اینتل از پردازنده گرافیکی Xe-HPG رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی اینتل از پردازنده گرافیکی  Xe-HPG که برای گیمرهای حرفه‌ای تولید شده است رونمایی کرد. این پردازنده با پشتیبانی از ره‌گیری پرتو و حافظه GDDR6 تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

اینتل قصد دارد به کمک Xe که معماری آن شامل پردازنده‌های گرافیکی مجتمع و کارت‌های گرافیک مجزا یا Discrete می‌شود حضوری فراتر از CPU در کامپیوترهای شخصی، ورک استیشن‌ها و دیتاسنترها داشته باشد. محصولاتی که مبتنی بر این معماری تولید می‌شوند قدرت بیشتری نسبت به با کارت‌های گرافیک مجتمع این شرکت دارند و در لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده Tiger Lake به کار خواهند رفت.

گفته می‌شود پردازنده گرافیکی  Xe-HPG برای موبایل طراحی شده است و بیشترین بازدهی را بین پردازنده‌های مبتنی بر Xe خواهد داشت. XE-HP مخصوص سرورها ساخته شده است. این پردازنده قابلیت انکودینگ چندین فیلم 4K به طور همزمان را دارد و سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

کمپانی اینتل گفته است در حال ساخت اولین پردازنده گرافیکی مجزا مبتنی بر معماری Xe است. این پردازنده DG1 نام دارد و در پایان سال جاری میلادی  به بازار عرضه خواهد شد. این محصول اولین عضو خانواده Xe است که از معماری Xe-LP استفاده می‌کند.

پردازنده Server GPU SG1 به منظور استفاده در دیتا‌سنترها تولید می‌شود که ترکیبی از چهار DG1 در قالب یک فرم فکتور کوچک است. کمپانی اینتل گفته است این پردازنده قابلیت‌های جالبی را مانند تاخیر کم و ظرفیت بالا در استریم بازی‌های اندرویدی و ویدیو در فضای ابری دارد و تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

اینتل پردازنده گرافیکی جدید Xe-HPG خود را به منظور اجرای بهتر بازی‌ها بهینه کرده است. این محصول مبتنی بر GDD6 است و از قابلیت‌هایی مانند ره‌گیری پرتو سخت افزاری (Accelerated Ray Tracing) و قابلیت‌های جدید نرم افزار Intel Graphics Command Center برای ارتقای کیفیت بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. این پردازنده سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر