حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

راه‌اندازی اولین پلتفرم افیلیت مارکتینگ مستقل در ایران

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات، افیلیت مارکتینگ موج بعدی تبلیغات دیجیتال در ایران است. این روش تبلیغاتی که بر مبنای سود دوطرفه‌ی برندها و ناشران (اجراکنندگان تبلیغات) طراحی شده، در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در جهان بازاریابی به دست آورده است. به گفته‌ی بیزینس اینسایدر، درحال‌حاضر به‌طور تقریبی ۱۵ درصد از کل درآمد تجارت الکترونیک جهان ازطریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به دست می‌آید.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ شکلی از تبلیغات نتیجه‌محور است که در آن شرکت‌ها (برند یا فروشنده) به ناشران برای فروش، ایجاد فرصت‌های فروش (لید)، نصب یا کاربر اپلیکیشن و … پول پرداخت می‌کنند. ناشرانی که در این نوع تبلیغات شرکت می‌کنند، همکاران فروش نام دارند و کمیسیون مشخصی برای به سرانجام رساندن یک اقدام از جانب مشتری دریافت می‌کنند. در تصویر زیر نحوه‌ی کارکرد پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما به شکلی ساده نمایش داده شده است.

دیما

به‌طور کلی در این سیستم سه نوع بازیگر وجود دارد:

  • برند یا تبلیغ‌دهنده: برندهایی که محصولاتشان را به‌صورت آنلاین می‌فروشند، یا شرکت‌هایی که اپلیکیشن موبایلی دارند و می‌خواهند برای آن نصب یا کاربر بگیرند، اصلی‌ترین مخاطبان این روش بازاریابی هستند. در این روش، تبلیغ‌دهندگان در پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما ثبت نام و پیشنهاد خود را روی سیستم ثبت می‌کنند. پلتفرم لینکی مخصوص به هر پیشنهاد تولید می‌کند که دراختیار ناشران قرار می‌گیرد.
  • ناشران دیجیتال یا اجراکنندگان تبلیغات: کسانی که فضایی در وب دارند (نظیر وب‌سایت، بلاگ، اپلیکیشن، صفحات پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی و …)، طرف دیگر این سیستم هستند. این افراد با ثبت نام در پلتفرم افیلیت دیما پیشنهادهای مختلف ارائه‌شده از طرف برندها را می‌بینند و در صورتی که محصول یا اپلیکیشن مدنظر با محتوای آن‌ها همخوانی داشته باشد، لینک آن را در فضای آنلاین خود قرار می‌دهند و اگر مخاطبانشان اقدام مدنظر برند یا تبلیغ‌دهنده را انجام دهند، کمیسیون توافق‌شده را دریافت می‌کنند. این اقدام می‌تواند فروش محصول، نصب اپلیکیشن، ثبت نام در سامانه و … ازطریق لینک مخصوص افیلیت یا همکار فروش باشد.
  • کارگزار یا پلتفرم افیلیت مارکتینگ: فرایندی که شرح داده شد نیاز به یک بستر فنی دارد که هم قابلیت تولید لینک منحصربه‌فرد مخصوص هر محصول یا سرویس و هر ناشر را فراهم کند و هم امکان رهگیری اقدامات انجام‌شده توسط کاربران ناشر مدنظر را داشته باشد. پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما کارگزار مطمئن و دقیقی است که ارتباط بین برندها و ناشران را برقرار می‌کند و به این ترتیب به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که ازطریق این همکاری درآمدهای خود را چند برابر کنند.

مزایای پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما برای برندها

استفاده از پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما مزایای بیشماری برای برندها دارد. هدف برند چه فروش بیشتر محصول باشد و چه ترویج اپلیکیشن، دیما آن‌ها را با تعداد بیشماری از ناشران دیجیتال ارتباط می‌دهد تا تبلیغشان در پربازدیدترین و مرتبط‌ترین فضاهای تبلیغاتی نمایش داده شود. به این ترتیب حتی یک ریال از بودجه‌ی تبلیغاتی برندها به هدر نمی‌رود و هزینه تنها هنگامی پرداخت می‌شود که نتیجه‌ی مدنظر برند از تبلیغات، حاصل شده باشد. این پلتفرم امکان اجرای انواع کمپین‌های دیجیتال از قبیل CPI؛ CPA؛ CPO و CPL را به‌صورت سلف‌سرویس و با هر بودجه‌ای به برندها می‌دهد. سایر مزایای این پلتفرم برای برندها به شرح زیر است:

  • ثبت نام رایگان
  • دسترسی یک‌جا به پربازدیدترین فضاهای نمایش و کاربران آنلاین
  • تبلیغات هدفمند و هوشمند به دلیل شناسایی مخاطب درست
  • پرداخت هزینه فقط برای نتیجه‌ی دلخواه
  • مدیریت سلف‌سرویس کمپین‌ها
  • بهینه‌سازی و تحلیل نتایج کمپین
  • پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته

مزایای پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما برای ناشران

کسب درآمد بیشتر از تبلیغات، دغدغه‌ی تمام ناشران دیجیتال است، اما از طرف دیگر بستن قرارداد و مذاکره بر سر تبلیغات فرایندی وقت‌گیر و پردردسر است که تمرکز ناشران را بر تولید محتوا و توسعه‌ی پلتفرم‌هایشان از بین می‌برد. با ثبت نام در پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما، ناشران می‌توانند به تعداد زیادی از تبلیغ‌دهندگان دسترسی داشته باشند و نگران دریافت حق‌الزحمه‌ی تبلیغات نباشند. برخی از مزایای دیگر پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما برای ناشران عبارت‌اند از:

  • ثبت نام رایگان
  • تبلیغات دائمی و درآمد پایدار
  • پرداخت بالاترین کمیسیون برای همکاری
  • تسویه حساب به‌موقع و منظم
  • حفاظت در مقابل جریمه‌های گوگل
  • پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته

ارائه‌ی پلتفرم به‌صورت وایت‌لیبل و SAS

اگر سازمانی شبکه‌ای از اینفلوئنسرها یا همکاران فروش داشته باشد که بخواهد به‌صورت انحصاری اما خودکار سیستم همکاری در فروش را با آن‌ها اجرا کند، آژانس تبلیغات دیجیتال دیما آماده‌ی ارائه‌ی این خدمات به‌صورت پلتفرم سفارشی‌سازی شده انحصاراً برای آن برند است. پیش از این چندین فروشگاه اینترنتی از این خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال دیما استفاده کرده‌اند. این گزینه برای آژانس‌های تبلیغاتی که می‌خواهند شبکه‌ی افیلیت خود را راه‌اندازی کنند نیز می‌تواند مطلوب باشد.

سخن آخر

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش روش جدیدی نیست، اما در چند سال اخیر به سرعت جای خود را در میان روش‌های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال نیز باز کرده و محبوبیت کم‌نظیری به دست آورده است. بسیاری از شرکت‌های فروش اینترنتی از جمله آمازون به‌صورت وسیع از این روش استفاده می‌کنند و فروش خود را افزایش می‌دهند. این یک بازی برد-برد است که برای برندها فروش و مشتری بیشتر و برای ناشران درآمد آسان و فوق‌العاده‌ای به بار می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این روش بازاریابی می‌توانید با کارشناسان آژانس تبلیغات دیجیتال دیما در ارتباط باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر