تعطیلی سرویس اپلیکیشن های کروم با تاخیر روبه‌رو شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوگل مدتی پیش تصمیم به تعطیلی سرویس اپلیکیشن های کروم گرفته بود. اما به نظر می‌رسد این تعطیلی با تاخیر روبه‌رو شده است.

سرویس اپلیکیشن های کروم کاربران زیادی ندارد. بسیاری از کاربران آن نیز ممکن است تا به حال از سرویس‌های آن استفاده نکرده باشند. گوگل مدتی پیش تصمیم گرفت سرویس اپلیکیشن‌ها را تعطیل کند و برای آن نیز زمان‌بندی منتشر کرد. در حال حاضر نیز اخبار جدید مبتنی بر به تاخیر افتادن این برنامه به‌وسیله اهالی مانتین ویو منتشر شده است که کاربران فعلا می‌توانند از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

اپلیکیشن های کروم داخل سرویس کروم نصب می‌شوند و عملکرد آن‌ها هنگام اجرا مانند اپلیکیشن‌های مرسوم دسکتاپ است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها اپلیکیشن Pocket است. همان‌طور که گفته شد کاربران از این اپلیکیشن‌ها استقبال نکردند. طبق آماری که گوگل منتشر کرده است تنها یک درصد از کاربران مک، ویندوز و لینوکس از این اپ‌ها استفاده می‌کنند. گوگل از سال ۲۰۱۶ نیز قصد خاتمه دادن به پشتیبانی از این اپلیکیشن‌ها را داشت اما این تصمیم هنوز اجرایی نشده است.

گوگل در ماه ژانویه اعلام کرد که این اپ‌ها در ویندوز مک و لینوکس تا پایان سال جاری متوقف خواهند شد.  اهالی مانتین ویو نیز ابتدا ماه ژوئن را برای پایان پشتیبانی از این اپ‌ها در نظر گرفتند اما اکنون پس از گذشت ۲ ماه خبری مبتنی بر تعطیلی آن‌ها منتشر نشده است.

گوگل اعلام کرده است که از اپلیکیشن های کروم تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر آن سازمان‌ها  نیز می‌توانند از این اپ‌ها تا یک سال دیگر یعنی ژوئن ۲۰۲۲ پشتیبانی کنند. کاربران کروم در مدت زمان بیشتری می‌توانند از اپلیکیشن های کروم استفاده کنند. مدیران مانتین ویو به تازگی اعلام کردند که پشتیبانی رسمی از این اپلیکیشن‌ها تا سال ۲۰۲۲ انجام می‌شود. البته آن‌ها تاکید کردند که ژوئن ۲۰۲۲ آخرین تاریخ رسمی پشتیبانی خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر