حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قابلیت تماس تصویری تلگرام فقط به نسخه اندروید اضافه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – تلگرام که امروزه یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است قابلیت تماس تصویری را به مناسبت هفت سالگی خود در نسخه آزمایشی اضافه کرد. درحال حاضر این به‌روزرسانی فقط برای نسخه اندروید منتشر شده است.

تلگرام پس از مدت‌ها خبر از ارائه عمومی قابلیت تماس تصویری در آینده نزدیک را داد. به‌روزرسانی جدید تلگرام برای دستگاه‌های اندروید منتشر شده است اما کاربران iOS به دلیل عدم تایید اپل در این به‌روزرسانی باید مدتی را منتظر بمانند.

از امروز در نسخه اندروید تماس تصویری تلگرام در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این قابلیت فقط از مکالمه یک به یک پشتیبانی می‌کند و نمی‌توان تماس گروهی برقرار کرد. البته تلگرام تاکید کرده است که این ویژگی در آینده، حتما به تلگرام اضافه خواهد شد. علاوه بر این موارد قابلیت تصویر در تصویر نیز به آن اضافه شده است که کاربران هنگام مکالمه تصویری می‌توانند تصویر را کوچک کرده و به سایر صفحات تلگرام دسترسی داشته باشند. هم‌زمان با این به‌روزرسانی، ایموجی‌های متحرک جدیدی نیز در تلگرام فعال شدند.

کمپانی تلگرام درباره عدم انتشار به‌روزرسانی جدید برای iOS گفته است که این به‌روزرسانی چند روز قبل از گوگل به اپل ارسال شده است. اما آن‌ها هنوز این به‌روزرسانی را بررسی و تایید نکردند.

کاربران iOS برای استفاده از قابلیت تماس تصویری باید مدتی را منتظر بمانند تا اپل به آن‌ها اجازه دهد. پاول دورف موسس تلگرام نیز در ریپلای به توییت اکانت یک کاربر و اکانت رسمی بازی فورتنایت نوشته است که قرار بود به‌روزرسانی جدید تلگرام به مناسبت تولد هفت سالگی آن منتشر شود. در حال حاضر تنها دلیلی که باعث می‌شود به این به‌روزرسانی دسترسی نداشته باشید ناتوانی اپل در اختصاص دادن چند دقیقه زمان برای بررسی این به‌روزرسانی است. در صورتی که تلگرام این نسخه را چند روز زودتر برای آن ارسال کرده بود.

به‌نظر می‌رسد پاول دورف در نهایت بدون توجه به اپل، به‌روزسانی مناسبتی خود را تنها برای کاربران اندروید منتشر کرده است. برای دانلود این نسخه، می‌توانید به پلی‌استور گوگل مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر