آمریکایی‌ها به طور گسترده در حال خرید تلفن‌های ساخت چین هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اکنون بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا، بعد تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا، در حال بازیابی خود است، با تشکر فراوان از تولیدکنندگان چینی. این گزارش نشان می‌دهد که بازار گوشی هوشمند در سه‌‎ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ به شدت بهبود یافته است. ارسال محموله‌ها به ۳۹٫۹ میلیون واحد رسید که ۱۱ درصد نسبت به سه‌ماهه‌ی قبلی رشد داشته است. اپل و سامسونگ هنوز در ارسال محموله به بازار پیشگام هستند. با این حال آخر اطلاعات از کانالیس نشان می‌دهد که از هر ۱۰ دستگاهی که در آمریکا به فروش می‌رسد ۷ دستگاه به ارتباطاتی با چین دارند. این گزارش اضافه می‌کند که حدود ۷۰ درصد گوشی‌های هوشمند ارسال شده به آمریکا در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ در چین ساخته شده‌اند که بیشتر از ۶۰ درصد سه‌ماهه‌ی قبلی است.

 

در سه‌ماهه‌ی دوم بازار گوشی‌ هوشمند آمریکا ۵ درصد نسبت به سال قبل افت داشت. اپل و سامسونگ جمعا ۷۰٫۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد‌ند. در بازه‌ی زمانی مشابه، آن‌ها به ترتیب ۱۵ میلیون و ۷٫۴ میلیون گوشی هوشمند را به فروش رساندند. به علاوه برندهای کره‌ای ال‌جی و لنوو به ترتیب سوم و چهارم شده‌اند.

 

کانالیس در گزارش خود می‌گوید:

کارخانه‌های چینی کار خود را از پایان ماه مارچ از سر گرفتند و فروشگاه‌ها در ماه می و ژوئن بازگشایی شدند. این‌ها عوامل کلیدی رشد ادامه‌دار این بازار است.

با اینکه میزان کلی ارسال محموله‌ها به بازار آمریکا در حال افزایش است، مصرف‌کنندگان در حال روی آوردن به محصولات رده‌پایین و ارزان هستند. بر اساس داده‌های کانالیس، سهم بازار اپل در سه‌ماهه‌ی دوم، به لطف آیفون ۱۱ و آیفون SE اوج گرفته است.

ارسال محموله‌های گوشی هوشمند ۵G سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم امسال پایین‌تر از همان دوره‌ی زمانی در سال قبل بوده است. قیمت متوسط یک گوشی هوشمند در آمریکا به ۵۰۳ دلار می‌رسد که یک کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ است.

آنالیزور کانالیس، وینسنت تیلکه (Vincent Thielke) می‌گوید:

هنگامی که همه‌گیری ویروس کرونا، مصرف‌کنندگان را مجبور به ماندن در خانه کرد، ۵G نتوانست به مقبولیت بالایی دست یابد. بسته شدن مغازه‌ها و ترس از ویروس، تعامل با مدل‌های نمایشی را محدود کرد، بودجه‌ی کم مصرف‌کنندگان قدرت خرید آن‌ها را بیشتر کاهش داد و با نبود پوشش شبکه‌ی ۵G در حومه‌ی شهرهای آمریکا، مصرف‌کنندگان دلایل زیادی را برای خرید دستگاه ۴G به جای ۵G دیدند. با وجود عرضه‌ی بی‌رمق ۵G تاکنون، بازاریابی قوی در سه‌ماهه‌های پیش رو در سرعت بخشیدن به دوره‌ی انتقال چند ساله سودمند خواهد بود.

با این حال یک گزارش از سوی Strategy Analytics ادعا می‌کند که آمریکا ۳٫۴ میلیون گوشی ۵G در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ داشته است. این مقدار ۱۲ درصد از کل ارسال محموله‌های گوشی‌های هوشمند در دوره‌ی مشابه را شامل می‌شود. بر اساس Strategy Analytics، مدل ۵G سامسونگ گلکسی S20 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند ۵G در آمریکا است که ۴۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد که رقم چشمگیری است.

در همین زمان، آخرین گزارش چین نشان می‌دهد که هفت ماه اول ۲۰۲۰، ارسال محموله‌های گوشی هوشمند ۵G به ۷۷٫۵ میلیون واحد رسیده است که ۴۵ درصد از محموله‌های گوشی هوشمند در همین زمان را شامل می‌شود. از ۱۹۷ گوشی هوشمند جدیدی که از ماه ژانویه تا جولای عرضه شد، ۱۱۹ عدد از آن‌ها ۵G بودند.

تحلیلگران باور دارند که نسبت گوشی‌های هوشمند ۵G در کل محموله‌های گوشی هوشمند به میزان قابل توجهی در حال افزایش است. این بازتاب دهنده‌ی تلاش‌های دولت چین برای ایجاد یک زیرساخت دیجیتالی جدید است که این شامل نسل بعدی شبکه‌ها و مراکز داده‌ی بیسیم می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر