حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گزارش مراسم رونمایی آنر 9A؛ آنر «اکوسیستم هوشمند» در ایران خلق می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آنر چند روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد می‌خواهد گوشی جدید آنر ۹ ای (Huawei Honor 9A) را برای بازار ایران رونمایی کند. مراسم نه‌چندان طولانی آنر سرانجام برگزار شد تا ضمن آشنایی با مشخصات فنی و ظاهر کلی گوشی آنر 9A، از اطلاعاتی درباره‌ی برخی برنامه‌های آتی این شرکت آگاه شویم. این مراسم آنلاین برای آنر اهمیت خاصی داشت؛ زیرا این شرکت توانست برخی اهداف خود را از حضور در بازار ایران اعلام کند تا بهتر بفهمیم چینی‌ها به‌دنبال رسیدن به چه موفقیت‌هایی هستند. 

در مراسم آنر پرویز آریا، معاون ارشد بازاریابی آنر در ایران، روی صحنه حضور پیدا کرد تا توضیحاتی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی آنر ارائه دهد. طبق گفته‌ی آریا، آنر همواره به‌دنبال عرضه‌ی جدیدترین محصولاتش در بازار ایران است و عرضه‌ی 9A قدمی در همین زمینه برشمرده می‌شود.

پرویز آریا می‌گوید محصولات آنر در چند ماه اخیر در بازار ایران با استقبال مواجه شده‌اند. طبق ادعای معاون ارشد بازاریابی آنر در ایران‌، گوشی‌های این شرکت امروزه ازجمله گوشی‌های هوشمند برتر بازار روسیه شناخته می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد آنر توانسته در برخی بازارهای بین‌المللی نیز نامی برای خود دست‌و‌پا کند. آنر امیدوار است بتواند با عرضه‌ی محصولاتی باکیفیت در آینده به جایگاه برترین برند گوشی در ایران هم دست پیدا کند. آریا از «طراحی شیک» و «فناوری نو» و «تمرکز بر نسل جوان» به‌عنوان سه عامل اصلی محصولات آنر یاد کرد و گفت آنر درکنار جوانان در پی خلق «آینده‌ای هوشمند» است. 

اکوسیستم هوشمند آنر در مراسم رونمایی آنر 9A در ایران

برنامه‌های آنر برای بازار ایران صرفا به گوشی‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود و شرکت چینی اهداف زیادی در سر می‌پروراند. آنر برای دستیابی به «آینده‌ی هوشمند» قصد دارد ازطریق اکوسیستم هوشمند N+۸+۱ اقدام کند. طبق گفته‌ی پرویز آریاِ، گوشی‌های هوشمند قلب تپنده‌ی این استراتژی هستند و عدد یک هم به همین محصولات اشاره می‌کند. هدف آنر از عدد هشت، اشاره به دیگر محصولاتی است که در دسته‌های متنوع نظیر لپ‌تاپ و ‌ساعت هوشمند و موارد مشابه جای می‌گیرند. حرف N در نام اکوسیستم آنر نیز به دستگاه‌های پرشماری اشاره می‌کند که به‌لطف فناوری اینترنت اشیاء ارتباطشان باهم برقرار می‌شود. پرویز آریا می‌گوید محصولات اکوسیستم هوشمند آنر «رنگ تازه‌ای» به ‌زندگی کاربران می‌بخشند. 

گوشی‌های هوشمند قلب تپنده‌ی اکوسیستم N+۸+۱ را تشکیل می‌دهند

ادامه‌ی کنفرانس آنلاین آنر با معرفی گوشی میان‌رده‌ی جدید شرکت همراه شد. آرش سلیمانی، مدیر ارتباطات بازاریابی آنر در ایران، هنگام معرفی آنر 9A، قابلیت‌هایی مثل صفحه‌نمایش بزرگ و دوربین رضایت‌بخش و باتری مناسب را جزو ویژگی‌های مهم این گوشی خطاب کرد.

آنر 9A که نیمه‌ی اول اردیبهشت امسال درکنار دو گوشی آنر 9C و آنر 9S رونمایی شده بود، در دسته‌ی محصولات میان‌رده جای می‌گیرد و شاید در نگاه اول به‌‌دلیل نداشتن خدمات موبایلی گوگل موسوم ‌به GMS قابلیت چندانی برای دیدن‌شدن در بازار نداشته باشد؛ اما به‌طور کلی میان‌رده‌‌ای باکیفیت لقب می‌گیرد. آنر 9A از صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچ IPS LCD با وضوح ۱،۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده می‌کند که برای دستگاهی میان‌رده، نمایشگری مقبول به‌حساب می‌آید.

اسلاید مشخصات آنر ۹ ای در مراسم رونمایی آنر 9A در ایران

سلیمانی می‌گوید صفحه‌نمایش گوشی از گواهی Eye Comfort بهره می‌برد و این یعنی فشار زیادی به چشم کاربر وارد نمی‌کند. داشتن وزن ۱۸۵ گرم حمل آنر 9A را به‌کار ساده‌ای تبدیل می‌کند. داشتن فریم و پشت پلاستیکی شاید جزو ضعف‌های این گوشی برشمرده شود؛ اما فراموش نکنید با دستگاهی میان‌رده طرف هستیم و باید انتظاراتمان را تعدیل کنیم. 

گوشی دوسیم‌کارته‌ی آنر به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری Magic UI 3.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ دردسترس مخاطبان ایرانی قرار می‌گیرد و از پردازنده‌ هشت‌هسته‌ای و ۱۲ نانومتری Helio P22 مدیاتک استفاده می‌کند که در بهترین حالت به سرعت کلاک دو گیگاهرتز دست می‌یابد. سه گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی، باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مجموعه‌دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۱۳ و ۵ و ۲ مگاپیکسلی از دیگر مشخصه‌های مهم آنر 9A هستند. 

آنر مدعی است باتری 9A شانه‌به‌شانه‌ی پرچم‌داران بازار شارژدهی می‌کند

طبق ادعای آرش سلیمانی، آنر 9A پرظرفیت‌ترین باتری را در بین گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی آنر دارد و از همین حیث محصول بااهمیتی به‌حساب می‌آید. این باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی حداکثر ۳۷ ساعت موسیقی و ۳۵ ساعت ویدئو به‌طور مداوم پخش کند. البته جزئیات نحوه‌ی پخش ویدئو اعلام نشده است؛ بنابراین، فرض خود را بر پخش ویدئو به‌صورت آفلاین می‌گیریم.

مدیر ارتباطات بازاریابی آنر در ایران شارژدهی باتری آنر 9A را «شانه‌به‌شانه‌ی» شماری از پرچم‌داران بازار خطاب می‌کند و مدعی است باتری گوشی گاهی اوقات از پرچم‌داران هم عملکرد بهتری دارد. آرش سلیمانی از اهمیت طراحی در گوشی‌های آنر سخن می‌گوید و اضافه می‌کند آنر همواره در پی تولید محصولاتی ارگونومیک است. میان‌رده‌ی آنر ۹٫۰۴ میلی‌متر ضخامت دارد و برآمدگی دوربین پنل پشتی باعث نشده دستگاه ظاهر یکپارچه‌ی خود را از دست بدهد. آنر قصد دارد میان‌رده‌ی جدید خود را در رنگ‌های آبی و سبز و مشکی دردسترس قرار دهد. 

رابط کاربری مجیک یو آی 3.1 در مراسم رونمایی آنر 9A در ایران

آرش سلیمانی درادامه‌ی سخنانش به اهمیت مقاومت گوشی دربرابر عوامل خارجی اشاره می‌کند و می‌گوید آنر برای اطمینان از مقاوم‌بودن محصولاتش، آن‌ها را در آزمایش‌هایی دقیق و سخت قرار می‌دهد. براساس گفته‌های سلیمانی، به خریداران آنر 9A اشتراک فیلیمو هدیه داده می‌شود. 

از سال گذشته‌ی میلادی، ایالات متحده‌ی آمریکا هواوی و شرکت‌های وابسته به آن را به‌شدت تحریم‌ کرده است. طبق این تحریم‌ها، شرکت‌های آمریکایی بدون کسب مجوز از وزارت بازرگانی اجازه‌ ندارند با هواوی دادوستد کنند. همچنین، براثر آن گوگل ارتباط خود را با هواوی قطع کرد تا گوشی‌های جدید این شرکت بدون GMS، ازجمله گوگل‌پلی استور، دردسترس قرار گیرند. سخت است در خارج از مرزهای چین کاربری را پیدا کرد که حاضر باشد گوشی اندرویدی بدون گوگل‌پلی را در دست بگیرد؛ بااین‌حال، هواوی دست از تلاش برنمی‌دارد.

به خریداران آنر 9A اشتراک فیلیمو هدیه داده می‌شود

آنر 9A همچون گوشی‌های جدید دیگر آنر و هواوی از خدمات موبایلی هواوی موسوم ‌به HMS استفاده می‌کند. در قلب HMS، فروشگاه اپ‌گالری قرار گرفته که طبق ادعای هواوی، سومین فروشگاه اپلیکیشن‌محور برتر دنیا به‌حساب می‌آید. هواوی با توسعه‌دهندگان ایرانی نیز ارتباط برقرار کرده است تا بتواند نظر آن‌ها را برای انتشار اپلیکیشنشان در اپ‌گالری جلب کند.

آرش سلیمانی می‌گوید عملکرد HMS بی‌نقص است و روزبه‌روز بهتر می‌شود.وی با تکرار ادعای هواوی مبنی‌بر محبوبیت درخورتوجه اپ‌گالری گفت این فروشگاه به‌صورت پیش‌فرض روی آنر 9A و دیگر محصولات جدید حضور دارد. براساس گفته‌های آرش سلیمانی،‌ اپ‌گالری امروزه بیش از ۱٫۴ میلیون توسعه‌دهنده دارد و میزبان بیش از ۶۰ هزار اپلیکیشن متنوع است. 

سلیمانی نیز روی همکاری آنر با شرکت‌های ایرانی تأکیدی ویژه کرد و گفت این شرکت فرایند مذاکره با شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی را آغاز کرده است تا اپلیکیشن‌های ایرانی به فهرست اپ‌گالری اضافه شوند. تا پیش از برگزاری این مراسم نیز شمار درخورتوجهی از اپلیکیشن‌های ایرانی به اپ‌گالری اضافه شده بودند. سلیمانی می‌گوید دو اپلیکیشن «ایرانسل من» و «لنز» نخستین سرویس‌هایی بودند که با HMS سازگار شدند. طبق گفته‌ی آنر، گوشی آنر 9A قرار است با قیمت ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان روانه‌ی بازار شود. علاقه‌مندان از همین حالا می‌توانند گوشی را پیش‌خرید کنند. 

مجیک ایربادز در مراسم رونمایی آنر 9A در ایران

آرش سلیمانی درادامه‌ی مراسم دو محصول دیگر را رونمایی کرد که در دسته‌ی هدفون‌ها جای می‌گیرند. طبق گفته‌ی سلیمانی، اکوسیستم هوشمند آنر نه‌تنها گوشی‌های هوشمند، بلکه گجت‌های دیگر را هم شامل می‌شود تا تنوع کلی محصولات افزایش یابد.

یکی از محصولاتی که در اکوسیستم هوشمند آنر حضور دارد، هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم مجیک ایربادز است که هفدهم اردیبهشت‌ماه امسال به‌همراه فری‌بادز 3i هواوی رونمایی شده بودند. البته آنر چند ماه قبل از اردیبهشت، مشخصات اولیه‌ی مجیک‌ ایربادز را منتشر کرده بود. به‌لطف استفاده از فناوری حذف نویز،‌ آنر مجیک ایربادز می‌تواند صداهای مزاحم محیط را حذف کند و تجربه‌ی شنیداری لذت‌بخشی ارائه دهد. در مجیک ایربادز آنر از درایور ۱۰ میلی‌متری و باتری ۳۷ میلی‌آمپرساعتی و کیس شارژ باتری ۴۱۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است.

ترو وایرلس ایربادز در مراسم رونمایی آنر 9A در ایران

آنر هدفون تمام‌بی‌سیم دیگری با نام کامل آنر ترو وایرلس ایربادز (Honor True Wireless Earbuds) را معرفی کرد که طبق گفته‌ی آرش سلیمانی، مجموعا ۲۴ ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش می‌کند. گفتنی است خود هدفون ۶ ساعت موسیقی می‌تواند پخش کند و به‌لطف کیس شارژ‌،‌ شارژدهی‌اش به ۲۴ ساعت می‌رسد. در آنر ترو وایرلس ایربادز از میکروفون دوگانه برای حذف صدای محیط استفاده شده است. داشتن گواهی IP54 هدفون تمام‌بی‌سیم آنر را دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم می‌کند.

آنر پس از تحریم‌‌های آمریکا، توجه بیشتری به بازار ایران نشان داده است

آنر و هواوی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا، توجه بسیار بیشتری به بازارهایی نظیر ایران نشان دادند. وضعیت اقتصادی ایران به‌گونه‌ای است که باعث شده تهیه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار برای عده‌ی زیادی از مردم حتی در خواب هم امکان‌پذیر نباشد. ایرانی‌ها علاقه‌ی زیادی به گوشی دارند؛ به‌همین‌دلیل، شرکت‌های چینی نظیر هواوی و شیائومی با قدرت به‌سمت بازار ایران هجوم آورده‌اند تا با فروش محصولات اقتصادی و میان‌رده به کاربران ایرانی، درآمدهای خود را افزایش دهند.

البته چینی‌ها محصولات پرچم‌دار خود را هم در بازار عرضه می‌کنند (برای نمونه پی ۴۰ پرو که در تک تایمز هم آن را بررسی کردیم)؛ اما به‌طور کلی این شرکت‌ها روی محصولات میان‌رده متمرکز هستند. آنر 9A جدیدترین میان‌رده‌ی زیرشاخه‌ی نام‌آشنای هواوی است که در نگاه اول ممکن است قیمت مناسب و مشخصه‌های مناسبی داشته باشد؛ اما نداشتن GMS بزرگ‌ترین ضعفش به‌حساب می‌آید. باید دید که اپ‌گالری به‌حدی توسعه پیدا کرده که بتواند جای گوگل پلی را پر کند یا خیر.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی مراسم آنر چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر