حساب‌های رمزارز وابسته به القاعده و داعش توقیف شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – آمریکا در یکی از عملیات‌های خود به عنوان بزرگترین عملیات کشف و توقیف حساب‌های رمزارز مربوط به تروریسم توانست کمپین‌های تامین منابع مالی سه سازمان تروریستی را از بین ببرد.

طبق گزارش‌های به دست آمده از وزارت دادگستری آمریکا، اداره تحقیقات امنیت میهن (HSI)، سازمان‌های خدمات درآمد داخلی (IRS) و پلیس فدرال آمریکا (FBI) در یک عملیات علیه گردان‌های القاعده، عزالدین قسام و داعش توانستند از طریق پول دیجیتال کمپین‌های تأمین منابع مالی این گروه‌ها را شناسایی کنند و از بین ببرند.

طبق اطلاعاتی که از وزارت دادگستری آمریکا به دست آمده است گردان عزالدین قسام، از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت این گروه، از کاربران بیت کوین درخواست کردند. FBI به همراه اداره تحقیقات امنیت میهن و مأموران سازمان خدمات درآمد داخلی توانستند ۱۵۰ حساب رمزارز وابسته به گروه‌ها را کشف و متوقف کنند.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است این گروه‌ها  با استفاده از تلگرام و شبکه‌های اجتماعی از کاربران درخواست بیت کوین کرده‌اند و در بیشتر موارد خود را به عنوان افرادی از سازمان‌های خیریه معرفی کردند. در حال حاضر ۱۵۵ حساب رمزارز وابسته به این گروه‌ها کشف و متوقف شده است.

افراد که به این گروه‌ها وابسته هستند با فروش تجهیزات محافظتی کرونا به دنبال تأمین منابع مالی خودشان بودند. به گفته وزارت دادگستری آمریکا  فردی به نام Murat Cakar با فروش ماسک‌های N95 بی‌کیفیت و تجهیزات محافظتی دیگر در اینترنت می‌خواست به این گروه‌ها کمک مالی برساند.

یکی از شرکت‌های آمریکایی قصد داشت از این فرد تجهیزات محافظتی انبوه را برای بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و اداره‌های آتش نشانی آمریکا خریداری کند. ماموران نیز با شناسایی این کمپین و چهار صفحه فیسبوک وابسته به آن توانستند این گروه را از بین ببرند.

طبق گزارش نیویورک تایمز ماموران آمریکایی توانستند حدود ۲ میلیون دلار بیت کوین را کشف و متوقف کنند. ماموران تعداد زیادی از کیف پول‌های ارز دیجیتال خصوصی وابسته به گروه‌های تروریستی را در لیست سیاه خود قرار دادند که کار نقد کردن پول از طریق موسسات مالی را برای صاحبان آنها سخت‌تر می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر