تحریم وی چت توسط آمریکا باعث کاهش فروش ۳۰ درصدی آیفون در چین می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – به گفته مینگ چی کو درگیری‌های تجاری بین چین و آمریکا و دستور ترامپ برای تحریم وی چت یا «Tencent» باعث کاهش فروش ۳۰ درصدی آیفون در چین خواهد شد.

 مینگ چی کو یکی از تحلیل‌گران کمپانی اپل، معتقد است اگر ترامپ دستور خود برای حذف اپلیکیشن WeChat از اپ‌استور را اجرا کند، اپل به شدت ضرر خواهد کرد. او برای این حالت ۲ سناریو مختلف حذف WeChat از اپ‌استورهای جهانی و حذف این برنامه از اپ‌استور آمریکا را در نظر گرفته است. 

به گفته مینگ چی کو اپلیکیشن WeChat کاربرد زیادی در زندگی روزمره چینی‌ها دارد. آن‌ها از پیام‌رسانی، خرید آنلاین، پرداخت آنلاین، دریافت تاکسی، شبکه اجتماعی و مرور اخبار استفاده می‌کنند. بنابراین اگر وی چت از اپ‌استور این کشور حذف شود تقاضای آیفون در چین حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. به دنبال آن نیز فروش محصولات دیگر اپل مانند ایرپاد، آیپد و اپل‌واچ نیز حدود ۱۵ الی ۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

مینگ چی کو در ادامه می‌گوید اگر وی چت تنها از اپ‌استور آمریکا حذف شود، پیش‌بینی می‌شود که فقط ۳ الی ۶ درصد فروش آیفون کاهش پیدا کند و محصولات دیگر اپل نیز با کاهش کمتر از ۳ درصد روبه‌رو خواهند شد. با وجود اینکه اپل فروش محصولات خود را براساس کشورها عنوان نمی‌کند اما اهمیت زیاد بازار چین باعث می‌شود حدود ۱۵ درصد فروش اپل در بازار چین قرار داشته باشد.

تحریم وی چت باعث شده است که مینگ چی کو به سرمایه‌گذاران پیشنهاد دهد که سهام خود را از شرکت‌های زنجیره تامین اپل مانند ال‌جی و جینوس اپتیکال خارج کنند. البته تا اجرا شدن فرمان ترامپ مبنی بر اجرای این تحریم زمان زیادی باقی مانده است و ممکن است این دستور تا ۲۰ سپتامبر تغییر کند یا منتفی شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر