حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محبوب‌ترین سیستم های مدیریت محتوایی (موسوم به CMS) که امروزه در دسترس هستند، به عنوان پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی نظیر وردپرس عمل می‌کنند و در حقیقت شکل اولیه سایت ساز‌ها هستند.

این امر به این دلیل است که محتوا نقش مهمی در ساخت حضورِ آنلاین و برند شما دارد و وبلاگ‌ها نیز روشی در دسترس و مناسب برای استفاده از این مهم هستند. بدون آن، شما در دنیای بی‌رحم تجارتِ امروز به مشکل خواهید خورد. در حقیقت، بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تجارت است هرچند برخی از اهمیت آن غافل شده‌اند.

برای به حداکثر رسیدن پتانسیل عملکرد خود در زمینه تولید محتوا، به یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) قابل اعتماد نیاز خواهید داشت. در این مقاله با برخی از بهترین این سیستم ها آشنا خواهید شد که همه موارد معرفی شده به شما امکان می‌دهند محتوا، سایت و وبلاگ خود را ایجاد کرده و مدیریت کنید. اما بعضی از این CMSها کارآمدتر و موثرتر از بقیه هستند و این موضوع همان چیزی‌ست که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

وردپرس یا WordPress امروزه به یکی از محبوب‌ترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل شده و قالب / پوسته‌های زیادی چه به صورت پولی و چه رایگان، برای آن در دسترس قرار دارد. بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که بدون استخدام یک طراح وب می‌توانید سایتی با ظاهری حرفه‌ای داشته باشید.

گفتنی‌ست که برخی از پلتفرم‌ها برای موارد غیرانتفاعی در دسترس قرار دارند و برخی سیستم های مدیریت محتوا نیز به طور خاص، روی یک موضوع تمرکز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به CMS های آموزش و یادگیری آنلاین اشاره کرد.

به همین جهت، قصد داریم در این مقاله به معرفی سیستم های مدیریت محتوای مختلف بپردازیم تا همه نوع نیازی را بر طرف سازند.

WordPress

سیستم مدیریت محتوایی که همه نام آن را شنیده‌اند

  • ابزارهای متعدد
  • پوسته‌های فراوان
  • طرح تجاری مقرون به صرفه

اگر سیستم مدیریت محتوایی وجود داشته باشد که بیشتر مردم نام آن را شنیده باشند، بدون شک آن، وردپرس است. این پلتفرم از ۲۰۰۳ میلادی راه‌اندازی شد و از آن زمان، به بخش مهمی از اینترنت تبدیل شده است. این CMS بر پایه PHP و MySQL است و ابزاری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از متون نوشتاری، ویدئوها و تصاویر و… سایت یا وبلاگی حرفه‌ای راه‌اندازی کنید.

شما همچنین می‌توانید برای شخصی‌سازی وب‌سایت خود، قالب‌های از پیش ساخته شده یا شخص ثالث (Third Party) را روی آن نصب کنید. تقریباً برای همه نوع استفاده‌ای، پوسته‌های زیادی در دسترس قرار دارد چه قصد ساخت وبلاگی ساده داشته باشید چه سایتی خدماتی، فروشگاهی، درمانی و غیره. هرچند می‌توانید این سیستم مدیریت محتوا را به صورت رایگان از سایت WordPress.org دانلود کرده و روی هاست یا سرور خود نصب کنید، اما می‌توانید از طریق سایت رسمی وردپرس نیز دامنه اینترنتی و هاست مدنظر خود را خریداری کنید. برای وردپرس، افزونه‌های (Plugin) زیادی ساخته و عرضه شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این افزونه‌ها رایگان هستند و برای برخی نیز بسته به نیاز خود، باید هزینه کنید.

طرح تجاری ماهانه وردپرس ۲۵ دلار قیمت دارد و دسترسی کامل به فروشگاه پوسته، فضای ذخیره‌سازی نامحدود و دامنه سفارشی را شامل می‌شود. اگر امکان تهیه طرح تجاری وردپرس را ندارید، سایت‌های ایرانی زیادی هستند که در زمینه آموزش، دانلود و فروش افزونه و پوسته برای وردپرس فعالیت می‌کنند. اگر قصد راه‌اندازی سایتی برای استفاده شخصی یا خدماتی (یا هر چیز دیگری) را دارید، وردپرس می‌تواند انتخابی مطمئن باشد.

برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس از این نشانی استفاده کنید.

Squarespace

ساخت وب‌سایت به صورت کاملاً آسان و راحت

  • استفاده آسان
  • رابط کاربری بصری
  • پوسته‌های متعدد

Squarespace یکی دیگر از پلتفرم‌های CMS محبوب است که تقریباً همزمان با وردپرس عرضه شده است. تفاوت اصلی این دو سیستم این است که Squarespace منبع باز یا Open Source نیست. بنابراین نمی‌توانید این سیستم مدیریت محتوا را دانلود کرده و روی سرویس خود نصب کنید.

در عوض، این سیستم به صورت یک وب‌سایت ساز (Site Builder)، پلتفرم وبلاگ‌نویسی و سرویس میزبانی وب یکپارچه عمل می‌کند. برای استفاده از این پلتفرم باید در سایت آن ثبت نام کرده و مشترک شوید و وب‌سایت خود را از پایه، خیلی ساده و آسان طراحی کنید. اگر پیش از این تجربه زیادی از طراحی و توسعه وب‌ ندارید یا مجبور هستید که در زمان کمی وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت چراکه Squarespace به راحتی قابل استفاده است. مشابه وردپرس، می‌توانید از بین پوسته‌های مختلفِ موجود یکی را نصب کنید و سایت خود را که متشکل از متن، تصویر و ویدئو است را راه‌اندازی کنید.

همچنین یک طرح تجاری نیز برای این پلتفرم در دسترس قرار دارد. این امر به شما امکان می‌دهد که فروشگاه آنلاین خود را ساخته و مدیریت کنید بدون آنکه نیازی باشد این وظیفه را به طراح وبی حرفه‌ای محول کنید. در اشتراک ماهانه ۱۸ دلاری Squarespace، به دامنه سفارشی خود، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند نامحدود، امنیت SSL، یک ابزار اتوماسیون (Zapier) و اعتبار گوگل AdWords دسترسی خواهید داشت.

برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای Squarespace از این نشانی استفاده کنید.

Magnolia

با محوریت کسب و کار

  • تمرکز زیاد رو امنیت
  • متناسب با نیازهای تجاری
  • مبتنی بر جاوا

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جذاب سیستم های مدیریت محتوا این است که اغلب، خیلی آسان نصب می‌شوند و می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد. اگر کسب و کار خود را دارید، به وب‌سایتی برای معرفی و تبلیغ خدمات یا محصولات خود نیاز دارید ولی شاید دانش فنی راه‌اندازی چنین سایتی را نداشته باشید.

سیستم مدیریت محتوای Magnolia که مبتنی بر جاوا است، به صورت خاص، شرکت‌هایی را هدف قرار داده است که به سایتی نیاز دارند که تقریباً همه کاری بتوان با آن کرد. این سیستم حاوی بخش‌هایی یکپارچه نظیر تجارت الکترونیک، تجزیه و تحلیل، اتوماسیون بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی، CRM و ERP است. زیبایی کار اینجاست که می‌توانید این کارکردها را با گذشت زمان و توسعه تجارت خود، اضافه کنید.

امنیت، قلب این سیستم است چراکه از معماری‌ای استفاده می‌کند که با هدف مبارزه با حملات، المان‌های عمومی و خصوصی وب‌سایت شما را از یکدیگر متمایز می‌سازد. شما همچنین می‌توانید کارهایی که هر کاربر یا مدیر می‌تواند انجام دهد را نیز تعریف کنید بنابراین همیشه می‌توانید بفهمید که کدام شخص می‌تواند محتوایی خاص را بنویسد، ویرایش، مشاهده یا منتشر کند. طرح‌های ویژه Magnolia متناسب با نیازهای تجاری مختلف است.

برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای Magnolia از این نشانی استفاده کنید.

Weebly

روشی محبوب برای ساخت یک سایت در عرض چند دقیقه

  • طیف گسترده طرح‌های اشتراکی
  • ساخت سایت به صورت بکش و رها کن (Drag and Drop)
  • اضافه کردن آسان فایل‌های چند رسانه‌ای به سایت

مشابه وردپرس، ممکن است نام Weebly را نیز زیاد شنیده باشید. ویبلی سیستم مدیریت محتوایی با کارکردی آسان است که به شما این امکان را می‌دهد تا تنها در عرض چند دقیقه، وب‌سایتی ساده راه‌اندازی کنید. این پلتفرم از فرمت بکش و رها کن استفاده می‌کند بنابراین شما می‌توانید خیلی راحت، ویژگی‌ها و فایل‌های چندرسانه‌ای خود را به وب سایتتان اضافه کنید. با همین روش، می‌توانید هر زمانی که خواستید، خیلی سریع ویژگی/قابلیت مدنظر خود را نیز حذف کنید.

برای این پلتفرم، طرح‌های اشتراکی متعددی با قیمت‌های مختلف در دسترس قرار دارد که همگی متناسب با نیازهای تجاری و شخصی مختلفی است. پس از طرح پایه و رایگان، ارزان‌ترین طرح Weebly به صورت ماهانه ۱۲ دلار قیمت دارد که فضای وب نامحدود، دامنه اینترنتی (Domain) و اعتبار گوگل ادز (Google Ads) را ارائه می‌دهد. یک گزینه نیز برای کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده است که ماهانه ۲۵ دلار قیمت دارد که علاوه بر ویژگی‌های معمول، شامل ویژگی‌هایی نظیر ابزارهای دستی محافظت از رمز عبور و حسابگرهای مالیاتی نیز می‌شود.

برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای ویبلی از این نشانی استفاده کنید.

Wix

بستری مبتنی بر ابر و مناسب برای سایت‌ های بهینه‌سازی شده برای موبایل

  • پشتیبانی از HTML 5
  • طیف گسترده‌ای از افزونه‌های مختلف
  • طرح‌های تجاری با قیمت‌های مناسب

ویکس یک پلتفرم توسعه وب مبتنی بر ابر (Cloud) است که شما را قادر می‌سازد تا خیلی راحت، وب سایت های HTML 5 و بهینه‌سازی شده برای موبایل طراحی کنید.

این پلتفرم یک سیستم بکش و رها کن را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با نصب افزونه‌های مختلف، عملکردهای متنوعی به وب سایت خود اضافه کنید. ویکس به المان‌های متعددی توجه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، تجارت الکترونیک، فرم‌های تماس و انجمن‌های ارتباطی اشاره کرد. همانطور که برای دیگر سیستم های مدیریت محتوا نیز شاهد بودیم، می‌توانید با خرید یکی از طرح‌های اشتراکی ارائه شده، تبلیغات را حذف کنید، از نام دامنه شخصی خود استفاده کنید و پهنای باند سایت خود را نیز افزایش دهید. چندی پیش شاهد عرضه Wix Turbo بودیم که به طرز چشمگیری باعث افزایش کارایی و سرعت وب سایت می‌شود.

قیمت اشتراک‌های Wix از ماهانه ۴٫۵۰ دلار شروع می‌شود. اگر کسب و کار کوچکی دارید، به گفته شرکت ویکس طرح «Business Basic» مناسب برای کسب و کارهای کوچک است. قیمت این طرح ۱۷ دلار است و شامل مواردی نظیر پهنای باند نامحدود، ۲۰ گیگابیت فضای ذخیره‌سازی، یک دامنه رایگان، فاوآیکون (Favicon) سفارشی، فروشگاه آنلاین ساز و بسته‌های تبلیغاتی می‌شود.

برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای ویکس از این نشانی استفاده کنید.

Bynder

سیستم مدیریت محتوایی برای برندها

  • ابزارهای همکاری عالی
  • ساخت آسان راهنماهای سبک اشتراکی
  • ایده‌آل برای بازاریابی
  • گران

بدیهی‌ست که سیستم های مدیریت محتوا برای انتشار محتوا به صورت آنلاین کاملاً مناسب هستند اما زمانی که بحث همکاری در زمینه محتوا به صورت تیمی پیش می‌آید، با موارد گران‌قیمت و پرهزینه‌ای طرف هستیم. بایندر یک پلتفرم بازاریابی است که به برندها به آسانی اجازه ساخت، پیدا کردن، استفاده کردن و کار روی محتوا را می‌دهد.

بایندر مجموعه‌ای باکیفیت از گردش کار (Workflow) را ارائه می‌دهد که به مدیران برندها، بازاریابان و ویرایشگران کمک می‌کند محتوای بازاریابی جدید را تولید و تصویب کنند. همچنین امکان ساخت راهنماهای سبک اشتراکی نیز وجود دارد تا همه محتوا با یکدیگر سازگار و با نام تجاری شرکت نیز مطابقت داشته باشند.

اگرچه بایندر شامل ویژگی‌های مفید و متعددی‌ست ولی از دیگر سیستم های مدیریت محتوای معرفی شده در این مقاله، گران‌قیمت‌تر است. هرچند می‌توانید به مدت ۱۴ روز از نسخه آزمایشی Bynder استفاده کنید. برای تعیین قیمت دقیق طرح اشتراکی خود (بسته به نیازتان) باید با این شرکت تماس بگیرید ولی هزینه اشتراک ماهانه آن حداقل چیزی حدود ۴۵۰ دلار می‌شود. این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده است که با ساده کردن بسیاری از کارهای وقت‌گیر و دست‌وپاگیر، بخش زیادی از بودجه بخش بازاریابی شرکت شما را کاهش می‌دهد.

برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای بایندر از این نشانی استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر