حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فروش نوت بوک در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق آمارهایی که یک شرکت تحقیقاتی منتشر کرده است فروش نوت بوک در فصل دوم سال جاری میلادی نسبت به زمان مشابه در سال‌های قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

با انتشار گزارش جدیدی از شرکت Strategy Analytics اعلام شد که با شیوع ویروس کرونا شرکت‌ها، مصرف کنندگان و موسسه‌های آموزشی حدود ۵۴/۲ میلیون نوت بوک را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خریدند.

یکی از تحلیلگران کمپانی Strategy Analytics به نام Eric Smith گفته است که تقاضای بالا برای خرید نوت بوک های در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ حیرت‌آور بوده است. بیشتر مصرف‌کنندگان به دلیل رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا برای دورکاری، تحصیل و بازی نوت بوک خریده‌اند. بازی کردن یکی از بهترین راه حل‌ها برای مبارزه با تنهایی است. همچنین تقاضا برای خرید کروم بوک‌ها از سوی مدارس و دیگر مراکز آموزشی بالا بوده است.»

گفته می‌شود برند لنوو وHP بیشترین فروش را در این زمان را داشته‌اند. لنوو با فروش ۱۳/۶ میلیون نوت بوک در سه ماهه دوم سال میلادی ۱۷ درصد افزایش فروش داشته است.آمار فروش برند HP نیز با فروش ۱۳/۴ میلیون نوت بوک ۴۲ درصد افزایش پیدا کرد. گفته می‌شود این ۲ برند به ترتیب ۲۵ و ۲۴.۸ درصد از بازار نوت بوک را در این بازه زمانی در اختیار داشتند

سومین فروشنده بزرگ نوت بوک نیز کمپانی Dell است که با فروش ۸/۴ میلیون از این محصول در این بازه زمانی است. پس از آن نیز اپل و ایسر با فروش ۴/۶ و ۳/۶ میلیون در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

کمپانی Strategy Analytics گفته است این افزایش تقاضا برای نوت بوک‌ها ممکن است در طولانی مدت ادامه نداشته باشد و فقط به دلیل به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا یا شروع سال تحصیلی جدید باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر