گوشی‌های اندروید بزرگترین شبکه جهانی لرزه نگاری را تشکیل خواهند داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوگل با ارائه به‌روزرسانی جدید برای گوشی‌های اندروید قصد دارد که هر گوشی اندروید را به یک لرزه نگار کوچک تبدیل کند و یک شبکه جهانی و گسترده را برای لرزه نگاری تشکیل دهد.

وجود یک هشدار حتی چند ثانیه پیش از وقوع زلزله می‌تواند جان تعداد زیادی از افراد را نجات دهد. در حال حاضر نیز سیستم‌هایی که هنگام زلزله به افراد پیامک ارسال می‌کنند وجود دارند اما بسیاری از مردم به آن متصل نیستند.

یکی از مهندسین نرم‌افزاری ارشد اندروید در بلاگ گوگل نوشته است که برای پیاد‌ه‌سازی زیرساخت‌های عمومی و هشدار به منظور اطلاع‌رسانی زلزله به همه افراد هزینه‌های زیادی لازم است. بنابراین اگر این سیستم در تلفن‌همراه افراد قرار بگیرد، این پیام‌های هشدار می‌تواند در زمان مناسب، به دست تعداد زیادی از افراد برسد.

گوگل با همکاری سازمان ژئوفیزیک ایالات متحده آمریکا و اداره خدمات اورژانسی کالیفرنیا قصد دارد که دستگاه‌های اندرویدی را به سیستم هشدار لرزه ژئوفیزیک آمریکا متصل کند. این سیستم با جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۷۰۰ لرزه‌نگار و بررسی لحظه‌ای آن‌ها، وضعیت زلزله را متوجه می‌شود.

پیاده‌سازی این سیستم در سراسر جهان و ایجاد شبکه‌ای پیوسته کار بسیار سختی است. گوگل به این منظور سرویسی را راه‌اندازی کرده است که همه کاربران اندروید در سراسر جهان قصد دارند به آن بپیوندند. در حقیقت گوشی اندروید شما می‌تواند یک لرزه نگار کوچک باشد که به همراه میلیون‌ها تلفن‌همراه دیگر بزرگترین شبکه لرزه نگاری را در جهان تشکیل دهد.

گوگل برای این کار از سیستم شتاب‌سنج گوشی‌های اندروید استفاده می‌کند. این سیستم به اندازه‌ای دقیق و حساس است که می‌تواند اولین موج‌های پیش‌لرزه‌ها را پیش از وقوع زلزله با آسیب احتمالی تشخیص دهد. در حقیقت زمانی که گوشی شما چیزی را حس کند پیامی شامل محل حضور شما به سرورهای تشخیص زلزله گوگل ارسال می‌کند و این سرور با جمع‌آوری داده‌های همه گوشی‌های منطقه، احتمال وقوع زلزله را پیش‌بینی می‌کند.

در حال حاضر سیستم هشدار زلزله در ایالت کالیفرنیا فعال شده است. زیرا این منطقه لرزه نگارهای زیادی دارد. گفته می‌شود این قابلیت تا سال آینده در سایر ایالات امریکا سپس سایر مناطق جهان نیز راه‌اندازی شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر