حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

لنوو و اچ پی ۵۰ درصد از بازار نوت بوک را در سه ماهه دوم امسال در اختیار داشته‌اند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق جدیدترین گزارش موسسه Strategy Analytics، میزان فروش نوت‌ بوک‌ها در سه ماهه دوم امسال نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

دلیل این افزایش تقاضا برای دستگاه‌های نوت ‌بوک شیوع ویروس کرونا بوده است بطوریکه در طول این مدت شرکت‌ها، مدارس و مشتریان زیادی اقدام به خرید این دستگاه‌ها کرده‌اند.

نکته جالب اینکه دو شرکت پیشتاز در بخش نوت ‌بوک‌ها، یعنی اچ پی و لنوو، حدود ۵۰ درصد از این بازار را در سه ماهه دوم امسال در اختیار داشته‌اند. طبق گزارش Strategy Analytics، لنوو با سهم ۲۵ درصدی در رتبه اول قرا داشته و اچ پی با ۲۴.۸ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. از طرف دیگر، برندهای دل، اپل و ایسر به‌ترتیب با ۱۵.۶ درصد، ۸.۵ درصد و ۶.۷ درصد در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

در گزارش مذکور آمده است که افزایش تقاضا برای نوت ‌بوک‌ها بیشتر از طرف مشتریانی بوده که این دستگاه‌ها را برای مصارف کار، مطالعه و گیمینگ خریداری کرده‌اند. کروم‌بوک‌ها هم با تقاضای بالایی از طرف مدارس و مشتریان بخش یادگیری الکترونیکی مواجه شده است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در ماه‌های آینده افزایش تقاضا برای نوت ‌بوک که در اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است همچنان ادامه خواهد یافت یا اینکه روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر