حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

روسیه اپل را به دلیل سواستفاده از اپ استور مجرم می‌شناسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – دولت فدرال روسیه اپل را به دلیل سواستفاده از اپ استور مجرم می‌شناسد و دستوری را به منظور پاسخگویی این شرکت نسبت به نقض قوانین صادر کرده است.

شرکت کسپرسکی در اردیبهشت ماه سال ۹۸ از اپل به دلیل عدم انتشار اپ Safe Kids در اپ‌استور شکایت کرد. پس از این شکایت نیز آژانس FAS رسیدگی به سیاست‌های ضدرقابتی این فروشگاه را شروع کرد. اپل نیز برای دفاع از خود در آن زمان اعلام کرد که این اپ را به منظور حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در اپ استور منتشر نکرده است.

آژانس FAS گفته است توسعه‌دهندگان به دلیل اجبار اپل باید برای انتشار اپلیکیشن‌های خود در اپ استور، از این شرکت مجوز بگیرند و شرکت اپل نیز با قانون‌شکنی مانع انتشار آن‌ها می‌شود. سخنگوی اپل اعلام کرده است که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

در حال حاضر بسیاری از رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی از اپل به دلیل سیاست‌گذاری‌های ضد رقابتی در اپ استور انتقاد کرده‌اند. علاوه بر آن آژانس FAS نیز به تازگی به گروه منتقدان اضافه شده است. بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی در جلسه‌ای که در ابتدای مرداد ماه به منظور رسیدگی به اتهام انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری برگزار شد سوالاتی را از تیم کوک  مدیرعامل اپل، درباره جلوگیری از انتشار اپلیکیشن‌ های رقیب در اپ استور، پرسیدند.

مدیرعامل اپل در این جلسه به سوالات کنگره درباره دریافت مالیات‌های ۳۰ درصدی از فروش اپ‌های شخص ثالث نیز پاسخ داد. او گفته است بسیاری از این شرکت‌ها معتقدند که این رقم بسیار بالا است. مایکروسافت نیز به تازگی از اپل به دلیل عدم انتشار اپ  استریم بازی xCloud در اپ استور انتقاد کرده است. مایکروسافت معتقد است که اپل بین اپ‌ها فرق می‌گذارد. مدتی پس از آن نیز فیسبوک  از اپل به دلیل انتشار ناقص و بدون بازی اپ Facebook Gaming به شدت انتقاد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر