حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بنتلی بنتایگا اسپید 2021 معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ازنظر فنی، تفاوت خاصی بین مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ بنتایگا اسپید وجود ندارد. این خودرو لوکس با ثبت نهایت سرعت ۳۰۶ کیلومتربرساعت ( معادل ۱۹۰ مایل‌برساعت) برتر از لامبورگینی اوروس و هر شاسی‌بلند دیگر جهان، همچنان سریع‌ترین محصول از نوع خود محسوب می‌شود.

بنتایگا اسپید ۲۰۲۱ تفاوت‌هایی جزئی در نمای بیرونی و داخلی دارد تا کمی‌ لوکس‌تر و جذاب‌تر به‌نظر رسد. درست مانند نسخه‌ی استاندارد بنتایگا ۲۰۲۱ که چند هفته پیش معرفی شد، مدل اسپید هم از سپرهای جدید در جلو و چراغ‌های باریک بیضی‌شکل در عقب بهره می‌برد و شباهت بیشتری به کنتیننتال GT دارد. افزایش تیرگی در کاسه‌ چراغ‌های اصلی و جلوپنجره نیز، حس اسپرت در بنتایگا اسپید ۲۰۲۱ را افزایش می‌دهد. این خودرو از ادوات کروم در نمای جانبی و چرخ‌های ۲۲ اینچ با طرح ویژه نیز برخوردار است.

Bentley Bentayga Speed  بنتلی بنتایگا اسپید نمای پشت

پیشرانه‌ی ۶ لیتر W12 برای بنتایگا اسپید، ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۳/۹ ثانیه‌ای و نهایت سرعت ۳۰۶ کیلومتربرساعت فراهم شود. بیشترین گشتاور از ۱،۵۰۰ تا ۵،۰۰۰ دوربردقیقه ثابت خواهد بود و جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار شتاب‌گیری یکنواخت را در سرعت‌های مختلف برای بنتایگا اسپید فراهم می‌کند. فناوری فعال و غیرفعال‌سازی سیلندرها حین کار پیشرانه نیز، نقش مهمی در مصرف سوخت بهینه خواهد داشت.

حتی مدل پایه‌ی بنتایگا اسپید نیز تجهیزاتی فراتر از شاسی‌بلندهای مرسوم در بازار جهانی دارد. فناوری برقی مدیریت تعادل خودرو با نام داینامیک راید عملکرد سیستم تعلیق را کنترل می‌کند تا در موقعیت‌های مختلف، بیشترین آرامش و راحتی برای سرنشینان فراهم شود. همچنین، فهرست بلندی از انواع امکانات سفارشی برای خریدار بنتایگا اسپید ۲۰۲۱ وجود دارد؛ مثلا ترمزهای کربن سرامیک که علاوه‌بر بهبود ایمنی، ۲۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می‌دهند.

Bentley Bentayga Speed  بنتلی بنتایگا اسپید نمای داخلی

قیمت نهایی بنتایگا اسپید ۲۰۲۱ هنوز اعلام نشده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود ۴۰ تا ۸۰ هزار دلار گران‌تر از مدل V8 استاندارد باشد. در سال ۲۰۲۰، آستانه‌ی قیمت این خودروها به‌ترتیب ۲۵۰ و ۱۷۰ هزار دلار بود. مدل هیبریدی بنتایگا که ازنظر قدرت پیشرانه و قیمت، پایین‌تر از نسخه‌ی V8 و اسپید W12 است، در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد. درحال‌حاضر، بنتایگا پرفروش‌ترین خودرو ساخت بنتلی در بازار جهانی محسوب می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر