حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فروش فوری رنو سیمبل کارکرده در بازار با خودرو45

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فروش رنو سیمبل به‌عنوان خودرویی وارداتی در بازاری که ریسک‌های فراوانی درزمینه‌ی فروش خودرو کارکرده در آن وجود دارد، امری ساده و فاقد تخصص نخواهد بود. شگردهای مختلف کلاه‌برداری از مصرف‌کنندگان و حضور دلالان سودجو که خودرو مالکان بی‌تجربه در امر فروش خودرو کارکرده را با بهایی کمتر از حد واقعی آن می‌خرند، سبب بروز خسارت‌های مالی بعضا درخورتوجهی به فروشندگان ماشین‌های کارکرده، به‌ویژه سیمبل، خواهد شد و ریسک معامله این خودرو را در بازار افزایش خواهد داد.

معرفی رنو سیمبل

رنو سیمبل، نسل دوم رنو ال ۹۰، از سال ۲۰۱۲ درمعرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو در اصل نسل سوم رنو کلیو محسوب می‌شود که از سال ۱۹۹۹ مهمان جاده‌های کشورهای مختلف بوده است. شرکت نگین‌خودرو، نماینده‌ی رسمی شرکت رنو در ایران، واردات سیمبل را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و این خودرو را که ازلحاظ فنی اشتراکات فراوانی با رنو تندر ۹۰ دارد، به‌دست مشتریان داخلی رساند؛ البته به‌دلایلی همچون قیمت نسبتا گران و حضور رقبای گوناگون چینی، نتوانست آن‌طور که بایدوشاید نظر مساعد مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

طراحی ظاهری رنو سیمبل

ظاهر رنو سیمبل به‌عنوان خودرویی نسبتا جدید، تمام شاخصه‌های محصولی اقتصادی را با خود به‌همراه داشته و با وجود آنکه درمقایسه‌با رنو تندر ۹۰ از شمایل به‌روزتر و خطوط سیال بیشتر در ترسیم بدنه‌ی آن بهره برده شده، همچنان نمایی کلاسیک و نسبتا ساده از خود به‌نمایش می‌گذارد. چراغ‌های جلو از طرحی ساده و بی‌آلایش برخوردار هستند که درکنار جلوپنجره‌ی ویژه‌ی رنو، جلوه‌ی رضایت‌بخشی به این سدان اقتصادی بخشیده‌اند. ناگفته نماند طراحی سپر، به‌ویژه نیمه‌ی پایینی آن در نوع خود بسیار زیبا و جالب بوده و جذابیت خاصی به نمای روبروی سیمبل بخشیده است.

در نمای جانبی، هنوز‌هم می‌توان شاکله‌ی اصلی بدنه‌ی تندر ۹۰ را مشاهده کرد، با این تفاوت که زوایای میان خطوط به‌حد زیادی نرم‌تر شده و خطوط سیال بیشتری در این زاویه‌ی سیمبل مشاهده می‌شود. همچنین، حجم‌پردازی‌های جالب روی پروفیل جانبی نیز موجب خوش‌فرم و خوش‌تراش‌تر به‌نظر‌رسیدن نمای ظاهری این سدان ارزان‌قیمت فرانسوی شده است. در قسمت عقب، شمایلی کاملا متفاوت با گذشته را شاهد هستیم که در عین سادگی، جلوه‌ی هماهنگ و زیبایی به بخش عقب خودرو پخش شده است؛ به‌ویژه طرح چراغ‌های یک‌تکه با اندازه‌ی مناسب به‌همراه سایر عناصر نظیر درِ صندوق و طرح زیبای سپر سبب خوشایندتر جلوه‌کردن نمای پشت خودرو شده است.

درمجموع، می‌توان گفت نمای ظاهری رنو سیمبل درمقایسه‌با تندر ۹۰ بسیار جذاب‌تر و خوشایندتر طراحی شده است؛ بااین‌حال در‌مقایسه‌با سدان‌های جدید، به‌ویژه مدل‌های چینی نظیر آریزو 5، هنوز‌هم قدمت طراحی خود را به‌طرز چشمگیری به‌نمایش می‌گذارد. باید اشاره کنیم انتقاد چندانی درباره‌ی نمای ظاهری سیمبل وجود نداشته و می‌توان ظاهر این خودرو را نسبتا زیبا و درخور تلقی کرد.

طراحی داخلی سیمبل

پس از ورود به کابین رنو سیمبل، با نوعی طراحی تقریبا ساده مواجه خواهید شد که درمقایسه‌با نسل پیشین رنو تندر ۹۰ کاملا زیبا و مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد؛ اما همچنان مشخص است که وارد کابین محصول اقتصادی نه‌چندان گران‌قیمت شده‌اید. طرح کنسول میانی، به‌ویژه دریچه‌های تهویه‌ی فوقانی آن، چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما سایر بخش‌ها و چینش مناسب دکمه‌ها در زیر صفحه‌ی نمایشگر سبب ایجاد نوعی آرامش ذهنی در سرنشینان خواهد شد. طرح غربیلک فرمان و پنل کیلومتر‌شمار پشت آن نیز به‌خوبی با ویژگی‌های شخصیتی این خودرو هماهنگ و مناسب به‌نظر می‌رسد.

ارگونومی صندلی‌ها نسبتا مساعد است و خستگی کمتری به بدن سرنشینان منتقل می‌کند. کیفیت مواداولیه‌ی به‌کاررفته در ساخت داشبورد و رودری‌ها طبق انتظار چندان مرغوب نیست؛ ولی می‌تواند در این بازه‌ی قیمتی راضی‌کننده ارزیابی شود. همچنین، کابین خودرو از فضایی نسبتا جادار برخوردار است و برای حضور پنج سرنشین بزرگ‌سال مناسب خواهد کرد. صندوق‌عقب سیمبل در‌حدود ۵۱۰ لیتر فضا را دراختیار اسباب و وسایل کاربران می‌گذارد که در نوع خود بسیار جادار و وسیع ارزیابی می‌شود. همچنین، با جمع‌کردن صندلی‌های عقب می‌توانید به فضایی با گنجایش ۱۲۷۵ لیتر دسترسی داشته باشید.

در‌مجموع، می‌توان گفت کابین سیمبل گرچه درمقایسه‌با گذشته ازلحاظ طراحی ظاهری و کیفیت بسیار ارتقا پیدا کرده است، همچنان در‌مقایسه‌با محصولات به‌روز حرف چندانی برای گفتن ندارد. بااین‌حال مسلم است که این سطح از کیفیت و طراحی داخلی می‌تواند رضایت نسبی مشتریان را در بازه‌ی قیمت سیمبل برآورده سازد.

آپشن ها و امکانات رنو سیمبل

رنو سیمبل در دو تیپ LE و PE وارد خیابان‌های کشورمان شده که در‌این‌بین، مدل LE حکم نسخه‌ی فول‌آپشن را دارد. درادامه به تجهیزات رفاهی و ایمنی مهم رنو سیمبل LE اشاره کرده‌ایم: کامپیوتر سفری، کروزکنترل، حسگر پارک عقب، حسگر فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضدقفل ABS، چراغ روشنایی در روز، چراغ‌های مه‌شکن در بخش جلو و عقب، فرمان هیدرولیک دوحالته با دکمه‌های کنترل، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، میکروفون داخلی، نمایشگر هفت‌اینچی مرکزی، پورتUSB، بلوتوث، دو عدد کیسه‌ی هوا راننده و سرنشین جلو، اتولاک، تهویه‌ی مطبوع خودکار، صندلی راننده با تنظیمات شش‌حالته‌ی دستی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، صندلی سرنشین جلو چهارحالته‌ی دستی و ایزوفیکس صندلی.

مشخصات فنی رنو سیمبل

رنو سیمبل ازلحاظ فنی اشتراکات زیادی با رنو تندر ۹۰ دارد؛ بنابراین، موتور ۱/۶ لیتری چهارسیلندر تنفس‌طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور که نیروی آن را  جعبه‌دنده‌ی چهاردنده‌ی خودکار به‌سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌کند، وظیفه‌ی تأمین نیروی محرکه این سدان اقتصادی فرانسوی ۱،۰۸۱ کیلوگرمی را برعهده دارد. رنو سیمبل در ۱۰/۱ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعتش حدود ۱۷۵ کیلومتربرساعت است و میانگین مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی ۷/۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

مزایا و معایب سیمبل

تعدادی از مزایای عبارت است از: طراحی ظاهری و داخلی بسیار جذاب‌تر از خودرو کارکرده رنو ال ۹۰، هزینه‌ی نگه‌داری و استهلاک نسبتا ارزان، کیفیت ساخت رضایت‌بخش، دوام فنی مطلوب، پیشرانه‌ی مشترک با تندر 90 که موجب کاهش هزینه‌ی نگه‌داری و وفور بیشتر لوازم یدکی خودرو. ناگفته نماند واردات محدود رنو سیمبل سبب شده تأمین قطعات مربوط به بدنه‌ی آن برای مالکان امری نسبتا دشوارتر باشد. همچنین، فرمان‌پذیری خودرو نیز انتقاد گروهی از مالکان را به‌دنبال داشته است.

وضعیت فروش رنو سیمبل در بازار ایران

رنو سیمبل به‌عنوان نسل دوم رنو تندر ۹۰ به بازار ایران راه پیدا کرد و با وجود آنکه قیمتش بیش از دوبرابر رنو تندر ۹۰ بود، ازلحاظ فنی و عملکردی تفاوت چندانی با آن ارائه نمی‌داد. واردات محدود این خودرو نیز سبب شد وضعیت فروش آن در میان مشتریان ایرانی چندان مطلوب و در حد انتظار نباشد؛  بنابراین، نمی‌توان وضعیت خریدوفروش پررونقی برای رنو سیمبل در ایران ارزیابی کرد و باید گفت وضعیت فروش رنو سیمبل در کشورمان در سطوح متوسط رو‌به‌پایین قرار می‌گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر