حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل پیکسل ۵ ممکن است فقط در نسخه XL عرضه شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

همه امیدوار بودند تا گوگل پس از عرضه ناامیدکننده پیکسل ۴، همه انتقادات را برای تولید پیکسل‌های سری بعد جدی بگیرد اما پس از مشخص شدن این موضوع که پیکسل ۵ با تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G تولید خواهد شد، همه امیدها بر باد رفت. ضمن اینکه شایعات اخیر به این موضوع دامن می‌زنند که این شرکت قصد دارد تا پیکسل ۵ را فقط در نسخه XL عرضه کند که در این صورت پرچمدار امسال گوگل دارای نسخه‌ای با نمایشگر کوچک نیز نخواهد بود.

از سوی دیگر، این موضوع ممکن است به این معنا باشد که گوگل تلاش می‌کند با تمرکز اختصاصی روی مدل XL، تجربه ارزشمندتری را توام با سخت‌افزار بسیار بهتر ارائه دهد. این شایعات می‌افزایند که پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع اولد (OLED) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آن را BOE یا سامسونگ تامین خواهد کرد. این هندست دارای ۸ گیگابایت حافظه رم بوده و گوگل، احتمالا دوباره حسگر اثر انگشت در آن قرار خواهد داد. قیمت آن نیز از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود که ۱۰۰ دلار کمتر از قیمت قبلی است.

این موضوع هم آشکار است که گوگل سعی می‌کند از محدوده قیمت‌های زیاد فاصله بگیرد اما آیا فقط توجه به همین یک مورد برای بازگشت به مسیر رشد و پیشرفت کفایت می‌کند؟ از آنجایی که داده‌ها و آمارهای دریافتی اخیر حاکی از این است که کاربران آمریکایی به طور متوسط ۵۰۰ دلار برای خرید گوشی جدید خود هزینه می‌کنند، چه بسا گوگل سعی می‌کند تا حد ممکن محصولات خود را هرچه بیشتر به این محدوده‌ی قیمتی نزدیک کند.

گوگل پیکسل ۴a

اخیرا اعلام شده که گوگل پیکسل ۴a دارای صفحه نمایش ۵.۸۱ اینچ از نوع اولد و تراشه اسنپدراگون ۷۳۰  خواهد بود. این هندست با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود و همچنین از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی و سنسور ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره خواهد برد. باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپر‌ساعتی این هندست از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و قیمت آن هم ۳۴۹ دلار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر