حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آموزش آنلاین با استفاده از لابراتوار پیشرفته آکادمی دوران

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

علاقه‌مندان به دنیای فناوری اطلاعات و مباحث شبکه و امنی، چه در یک شهر شلوغ سکونت کنند و مجبور باشند هرروز ساعت‌­ها در ترافیک در مسیر رسیدن به کلاس­‌های آموزشی زمان خود را تلف کنند و چه در شهر و روستایی کوچک که امکان دسترسی به منابع و واحدهای آموزشی استاندارد را نداشته باشند، آموزش آنلاین می‌تواند برای آن‌ها موقعیتی ایدئال برای یادگیری و پیشرفت باشد. آکادمی دوران این فرصت طلایی و ایدئال را برای علاقه­‌مندان به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه و امنیت فراهم آورده است.

آکادمی دوران با برگزاری دوره‌­های آموزشی آنلاین‌ آن‌هم به‌صورت کاملا مؤثر و با آزمایشگاه عملی و تخصصی توانسته است مهارت‌های شبکه و امنیت را آموزش دهد. مجموعه آکادمی دوران نه‌تنها برای افراد به‌صورت انفرادی بسیار مفید است؛ بلکه حتی برای شرکت‌­ها و نهادهای دولتی و خصوصی که به دوره­‌های آموزشی عملی برای کارکنان خود نیاز دارند، کاملا کاربردی خواهد بود. درادامه، این موضوع به‌طور مفصل شرح داده شده است که علاقه­‌مندان چگونه می‌توانند از امکانات آموزش آنلاین آکادمی دوران برای کسب مهارتی پراهمیت بهره ببرند.

شبکه چیست؟

یادگیری دوره­‌های شبکه ازجمله مهارت­‌های اصلی است که علاقه‌مندان به ورود به بازار کار در‌زمینه‌ی علوم کامپیوتر (IT) باید آن را فراگیرد. این روزها هر شرکت کوچک و بزرگی به متخصص شبکه نیاز دارد؛ زیرا با تحت‌شبکه‌بودن سیستم کامپیوتر شرکت، به طرز چشمگیری در زمان و هزینه‌­­ها صرفه‌جویی خواهد شد و نظم و هماهنگی بین اعضای مجموعه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. صاحبان کسب‌و‌کار نیز از این مهم به‌خوبی آگاهی دارند. طبق گزارش­‌های اداره‌ی کار آمریکا، مشاغل مربوط به حوزه‌ی شبکه تا سال ۲۰۲۲ حداکثر ۱۲ درصد رشد خواهند کرد. این آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ی اهمیت فراوان یادگیری شبکه است.

این روزها به‌دلیل اوضاع‌واحوال حاکم بر جامعه و پاندمی کرونا، امکان حضور در مکان‌های آموزشی سخت‌تر از قبل شده است و افراد سعی می‌کنند کمتر در تجمعات حضور یابند. ناگفته نماند دسترسی به کلاس آموزشی باکیفیت و مطمئن برای همه امکان‌پذیر نیست و محدودیت‌های جغرافیایی می­‌تواند در این بین مانع بزرگی باشد. در این وضعیت، ایدئال‌ترین راه استفاده از دوره‌ی آموزشی آنلاین استاندارد و باکیفیت خواهد بود.

دوره‌­های امنیت شبکه

امنیت شبکه درواقع به‌معنی اقداماتی است که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات برای امنیت شبکه انجام می‌شود. این اقدامات به‌صورت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری یا اغلب اوقات به‌صورت ترکیب سرویس­‌های سخت‌افزار و نرم‌افزاری در نظر گرفته می­‌شود. باتوجه‌به اینکه هدف شبکه جلوگیری از خسارات حملات سایبری است، درادامه به اهمیت امنیت شبکه و مشکلاتی اشاره شده است که درصورت اجرانشدن درست آن ممکن است ایجاد شود:

  • افشای اطلاعات مهم: در هر کسب‌و‌کاری اطلاعات محرمانه‌­ای وجود دارد که رقبا نباید از آن آگاه باشند. در‌صورت اجرانشدن درست امنیت شبکه، این اطلاعات می‌تواند به‌راحتی دراختیار رقبا قرار بگیرد.
  • ازدست‌‌دادن داده‌ها: از‌دست‌دادن داده­‌ها، یعنی از‌دست‌دادن یکی از دارایی­‌های مهم مجموعه که می‌تواند مجموعه را دچار بحران‌­هایی گاه جبران‌ناپذیر کند.
  • دستبرد در داده‌­ها: گاه درصورت به‌خطر‌افتادن امنیت شبکه، هکر ممکن است تنها با دست‌کاری داده­‎ها، آسیب‌های جدی به مجموعه وارد کند. این مورد معمولا درباره‌ی داده­‌های مالی مجموعه رخ می­‌دهد که بسیار نیز آسیب‌رسان است.

باتوجه‌به بیشترشدن وابستگی نظام‌های کسب‌و‌کار به زیرساخت­‌های شبکه و فناوری اطلاعات، اهمیت شبکه و امنیت پررنگ‌­تر از قبل خود را نشان داده است؛ به‌طوری‌که کمتر مجموعه‌­ای را بتوان یافت که کارشناس امنیت شبکه نداشته باشد. بنابراین، این حرفه یکی از مهارت‌­های پرتقاضا برای بازار کار محسوب می‌شود و با آموزش حرفه‌ای و استاندارد امنیت شبکه می­‌توان خیلی سریع وارد بازار کار شد.

آموزش آنلاین امنیت شبکه

شرکت­‌ها و ارگان‌های دولتی و بسیاری از صنایع کوچک‌و‌بزرگ برای به‌روز‌کردن اطلاعات کارکنان بخش IT خود به گذراندن دوره­‌های استاندارد و به‌روز نیاز دارند. در اوضاع‌واحوال کنونی، استفاده از آموزش آنلاین می­‌تواند بسیار مفید واقع شود. با آموزش آنلاین فرقی نمی­‌کند که مخاطب مدیر مجموعه‌ای بزرگ در قلب پایتخت باشد یا فردی سخت‌کوش و علاقه‌مند به فناوری و علوم کامپیوتر در شهر یا روستایی دور؛ چراکه آموزش آنلاین امنیت شبکه می‌­تواند بدون محدودیت دراختیار او قرار گیرد. دراین‌میان، یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان یادگیری صرفا تئوری این دست از مهارت‌ها است؛ زیرا مهارت­‌های فنی بدون تمرین و تکرارهای عملی عملا بدون فایده است. آکادمی دوران فکر آن را نیز کرده است: شرکت در کلاس‌های آموزش آنلاین شبکه و اینترنت به‌همراه لابراتوار آنلاین.

لابراتوار آنلاین چیست؟

تیم فنی آکادمی دوران امکانی را فراهم کرده است که هر دانش‌پذیری بتواند ضمن حضور در دوره‌ی آموزش تئوری از آزمایشگاه مرتبط دوره نیز بهره ببرد. استفاده از لابراتوار آنلاین به تجهیزات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خاصی نیز نیاز نخواهد داشت. همچنین، حضور در آزمایشگا‌‌­های هر دوره برای ثبت‌نام‌کنندگان آن دوره رایگان است؛ اما اگر داوطلب خواهان شرکت در لابراتوار بدون ثبت‌نام در دوره­‌های آنلاین باشد، این امکان نیز در این مجموعه فراهم شده است. استفاده از بسته‌­های ۱۰ یا ۲۰ ساعتی و هفتگی یا ماهانه‌ی شرکت در آزمایشگاه‌ها برای علاقه‌­مندان ممکن است. افزون‌براین، درنظرگرفتن لابراتوار سفارشی نیز برای دانش‌پذیران فراهم شده است. در لابراتوار آنلاین سفارشی، بنابه درخواست متقاضی و باتوجه‌به سناریو آموزشی امکانات سخت‌افزاری خاصی همچون، رم، پردازنده، هارد و دیگر تجهیزات دراختیار آن‌ها قرار داده خواهد شد.

مزایای شرکت در دوره‌­های آموزش آنلاین آکادمی دوران

این مجموعه‌ی موفق با بیش از دو دهه فعالیت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، رزومه‌ی موفقی درزمینه‌ی آموزش و اجرا از خود به‌جای گذاشته است. این گروه با به‌کارگیری بیش از ۴۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه­‌های برتر کشور سعی می‌کند از جدیدترین دانش روز دنیا برای ارائه‌ی خدمات هرچه با کیفیت­‌تر قدم بردارد. فعالیت اصلی آکادمی دوران در زمینه‌هایی چون تولید نرم‌افزار و خدمات آموزشی است. برخی از مزایای شرکت در دوره­‌های آموزشی آکادمی دوران عبارت‌اند از:

  • در دوره‌ی شبکه، استانداردهای آموزشی و نقشه‌ی راه منسجم مانند سیسکو تبیین شده است.
  • گواهینامه‌ی معتبر مطابق با سرفصل‌های بین‌المللی به دانش‌پذیران اعطا می‌شود.
  • امکان ارتقای شغلی ازطریق شرکت در دوره‌های آموزش آنلاین آکادمی دوران نیز خیلی زود ممکن خواهد شد.
  • در آکادمی دوران، شرکت‌کنندگان زیرنظر مجموعه‌ای شروع به آموزش می‌کنند که بیش از ۱۰۰ دوره‌ی آموزشی امنیت شبکه در سراسر ایران برگزار کرده است؛ بنابراین، در این مجموعه تجربه و در پی آن کیفیت حرف اول را می‌زند.

سخن پایانی

یادگیری شبکه و امنیت ایده‌ی نابی برای ورود هرچه سریع‌تر به بازار کار محسوب می‌شود و اهمیت و کاربرد این مهارت هرروز در حال پررنگ‌تر‌شدن است. آکادمی دوران با فراهم‌آوردن بستری مناسب برای همه‌ی علاقه‌مندان شبکه و امنیت، گام مهمی در مسیر آموزش این مهارت برداشته است. آموزش آنلاین شبکه و امنیت در بالاترین سطح کیفی در این آکادمی امکان­‌پذیر است و افراد می‌توانند با ثبت‌نام در کلاس‌های مجازی این مجموعه، از آموزش آنلاین شبکه، آموزش آنلاین امنیت، استفاده از لابراتوار پیشرفته و آنلاین بهره‌مند شوند و ضمن یادگیری مهارت‌های حوزه‌ی شبکه و امنیت، در زمان و هزینه‌ی آموزش خود صرفه‌جویی کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر