افشای تاریخ عرضه آیفون ۱۲ پرو ۵G و اپل واچ سری ۶

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آقای جان پراسر (John Prosser) به‌تازگی تاریخ قابل‌تغییری برای معرفی، پیش‌خرید و عرضه رسمی آیفون‌های ۱۲، اپل واچ سری ۶ و نسل بعدی آیپد افشا کرده است. اپل اخیرا تایید کرده‌است که آیفون‌های سری ۱۲ خود را با چند هفته تاخیر رونمایی خواهد کرد. حال آقای جان پراسر اعلامیه این شرکت برای رونمایی، پیش‌خرید و توزیع نسل بعدی محصولات اپل را فاش کرده است. براساس متن این گزارش، تاریخ این رویدادها بخاطر شیوع ویروس کووید-۱۹ قابل تغییر هستند.

اپل واچ سری ۶ و نسل بعدی آیپد

شرکت اپل عموما نسل جدید آیپد و واچ خود درکنار آیفون‌های جدیدیش در سپتامبر رونمایی می‌کند. این‌بار اما بخاطر تاخیر در رونمایی آیفون‌ها، شاهد رونمایی اپل واچ و آیپد جدید در سپتامبر و رونمایی آیفون ۱۲ کمی بعدتر هستیم. آقای پراسر از منابع موثقی در اپل نقل می‌کند که این شرکت قصد دارد تا از اپل واچ سری ۶ و نسل جدید آیپدها در هفته نخست ماه سپتامبر رونمایی کند. برای مراسم رونمایی اما اپل مانند گذشته و رسم خود یک رویداد بزرگ مطبوعاتی برگزار نمی‌کند و تنها به اطلاعیه خبری بسنده خواهدکرد.

درباره زمان آغاز پیش‌خرید و عرضه نهایی این دو دستگاه هنوز اعلامیه‌ای از سوی اپل منتشر نشده است اما به‌احتمال زیاد کمی پس از رونمایی نهایی، امکان پیش‌خرید هم فراهم می‌شود. آیفون SE 2020 هم تنها چند هفته پس از معرفی رسمی‌اش برای پیش‌خرید آماده شد.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس

سری جدید آیفون‌های ۱۲ بی‌شک پرچمداران خط رونمایی اپل هستند که بیشترین تمرکز برروی آنها قرار دارد. بخاطر تاثیرات شیوع ویروس کرونا برروی فرایند و خط تولید این دستگاه‌ها، این محصولات جدید در هفته پیش‌از تاریخ ۱۲ اکتبر رونمایی خواهند شد.

براساس گزارش‌ها تمامی محصولات مذکور به‌صورت همزمان عرضه خواهندشد. آیفون ۱۲ استاندارد (نسخه پایه) و آیفون ۱۲ مکس نیز به‌طور همزمان برای پیش‌خرید آماده می‌شوند؛ تاریخ پیش‌خرید این دو محصول هم هفته پیش از تاریخ ۱۹ اکتبر است.

این تاریخ عرضه دقیقا با چیزی که اپل چند هفته پیش درباره تاخیر در عرضه گفته بود همخوانی دارد. براساس پزارش‌های اولیه قیمت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس ۶۴۹ و ۷۴۹ دلار خواهد بود و در ایالات‌متحده این دو دستگاه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به‌صورت استاندارد عرضه خواهندشد.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

این دو محصول (آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس) پرچمداران اصلی این شرکت خواهندبود. برای داشتن یکی از این دو مشتریان باید کمی بیشتر نسبت‌به دیگر محصولات اپل صبر کنند. پیش‌خرید این دو دستگاه نیز امکان‌پذیر خواهدبود.

آقای جان پراسر گفته است که پیش‌خرید این دو دستگاه تا پایان نوامبر ممکن می‌شود؛ ظاهرا تاریخ دقیق این پیش‌خرید در دست نیست. براساس این گزارش آیفون‌های ۱۲ پرو و پرو مکس آخرین محصولاتی خواهندبود که اپل از آنها پرده‌برداری می‌کند. از لحاظ زمانی نیز این دستگاه‌ها حتی دیرتر از آیفون ۱۰ که در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ معرفی شد، معرفی خواهندشد.

قیمت آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در خرده‌فروشی‌های معتبر نیز ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار خواهدبود.

تاریخ عرضه ایرپاور و ایرتگ همچنان در ابهام

آقای پراسر درباره تاریخ عرضه دو دستگاه جدید دیگر اپل با نام‌های ایرپاور و ایرتگ چیزی نگفته است اما براساس چند گزارش غیررسمی ممکن است اپل این دو محصول را درکنار آیفون‌های ۱۲ معرفی کند. شایعه تولید این محصولات تازه چندین ماه است که در مطبوعات وجود دارند اما هنوز اطلاعات دقیق درباره نحوه عرضه آنها به‌دست نیامده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر