حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شیائومی می ۱۰ الترا رسماً معرفی شد؛ مجهز به شارژ سیمی ۱۲۰ واتی و بهترین دوربین در بین گوشی‌ها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت شیائومی ۱۰ سال پیش فعالیت خود را کشور چین آغاز کرد و یک سال پس از آن، نخستین گوشی هوشمند خود با نام Mi 1 را معرفی و روانه بازار ساخت. حال که یک دهه از آن زمان گذشته، این شرکت به مناسبت سالگرد ۱۰ سالگی خود و همانطور که پیش‌تر خبر داده بود، رسماً از گوشی شیائومی ۱۰ الترا رونمایی کرد.

نخستین محصول با عنوان الترا (Ultra) در بین گوشی های شیائومی، دارای پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به می ۱۰ پرو است که شامل ویژگی‌هایی نظیر نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، شارژ بی سیم ۵۰ واتی و همچنین شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی می‌شود. در قسمت پشتی دستگاه نیز شاهد ماژول پریسکوپ با سنسور بزرگ ۴۸ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۱۲۰ برابری و همچنین سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هستیم. یک دوربین تله فوتو و دوربین الترا واید ۱۳ میلی‌متری نیز جزو دوربین‌های پشتی شیائومی می ۱۰ الترا هستند.

شیائومی می ۱۰ الترا از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی خمیده با کیفیت FHD+ از نوع OLED با خروجی رنگ ۱۰ بیتی بهره می‌برد.

نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی یاد شده با نمونه‌گیری لمسی ۲۴۰ هرتزی ترکیب شده است تا عملکرد شگفت‌انگیزی را ارائه دهد. پنل HDR 10+ نسبت تصویری ۱۹٫۵:۹ و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیتی دارد.

گوشه بالا سمت چپ نمایشگر نیز میزبان دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. از سوی دیگر، یک حسگر اثر انگشت نیز در صفحه نمایش نهفته که عملکرد آن بهبود یافته و بلندگوهای استریو نیز از جمله دیگر مواردی است که در نمایشگر شیائومی می ۱۰ الترا قرار گرفته است.

بهتر است به جزئیات دوربین گوشی شیائومی می ۱۰ الترا اشاره کنیم که مشخصاتی چشم‌گیر و عملکردی بهبودیافته دارد. دوربین اصلی این گوشی از سنسور۱/۱٫۳۲”  ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.85 با قابلیت OIS استفاده می‌کند. یک دوربین پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/4.1 نیز لنز اصلی دستگاه را همراهی می‌کند که زوم اپتیکال ۵ برابری و بزرگنمایی ترکیبی ۱۲۰ برابری را ارائه می‌دهد. هر دو دوربین اصلی و تله فوتوی شیائومی می ۱۰ الترا از ضبط ویدئو با کیفیت ۸K پشتیبانی می‌کنند.

دو دوربین الترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری و تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری نیز دیگر ترکیب دوربین چهارگانه شیائومی می ۱۰ الترا را تشکیل می‌دهند.

در داخل دستگاه نیز شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ هستیم که با ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 همراه شده است.

شیائومی برای سیستم خنک‌گنندگی می ۱۰ الترا از فناوری «LiquidCool 2.0» به همراه شش لایه گرافیت بهره برده است. این موضوع به خاطر شارژ سریع زیاد دستگاه می‌تواند واقعاً حائز اهمیت باشد.

این گوشی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی Mi Turbo Charge استفاده می‌کند که در حال حاضر سریع‌ترین شارژ موجود در بین گوشی های هوشمند را ارائه می‌دهد. شرکت چینی شیائومی مدعی شده است که باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی تنها در عرض ۲۰ دقیقه شارژ می‌شود. باتری این گوشی به صورت لیتیوم یونی مبتنی بر گرافین است که برای نخستین بار شاهد استفاده از آن در بین محصولات شیائومی هستیم. سوالی که مطرح می‌شود این است که با گذشت زمان همچنان از این سرعت بالا استفاده کرد؟ شیائومی اظهار داشته است که پس از ۸۰۰ چرخه شارژ همچنان شاهد حداقل ۹۰ درصد ظرفیت باتری باشیم.

شارژ بی سیم می ۱۰ الترا هیچ اسلاتی ندارد و از سرعتی ۵۰ واتی برخوردار است. وقتی این گوشی وارد بازار شد، در زمره سریع‌ترین شارژ‌های بی سیم قرار می‌گیرد و می‌تواند ۴۰ درصد از ظرفیت باتری را تنها در ۴۰ دقیقه زمان شارژ کند. برای بهره بردن از این ویژگی باید از شارژهای بی سیم سازگار با این گوشی استفاده کنید. از سوی دیگر، شیائومی ۱۰ الترا از شارژ بی سیم معکوس ۱۰ واتی (برای شارژ دیگر محصولات با این دستگاه) پشتیبانی می‌کند. از نظر نرم افزاری نیز شیائومی برای این محصول خود ز سیستم عامل اندروید ۱۰ همراه با پوسته MIUI 12 استفاده کرده است.

گوشی شیائومی می ۱۰ الترا در قالب رنگ‌های مشکی و نقره‌ای روانه بازار می‌شود که جنس همه آن‌ها سرامیکی است. این گوشی در قالب نسخه Transparent Edition نیز عرضه می‌شود که البته تعداد آن محدود است.

در خصوص قیمت‌گذاری دستگاه نیز باید بگوئیم که نسخه پایه می ۱۰ الترا (۸ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) با قیمت ۷۶۰ دلار عرضه می‌شود. نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۸۰۵ دلار و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت نیز با قیمت ۸۶۵ دلار عرضه می‌شود. نسخه قدرتمند دستگاه نیز با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با ۱۰۰۵ دلار فروخته خواهد شد. عرضه دستگاه از تاریخ یکشنبه ۲۶ مرداد (۱۶ آگوست) در کشور چین آغاز خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که شیائومی می ۱۰ الترا چه زمانی روانه بازارهای جهانی خواهد شد اما انتظار می‌رود شیائومی به زودی یک رویداد جداگانه برای رونمایی جهانی این گوشی برگزار کند و تاریخ عرضه آن را نیز مشخص سازد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر