ایده جدید مایکروسافت؛ کنترل لمسی برای لپ‌تاپ‌های بدون نمایشگر لمسی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش مایکروسافت پتنتی را ثبت کرد که می‌تواند نوعی کنترل لمسی را به لپ‌تاپ‌های غیرلمسی به‌وجود بیاورد. در عصر تلفن‌های هوشمند که عموما لمسی هستند، این کار می‌تواند بسیار کاربردی باشد تا بتوان با راحتی و عملکردی بهتر گوشی آندرویدی را روی لپ‌تاپ استریم کرد. مایکروسافت در این رابطه گفته بود که بسیاری از برنامه‌ها نیازمند صفحه لمسی هستند و با وجود تاچ‌پد و کیبورد به خوبی نمی‌تواند کار کند.

تاچ اسکرین- صفحه لمسی

با استفاده از این اختراع جدید که در اوایل ژانویه ۲۰۲۰ صورت گرفت، می‌توان با استفاده از صفحه لمسی مجزا که به رایانه کاربر وصل می‌شود، کنترل فرمان‌های ورودی در برنامه‌ها را در دست گرفت، به نوعی که انگار کاربر واقعا دارد صفحه نمایش را لمس می‌کند.

با این وجود مایکروسافت بیان کرد که این صفحه لمسی جایگزین از صفحه نمایش کوچکتر است و برای این‌که کاربر بتواند راحت‌تر، همانند صفحه لمسی با آن کار کند، این صفحه لمسی باید قابل جابجایی موقعیت مکانی در حین کار برای اثربخشی بیشتر داشته باشد و برای این‌ امر، هنگامی که کاربر با دو انگشت صفحه را به بالا بکشد منطقه ورودی فرمان‌های لمسی تغییر می‌کند.

همانطور که قبلا اشاره شد، این فعالیت شاید در نگاه اول بسیار ناکارآمد و معیوب به‌نظر برسد اما برای بعضی از لپ‌تاپ‌ها، به‌خصوص لپ‌تاپ‌های کوچک و بسیاری از برنامه‌هایی که صرفا با لمس صفحه می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد لازم و بسیار کاربردی است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر