حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

درخواست کوالکام از دولت آمریکا برای فروش تراشه به هواوی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی کوالکام برای بقا در بازار رقابتی امروز از دولت آمریکا خواست که محدودیت‌های اعمال‌شده بر این کمپانی برای تجارت با هواوی را از میان بردارد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، ممکن است تصور کنید که کوالکام از ممنوعیت وارد شده توسط دولت آمریکا بر استفاده از تراشه‌های هواوی خوشحال است اما به نظر می‌رسد که دقیقا مخالف این موضوع اتفاق افتاده است. مجله وال‌استریت اظهار کرد که کوالکام از دولت آمریکا درخواست کرده است که به این کمپانی اجازه دهد تا به هواوی پردازنده بفروشد.
 
کوالکام اظهار کرده است که این محدودیت‌ها از دسترسی هواوی به اجزای ضروری جلوگیری نخواهد کرد و موجب خواهد شد که این کمپانی میلیاردها دلار خود را به تراشه سازان دیگری نظیر سامسونگ و مدیاتک پرداخت کند. به همین منظور برداشتن محدودیت‌های خریدوفروش پردازنده موجب می‌شود که کمپانی‌های آمریکایی در بازار رقابتی باقی بمانند.
 
 
 
کوالکام در این رابطه اظهار کرد که در صورت ادامه محدودیت‌ها برای کوالکام به‌زودی در سهم بازار تراشه‌های 5G تغییر چشم‌گیری اتفاق خواهد افتاد و تراشه سازان آمریکایی به دلیل منع تجارت با کمپانی بزرگ هواوی به‌زودی با ضرر چشم‌گیری مواجه خواهند شد.
 
به‌این‌ترتیب کوالکام به‌صورت واضح اظهار کرده است که قصد دارد تا با هواوی تجارت کند. استیو مولنکوف به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی کوالکام در گزارش مالی آخر خود اعلام کرد که این کمپانی در نظر دارد تا راه‌های تجارت با تمامی سازندگان همراه‌های هوشمند از قبیل هواوی را بررسی کند. با این حال تاکنون نشانی از کمپین‌های لابی از سوی کوالکام وجود نداشت.
 
برخی از کمپانی‌های آمریکایی نظیر اینتل موفق شده‌اند که برای کسب‌وکار با هواوی مجوز دریافت کند و به همین دلیل نیز کوالکام بر آن شده است تا در این رابطه از دولت درخواست مجوز بکند اما موفقیت در این امر در گرو شروط زیادی است. اجازه انجام تجارت‌های بزرگی ازاین‌دست می‌تواند محدودیت اعمال‌شده بر هواوی را ضعیف‌تر کرده و به همین دلیل امکان صدور مجوز یادشده برای کوالکام بسیار کم است.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر