حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تلگرام تولد ۷ سالگی خود را با عرضه‌ی تماس تصویری جشن می‌گیرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های فوری، تلگرام، یک آپدیت بزرگ برای اپلیکیشن اندرویدش دریافت کرده است که ویژگی تماس تصویری را را به آن اضافه می‌کند. امروز اپلیکیشن‌های تماس تصویری بیش از هر زمانی محبوب هستند، به‌ویژه وقتی که ما کشورهایی را در نظر می‌گیریم که اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای کنترل شیوع عفونت ویروس کرونا انجام داده‌اند.

در زمان کوتاهی، زوم نه تنها به یک اپلیکیشن محبوب، بلکه به یک پلتفرم کامل تبدیل شد و خالقش تقریبا یک میلیونر شد. اکنون پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام تصمیم گرفته است که سهمی از این کیک برای خود بردارد.

توضیحات آپدیت این پیام‌رسان بیان می‌کند که این نسخه‌ی آلفا است. بنابراین ممکن است عملکرد این ویژگی پایدار نباشد. به هر حال، همین نسخه‌ی آلفا برای نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز فرستاده شده است و در حال حاضر به خوبی کار می‌کند.

سرویس تماس ویدیویی تلگرام تفاوت زیادی با با بقیه‌ی اپلیکیشن‌ها ندارد. تماس‌ها می‌توانند مستقیما از داخل چت‌ها گرفته شوند، اتصال پایدار است، البته اگر اینترنت پر سرعت داشته باشید. با این حال تلگرام یک برتری کوچک دارد. به لطف رمزگذاری از مبدا تا مقصد و قابلیت ارتباط در چت‌های مخفی، از یک ناشناسی نسبی برخوردار است. در آینده تلگرام قصد دارد که پشتیبانی از تماس‌های ویدیویی گروهی را اضافه کند.

در هر صورت این بروزرسانی در حال حاضر تنها برای اندروید در دسترس است. تلگرام روند تایید اپ‌استور را برای تاخیر انتشار این نسخه‌ی جدید برای iOS سرزنش می‌کند. این اتهام به نگرش کلی منفی پاول دوروف نسبت به این غول آمریکایی می‌افزاید.

در سایت رسمی تلگرام آمده است:

۲۰۲۰ نیاز به ارتباط چهره به چهره را برجسته کرد و نسخه‌ی آلفای تماس‌های تصویری ما اکنون هم روی اندروید و هم روی iOS در دسترس است. شما می‌توانید یک تماس تصویری را از صفحه‌ی پروفایل مخاطبتان شروع کنید و تماس ویدیویی را حین تماس صوتی خاموش یا روشن کنید. مانند تمام محتواهای ویدیویی روی تلگرام، تماس‌های تصویری از حالت تصویر در تصویر پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد که در حین برقراری تماس چشمی بین چت‌ها حرکت کنید.

در ماه می، در میان همه‌گیری ویروس کرونا تعداد دانلودهای تلگرام در گوگل‌پلی از ۵۰۰ میلیون واحد گذشت. از آنجا که این اپلیکیشن، مانند پیام‌رسان‌های دیگر از قبل روی دستگاه‌ها نصب نشده است، این یک قدم بزرگ برای تلگرام است.

با این حال، تلگرام راه زیادی تا رسیدن به رقبای خود دارد. واتساپ که به فیسبوک تعلق دارد اخیرا به ۵ میلیارد دانلود و Google Messages به ۱ میلیارد دانلود رسیده است.

تلگرام به دلیل رمزگذاری مبدا تا مقصدش توانسته با موفقیت با دیگر اپلیکیشن‌ها رقابت کند. تعداد فزاینده‌ای از کاربران به دلیل نگرانی‌های امنینی رو به رشد، درحال آگاه شدن از این موضوع هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر