نرم‌افزار تلفن گوگل برای برخی گوشی‌های اندرویدی عرضه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برخی از کاربران اندروید ظاهرا به نرم‌افزار تلفن ارائه‌شده توسط گوگل علاقه خاصی دارند. این نرم‌افزار به‌صورت پایه برروی تمام دستگاه‌های پبکسل و دیگر دستگاه‌های مجهز به اندروید وان نصب شده‌است. در ماه آوریل سال جاری میلادی گوگل به برخی از گوشی‌ها غیر از برند پیکسل اجازه داد تا به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشند؛ اما در این لیست اثری از محصولات سامسونگ و وان‌پلاس نبود! گوگل به‌تازگی نسخه‌ بتا این نرم‌افزار محبوب را برای شمار بیشتری از دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرده‌است.

براساس گزارش‌های اندروید پلیس، لیست گوشی‌هایی که قادر به نصب این نرم‌افزار هستند شامل: سامسونگ گلکسی S20 اولترا ۵G، سامسوگ گلکسی Z Flip، وان‌پلاس ۸، وان‌پلاس ۸ پرو، وان‌پلاس ۷T و وان‌پلاس ۶T می‌شود. XDA مدعی شده‌است دو دستگاه ایسوس زنفون ۶ و اوپو فایند X2 پرو با وجود بهره‌گیری از Color OS 7.1 و ال‌جی V60 تینکیو هم قادر به نصب نسخه بتا تلفن گوگل هستند.

اندروید پلیس همچنین اشاره کرده است که ممکن است کاربرانی که این نرم‌افزار را می‌خواهند به‌سادگی قادر به یافتن آن نباشند (از طریق جستجو در پلی استور). برای دریافت این نرم‌افزار باید ازطریق جستجو در مرورگر گوگل به‌دنبال آن بود یا ازطریق این لینک اقدام کرد. همانطور که پیشتر هم اشاره شد، باوجود اینکه این نرم‌افزار برروی گوشی‌های غیرپیکسل هم نصب می‌شود اما از تمام ویژگی‌های خود بهره‌مند نیست. برقراری تماس همانطور که انتظار می‌رود بدون مشکل انجام می‌شود اما دریافت تماس‌ها کمی دردسر سازند. ایجاد مشکل یا نحوه عملکرد این نرم‌افزار به تلفنی بستگی دارد که نرم‌افزار مذکور روی آن نصب شده‌است.

همانطور که گفته شد، تمام ویژگی‌هایی که نرم‌افزار تلفن گوکل در پیکسل ارائه می‌هد در دیگر گوشی‌ها قابل دسترس نیست، یکی از این ویژگی‌ها هم Call Screen (صفحه تماس) نام دارد. براساس متنی که گوگل پلی استور برای به‌روزرسانی تلفن گوگل منتشر کرده‌است، ویژگی صفحه تماس بدین صورت عمل می‌کند که دستیار گوگل (Google Assistant) به‌صورت کاملا خودکار تماس‌های ناشناس را شناسایی کرده و آنهایی را که مربوط به ربات‌ها هستند را از تماس اشخاص حقیقی جدا می‌کند. اگر فرد ناشناسی که تماس گرفته است ربات نباشد، اطلاعات مفیدی از او و دلیل تماس‌گرفتنش برای کاربر مهیا می‌شود.

برای اینکه نحوه عملکرد تلفن گوگل به‌درستی مشخص شود بهتر هر کاربر خود به نصب آن بپردازد. مشکلات دریافت تماس نیز به این دلیل اتفاق می‌افتند که نرم‌افزار مذکور هنوز در مرحله آزمایشی (بتا) قرار دارد. لازم‌به‌ذکر است که تجربه کاربری نرم‌افزارهای بتا به موقعیت مکانی نیز بستگی دارند و ممکن است دربرخی مناطق جغرافیایی به‌درستی کار نکرده یا دردسترس نباشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر