حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل دسترسی اپیک گیمز به ابزارهای توسعه iOS و مک را مسدود می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش خبری منتشر شد که بازی فورتنایت از دو فروشگاه بزرگ اپلیکیشن یعنی استور اپل و پلی استور گوگل حذف شده است. دلیل این اقدام نیز دور زدن پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی اعلام شد. گویا در فورتنایت امکانی فراهم شده بود که کاربران بدون پرداخت کارمزد به اپل و گوگل، اقدام به خرید درون‌برنامه‌ای کنند. پس از آن، اپیک گیمز، ناشر بازی فورتنایت، از اپل به دادگاه شکایت کرد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که دعوای دو غول فناوری به دادگاه نکشیده وارد فاز جدیدی شده است؛ زیرا اپل در اقدامی جالب اپیک گیمز را تهدید کرده که دسترسی آن و تمامی استودیوهای وابسته به اپیک گیمز را به اپ استور مسدود می‌سازد و همچنین دیگر ابزار توسعه iOS و مک دراختیار اپیک گیمز و استودیوهای تحت نظر این شرکت قرار نخواهد گرفت.

چنین اتفاقی را اپیک گیمز با ارسال توییتی در صفحه رسمی توییتر خود تأیید کرده است و گفته شده که اپل می‌خواهد تا ۲۸ اوت (۷ شهریور) تمامی حساب‌های کاربری منتسب به توسعه‌دهندگانی را که با اپیک گیمز همکاری می‌کنند نیز مسدود کند و دیگر ابزارهای توسعه iOS و مک را دراختیار اپیک گیمز قرار ندهد.

توییت اپیک گیمز در مورد اپل

مقامات اپیک گیمز در ادامه توییت ارسالی خود گفته‌اند که اتفاقات رخ‌داده را از مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد. رویدادهای پیش‌آمده نشان می‌دهد که اپل تا چه حد به مقررات خود پایبند است و در صورتی که شرکتی قوانین را نقض کند، چه پیامدهایی برای آن شرکت خواهد داشت. در این بین گوگل نیز بازی فورتنایت را از پلی استور حذف کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا مانند اپل، دسترسی اپیک گیمز به پلی استور را مسدود خواهد کرد یا خیر.

در ادامه بخوانید:

درحال‌حاضر مشخص نیست که چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد و آیا دادگاه به نفع اپیک گیمز رای می‌دهد یا خیر. در هر صورت تصمیم اشتباه اپیک گیمز برای عدم پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی اپل باعث شده تا کوپرتینویی‌ها نسبت به حذف فورتنایت از اپ استور اقدام کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر