حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بلومبرگ: اپل امسال بسته نرم‌افزاری اشتراکی ارائه می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌نوشته‌ی خبرگزاری بلومبرگ به‌نقل از منابع آگاه، اپل قصد دارد امسال هم‌زمان با عرضه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ بسته‌های اشتراکی ویژه‌ای برای استفاده از سرویس‌هایی نظیر اپل TV پلاس ارائه دهد. این بسته‌ها برای کسانی مفید خواهند بود که سرویس‌های مختلف اپل را تهیه می‌کنند. ظاهرا اپل فعلا به‌صورت داخلی از این بسته‌های اشتراکی با نام اپل وان (Apple One) یاد می‌کند؛ البته این بسته‌های اشتراکی لزوما قرار نیست با همین نام آغاز به ‌کار کنند.

اپل قصد دارد این بسته‌ها را در چندین نسخه دردسترس قرار دهد. بسته‌ی پایه شامل سرویس‌های اپل موزیک و اپل TV پلاس خواهد بود. کاربران درصورت تمایل خواهند توانست بسته‌‌ی گران‌تر را تهیه کنند که درکنار اپل موزیک و اپل TV پلاس امکان دسترسی به اپل آرکید را هم فراهم می‌سازد. نسخه‌ی دیگر بسته‌های ارائه‌شده‌ی اپل قرار است شامل اپل نیوز پلاس هم باشد. نسخه‌ای دیگر که گران‌تر از بقیه است، درکنار سرویس‌های یادشده دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر در آی‌کلاد را هم شامل خواهد بود. 

براساس گفته‌های بلومبرگ، بسته‌های گران‌قیمت‌تر قرار است شامل سرویس اشتراکی تناسب‌اندام هم باشند؛ البته فعلا از این سرویس تناسب‌اندام اطلاعاتی دردسترس نداریم؛ سرویسی که به‌صورت اختصاصی اپل ارائه می‌دهد. سرویس تناسب‌اندام اپل ازطریق سیستم‌عامل iOS و پلتفرم اپل TV خدماتی همچون کلاس‌های مجازی ورزشی ارائه خواهد داد. پیش‌تر سرویس‌های مشابهی از نایکی و Peloton دیده بودیم.

بلومبرگ می‌گوید اپل هنگام بازریابی برای این بسته‌های اشتراکی، روی خانواده‌ها متمرکز خواهد بود. این بسته‌ها قرار است با سیستم Family Sharing اپل سازگار باشند؛ یعنی حداکثر ۶ نفر می‌توانند از هریک از سرویس‌ها استفاده کنند.

تهیه‌ی جداگانه‌ی اشتراک سرویس‌ها همواره گران‌قیمت‌تر از تهیه‌ی بسته‌ی شامل این سرویس‌ها است. همان‌طور‌که می‌شد انتظار داشت، این حقیقت برای بسته‌های اشتراکی اپل هم صدق می‌کند. بلومبرگ می‌نویسد اگر امروزه خانواده‌ها بخواهند در تمامی سرویس‌های اشتراکی اپل اشتراک ماهانه تهیه کنند و بیشترین ظرفیت آی‌کلاد را هم بخرند، تقریبا ۴۵ دلار باید پرداخت کنند؛ بااین‌حال، بسته‌ی اپل‌ بیش از پنج دلار از هزینه‌ی نهایی می‌کاهد.

بلومبرگ درادامه‌ی گزارش خود به‌نقل از افرادی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، می‌نویسد افزون‌بر بسته‌های اشتراکی یادشده اپل می‌خواهد بسته‌های ویژه‌ی دیگری شامل ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه دهد. برای مثال، یکی از این سرویس‌ها بدین‌گونه است که با تهیه‌ی باکس استریم اپل TV می‌توانید یک سال به‌رایگان از اپل آرکید استفاده کنید. بلومبرگ می‌‌گوید اپل قصد ندارد این برنامه‌های اشتراکی ماهانه را برای آیفون‌ها و مک‌ها ارائه دهد. تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش‌تر در یکی از مصاحبه‌هایش به‌احتمال رخداد این اتفاق اشاره کرده بود؛‌ بااین‌حال، ظاهرا به‌ این ‌زودی‌ ها قرار نیست بسته‌های ترکیبی آیفون و مک با برخی سرویس‌های اشتراکی را شاهد باشیم.

درحال‌حاضر، دقیقا قیمت بسته‌های اشتراکی اپل را برای امسال نمی‌دانیم. به‌علاوه هنوز چند ماه تا آغاز به ‌کار این بسته‌های اشتراکی فاصله داریم؛‌ بنابراین، جزئیاتی که در این مقاله گفتیم، ممکن است تا آن زمان دستخوش برخی تغییرات شوند. 

از حداقل ۲۰۱۸ تاکنون، بارها گزارش‌هایی شنیده‌ایم که ادعا می‌کردند اپل به فکر ارائه‌ی بسته‌های اشتراکی افتاده است؛ اما این اتفاق هرگز رنگ حقیقت به‌خود نگرفت. شایعه‌هایی که در این زمینه منتشر شده بود، اکنون حقیقی‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسند. ماه گذشته‌ی میلادی، کدی جدید در بتای iOS 13.5.5 پیدا شد که به واژه‌‌های «پیشنهاد بسته‌ی نرم‌افزاری» و «اشتراک بسته‌ی نرم‌افزاری» اشاره می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، اپل بسته‌ی نرم‌افزاری ویژه‌ای را به‌صورت آزمایشی دراختیار دانش‌آموزان قرار داد. این بسته به دانش‌آموزان کمک می‌کرد سرویس‌های اپل TV پلاس و اپل موزیک را هم‌زمان تهیه کنند. 

اپل در حوزه‌های مختلفی حضور دارد و پردرآمدترین واحد تجاری‌اش آیفون‌ها هستند. در سال‌های گذشته، این شرکت به‌شکلی ویژه روی واحد تجاری «خدمات» تمرکز کرده تا بتواند درآمد‌هایش را افزایش دهد. در چند سال اخیر، میزان فروش گوشی‌های هوشمند رشد چندانی تجربه نکرده و همین موضوع اپل را مجاب کرده با تمرکز بیشتر روی بخش خدمات، اندکی از وابستگی خود به آیفون‌ها بکاهد.

بسته‌های اشتراکی نرم‌افزاری قبلا جواب خود را پس داده‌اند و بارها دیده‌ایم که ضمن به‌ارمغان‌آوردن درآمد بیشتر برای شرکت‌ها، کاربران را به ماندن در اکوسیستم ترغیب کرده‌اند. نمونه‌ی این بسته‌ها را پیش‌تر با آمازون پرایم دیده‌ایم. آمازون پرایم به کاربران فروشگاه آمازون امکان دسترسی به سرویس‌های استریم موسیقی و ویدئو را می‌دهد و بسته‌های سفارش‌داده‌شده را زودتر به‌دست آن‌ها می‌رساند. وقتی سرویس پرایم را تهیه می‌کنید، سفارش محصول از آمازون منطقی‌تر است. احتمالا اپل نیز می‌خواهد رویکردی مشابه برای بسته‌های اشتراکی و محصولاتی نظیر آیفون و مک در پیش بگیرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر