله اقدام به پایان دادن پشتیبانی این سیستم خواهد کرد و در طول این مدت، خدمات داخلی این برنامه به تدریج لغو خواهند شد.
 
برای شروع این فرایند، مایکروسافت در تاریخ هفتم سپتامبر سال جاری یعنی نزدیک به یک ماه دیگر، پشتیبانی کورتانا از برنامه‌های سوم شخص را پایان خواهد داد.
 
 
 
سپس و در ادامه، در اوایل سال 2021 نرم‌افزار کورتانا از بازارهای نرم‌افزاری اندرویدی و iOS برداشته خواهد شد تا دیگر امکان دانلود آن و نصب برنامه بر روی دستگاه وجود نداشته باشد.
 
در ادامه نیز به تدریج قابلیت‌هایی که این سیستم ارائه می‌کند از نرم‌افزارهای موجود روی دستگاه‌های میزبان حذف خواهد شد تا خود کاربران برای پاک کردن نسخه قدیمی از روی دستگاه خود اقدام کنند.
 
شایان ذکر است که تمامی قابلیت‌های کورتانا بر روی نسل نخست هدفون‌های سرفیس مایکروسافت نیز در اوایل سال 2012 میلادی یعنی پیش از شروع سال 1400 شمسی از کار خواهند افتاد و کاربران این نسل از هدفون می‌توانند به عنوان خسارت، یک کارت هدیه 25 دلاری از مایکروسافت بگیرند.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر