کشف چندین آسیب‌پذیری در چیپ های اسنپدراگون کوالکام

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – محققان امنیتی به تازگی موفق شدند چند آسیب‌پذیری جدید را در چیپ های اسنپدراگون کوالکام کشف کنند. این مسئله می‌تواند باعث هک شدن یک میلیارد موبایل شود و مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کند.

پژوهشگران  توانستند بیش از ۴۰۰ آسیب‌پذیری را در پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) چیپ های اسنپدراگون کوالکام شناسایی کنند که اگر هکرها از آن سو‌استفاده کنند ممکن است بیش از ۴۰ درصد گوشی‌های هوشمند جهان را هک کنند.

روی چیپ‌ها، یک سیستم DSP‌ برای پردازش سیگنال‌های صوتی و تصویری دیجیتال وجود دارد که از آن می‌توان در دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلویزیون و گوشی هوشمند استفاده کرد.  تراشه‌های DSP‌ باعث ایجاد بسیاری از توانایی‌ها و ویژگی‌های جدید برای محصولات می‌شوند. اما ممکن است برخی نقاط ضعف را نیز ایجاد کنند که احتمال هک کردن آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

این آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر گوشی‌های هوشمند بازار مانند پرچم‌داران شرکت‌های گوگل، سامسونگ، ال‌جی، شیائومی، وان‌پلاس و برندهای دیگر که مجهز به چیپ‌های اسنپدراگون هستند بگذارد. هکرها نیز از این آسیب‌پذیری در چیپ های اسنپدراگون کوالکام سواستفاده می‌کنند و از کاربران جاسوسی می‌کنند. آن‌ها با ایجاد یک بدافزار غیرقابل حذف مانع شناسایی می‌شوند.

شرکت Check Point دانسته‌های خود را در اختیار کوالکام قرار داده است. در حال حاضر  کوالکام پچ ۶ مشکل امنیتی را کشف کرده است که سازندگان گوشی‌های هوشمند باید آن را در اختیار کاربران قرار دهند. با این وجود هنوز هم بسیاری از دستگاه‌ها در معرض خطر هستند.

کمپانی کوالکام اعلام کرده است که حفظ امنیت کاربران اولویت اصلی آن‌ها است و در حال حاضر هیچ مدرکی مبتنی بر آسیب‌پذیری‌ها وجود ندارد. این کمپانی به کاربران توصیه می‌کنند که پچ‌ها را از محل‌های قابل اعتماد مانند گوگل پلی‌استور نصب کنند. از آن‌جایی که شدت آسیب‌پذیری زیاد است به همه کاربران توصیه می‌شود که هر پچ امنیتی را که دریافت کردند آن را روی دستگاه خود نصب کنند.

منبع

bleepingcomputer

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر