سرویس استریم بازی xCloud مایکروسافت با اینترنت 5G چه عملکردی دارد؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت (Microsoft) بعد از گذشت چند ماه سرانجام امکان تجربه‌ی سرویس استریمینگ بازی خود را کاربران فراهم کرده و حالا می‌توان بخشی از تجربه‌ کاربری ارائه‌شده توسط xCloud را در عمل مشاهده کرد. مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) می‌توانند قبل از آغاز به کار رسمی xCloud در تاریخ پانزدهم سپتامبر سال جاری (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به‌صورت آزمایشی از xCloud استفاده کنند. البته این امکان برای شمار معدودی از کشورهای جهان فراهم شده و همه‌ی کاربران به نسخه‌ی آزمایشی دسترسی ندارند.

رسانه‌ی دوال‌شاکرز به‌تازگی نگاهی اولیه به این سرویس و نحوه‌ی عملکرد آن انداخته است. در ادامه می‌توانید ویدئوی تهیه‌شده توسط این خبرگزاری را مشاهده کنید.

ماریو ریویرا مدیر بخش محتوای ویدیویی دوال‌شاکرز، قبل از اینکه دسترسی عمومی به نسخه‌ی آزمایشی xCloud آغاز شود، در فاز بتای خصوصی سرویس شرکت داشته و حالا این فرصت را به‌دست آورده تا عملکرد پلتفرم استریمینگ مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهد. ریویرا در این ویدئو xCloud را از چندین طریق شامل وای‌فای، 4G و 5G به اینترنت متصل می‌کند و آن را موردآزمایش قرار می‌دهد. در ویدئوی منتشرشده شاهد اجرای بازی‌های متنوعی از جمله Halo 5 و Forza و Gears of War ازطریق ایکس‌کلاد هستیم.

براساس آنچه که در ویدئو می‌بینیم، به‌نظر می‌رسد که اتصال وای‌فای بهترین راه  برای دستیابی به اتصالی باثبات و بدون نوسان در سرویس ایکس‌کلاد است. درباره‌ی اتصال 5G و LTE نیز باید گفت که همچنان امکان استریم روان بازی‌ها روی گوشی‌های هوشمند فراهم می‌شود؛ هرچند نتایج عملکرد آن در مقایسه با اتصال وای‌فای چندان موردرضایت نیست. 

مقاله‌ی مرتبط:

از سوی دیگر، اتصال به شبکه‌ی 5G که هنوز به‌صورت فراگیر در جامعه مورد استفاده قرار نگرفته، برتری‌های محسوسی را در زمینه‌ی استریم بازی‌ها ازطریق ایکس‌کلاد به‌نمایش می‌گذارد. البته باید توجه داشت که این آزمایش‌ها در بستری متفاوت از خدمات اینترنتی کشورهای دیگر صورت گرفته و نباید نتایج آن را برای مناطقی که شرایط متفاوتی دارند، تعمیم داد. بنابراین قطعا عملکردی را که از ایکس‌کلاد در ویدئوی دوال‌شاکرز می‌بینید در جایی مثل ایران مشاهده نخواهید کرد.

با فراگیر شدن امکان استفاده از خدمات xCloud، می‌توان جزئیات به مراتب بیشتری از عملکرد این سرویس را در مناطق مختلف جهان به‌دست آورد. درهرصورت، به‌نظر می‌رسد که این سرویس می‌تواند در آینده ارزش هیجان‌زده‌شدن داشته باشد. البته این موضوع به مقدمات مختلفی از جمله سطح قابلیت‌های گوشی‌ هوشمند مورداستفاده، کیفیت اتصال اینترنت و لوازم جانبی کاربردی بستگی خواهد داشت.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درباره‌ی این ویدئو دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر