ارزش برند مایکروسافت از گوگل پیشی گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر بخواهیم موتورهای جستجو را مقایسه کنیم با اطمینان می‌توان گفت که موتور جستجو بینگ در مقابل گوگل حرفی برای گفتن ندارد و سال‌هاست که مشخص شده است که بهترین دارایی برند گوگل همین موتور جستجویش بوده است.

با وجود این‌که سال ۲۰۲۰ سالی پر از بحران و فاجعه بوده است، اما مایکروسافت توانست آرامشی را به برند خود تزریق کند و با برنامه‌ریزی‌های، مناسب در حالی که بسیاری از شرکت‌ها و بازارها افول کردند، موفق شد ارزش برند خود را بالا ببرد.

همین امر باعث شد تا مایکروسافت در لیست سایت BrandZ برای اولین‌ بار پس از مدت زمان طولانی در بحث ارزش برند از گوگل جلو بیفتد و رتبه سوم را در میان ارزشمندترین برندهای جهان کسب کند. نویسندگان این وبسایت در این رابطه گفته‌اند:

تغییرات فرهنگ شرکتی، سیستم‌های باز کسب‌و‌کار و خدمات ابری فوق‌العاده مایکروسافت باعث شد که ارزش برند این شرکت ۳۰ درصد رشد داشته باشد و در این لیست به رتبه سوم صعود کند و جایگاه گوگل را بگیرد، شرکتی که به‌خاطر کووید-۱۹ اندکی افت برند داشته است.

مایکروسافت ۳۰ درصد رشد ارزش برند داشت، درصورتی که اپل رشد حدود ۱۴ درصدی داشته است. البته در رتبه اول آمازون قرار دارد که به‌نظر دست نیافتنی می‌رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر