حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

درگیری اپل و اپیک گیمز بر سر ابزارهای توسعه iOS و مک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپیک گیمز در صفحه رسمی توییتر خود اعلام  کرد که اپل دسترسی به اپ‌استور را برای توسعه‌دهنگان وابسته به این شرکت ممنوع خواهد کرد.  این اقدام باعث درگیری اپل و اپیک گیمز شده است.

به تازگی خبری مبنی بر حذف شدن بازی فورتنایت از ۲ فروشگاه بزرگ اپلیکیشن یعنی اپ‌استور و پلی‌استور منتشر شد. دلیل این کار نیز دور زدن پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی به این شرکت‌ها بود. در فورتنایت قابلیتی ایجاد شده بود که کاربران می‌توانستند بدون پرداخت کارمزد به اپل و گوگل خرید درون برنامه‌ای داشته باشند. البته پس از آن نیز اپیک گیمز از اپل به دادگاه شکایت کرد.

به نظر می‌رسد درگیری این شرکت‌ها وارد فاز جدیدی شده است. اپل به تازگی اپیک گیمز را تهدید کرده است که دسترسی آن و همه استودیوهای وابسته به شرکت آن را به اپ استور مسدود می‌کند و ابزار توسعه iOS و مک را به اپیک گیمز و استودیوهای تحت نظر این شرکت قرار نخواهد داد.

اپیک گیمز نیز این اتفاق را در صفحه رسمی توییتر خود تایید و اعلام کرد که اپل می‌خواهد همه حساب‌های کاربری را که منتسب به توسعه‌دهندگان همکار با اپیک گیمز هستند تا ۷ شهریورماه مسدود کند و ابزارهای توسعه iOS و مک را در اختیار اپیک گیمز قرار ندهد.

مقامات اپیک گیمز تاکید کردند که این اتفاقات را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد. رویدادهای پیش‌رو نشان می‌دهد که اپل به قوانین خود پایبند است و اگر شرکت‌ها آن را نقض کنند با پیامدهای آن روبه‌رو خواهند شد. گوگل نیز این بازی را از پلی‌استور حذف کرده است اما هنوز مشخص نیست که دسترسی آن به پلی‌استور را مسدود می‌کند یا خیر. در حال حاضر مشخص نیست که دادگاه به اپیک گیمز رای می‌دهد یا خیر. اما تصمیم غلط اپیک گیمز باعث شده است که  کوپرتینویی‌ها برای حذف فورتنایت اقداماتی را انجام دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر