حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قرارداد بین موزیلا و گوگل برای موتور جست‌وجوی پیش‌فرض تمدید شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل موتور جست‌وجوی پیش‌فرض موزیلا برای بسیاری از کشورها است و طبق توافق قبلی، قرار بود پایان سال ۲۰۲۰، قرارداد همکاری این دو شرکت منقضی شود؛ اما به‌گزارش رسانه‌ی ZDNet، مدت این قرارداد تمدید شده است و تا سال ۲۰۲۳، گوگل موتور جست‌وجوی پیش‌فرض موزیلا خواهد بود. هنوز دو شرکت تمدید قرارداد را رسما اعلام نکرده‌اند. بخشی از درآمد موزیلا از شرکت‌هایی تأمین می‌شود که در فهرست موتور جست‌وجوی پیش‌فرض این مرورگر قرار می‌گیرند و ZDNet تخمین می‌زند موزیلا بابت این توافق سالانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار از گوگل دریافت کند.

جاستین اوکلی، سخن‌گوی موزیلا، درباره‌ی تمدید قرارداد اظهار کرده است:

اخیرا مدت همکاری با گوگل را تمدید کردیم و گوگل به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض بسیاری از کشورها باقی می‌ماند.

چندی پیش، اخباری مبنی‌بر تعدیل ۲۵۰ کارمند موزیلا منتشر شده بود که حدود یک‌چهارم نیروی کاری شرکت را تشکیل می‌داد. میشل بیکر، مدیرعامل موزیلاّ اعلام کرده بود همه‌گیری ویروس کرونا بر درآمد شرکت تأثیر منفی گذاشته است و شرکت قصد دارد روی ایجاد محصولات جدید موردتقاضای مشتریان و شناسایی جریان‌‌های درآمدی جدید متمرکز شود.

در ادامه بخوانید:

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، موزیلا بخش زیادی از درآمدش را از شرکت‌هایی کسب می‌کند که در فهرست موتور جست‌وجوی پیش‌فرض آن قرار می‌گیرند و تصمیم بر تمدید قرارداد با گوگل، پس از تعدیل کارکنان اجرایی شد. همچنین، شرکت مذکور ماه ژانویه حدود ۷۰ کارمندش را تعدیل کرد. علاوه‌بر گوگل، شرکت‌های موتور جست‌وجو از جمله بایدو در چین و یاندکس در روسیه، برای قرارگیری در فهرست موتور جست‌وجوی پیش‌فرض موزیلا به این شرکت پول پرداخت می‌کنند.

موزیلا حدودا در یک‌ دهه‌ی گذشته با وضعیت سختی مواجه شده و سهم فایرفاکس از بازار مرورگرها کاهش یافته است و در همین مدت، محصولات دیگر شرکت مانند گوشی هوشمند فایرفاکس و سیستم‌عامل Firefox OS نیز با شکست روبه‌رو شدند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر