حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هواوی روی نمایشگری ادغام‌شده با اسکنر اثرانگشت مجهز به دوربین زیر نمایشگر کار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یکی از ویژگی‌هایی که مدنظر بسیاری از علاقه‌مندان به گجت‌های قابل حمل، به‌خصوص گوشی‌های هوشمند، قرار گرفته است، برخوداری دستگاه از نمایشگری ادغام‌شده با اسکنر اثرانگشت محسوب می‌شود. اصولا چنین نمایشگرهایی حسگرهایی دارند که می‌توانند اثرانگشت کاربر در نقطه‌ای خاص از صفحه‌نمایش را تشخیص دهند. بااین‌حال، هواوی گویا مشغول کار روی محصولی است که می‌تواند اثرانگشت کاربر را روی تمامی نقاط صفحه‌نمایش شناسایی کند.

درواقع، نمایشگر در دست طراحی هواوی از حسگرهای متعددی در نقاط مختلف آن استفاده می‌کند تا بتواند اثرانگشت کاربر را در تمامی قسمت‌های صفحه‌نمایش شناسایی کند. نکته‌ی مهم دیگر امکان استفاده از دوربین سلفی در زیر نمایشگر جدید هواوی خواهد بود. این ویژگی طراحی محصول جدید شرکت چینی را پیچیده‌تر می‌سازد؛ زیرا قسمتی که دوربین سلفی مخفی می‌شود، از مواد بسیار شفاف باید استفاده کند. همچنین، باید از چینش و ساختار پیکسلی ویژه‌ای به‌کار گرفته شود تا کیفیت تصاویر در زمان عکس‌برداری کاهش نیابد.

با وجود پیچیدگی‌های فراوان تولید چنین نمایشگری، گویا هواوی توانسته راهی برای ساخت آن پیدا کند. مسئولان شرکت چینی در پاسخ به رسانه‌ها گفته‌اند: «مشغول کار روی چنین نمایشگری هستیم که بتواند اثرانگشت کاربر را در تمامی نقاط صفحه‌نمایش شناسایی کند و امکان قراردادن دوربین سلفی نیز در زیر آن فراهم شود.»

همان‌طورکه گفته شد، برخورداری از این ویژگی به استفاده از چندین حسگر اسکنر اثرانگشت در نقاط مختلف نمایشگر نیاز دارد که درنتیجه، هزینه‌ی تولید چنین محصولی به‌مراتب افزایش می‌یابد. بااین‌حال، مقام‌های شرکت چینی گفته‌اند که روی کاهش هزینه‌ی تمام‌شده تولید حسگرها کار می‌کنند.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، استفاده از چنین نمایشگری به‌معنی مصرف بیشتر انرژی خواهد بود؛ زیرا تمامی حسگرها فعال هستند تا اثرانگشت کاربر را ثبت و بررسی کنند. در‌هر‌صورت، هواوی معتقد است راهی برای کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد یافت.

در ادامه بخوانید:

مسئولان شرکت چینی هواوی هنوز زمان دقیقی برای استفاده از نمایشگر جدیدشان مشخص نکرده‌اند؛ اما انتظار می‌رود در نسل بعدی یا نسل بعدتر از آن از نمایشگرهایی با ویژگی‌های ذکرشده به‌کار رود. به‌نظر می‌رسد منظور هواوی از نسل بعدی درواقع سری پی باشد. در‌این‌صورت، در بازه‌ی زمانی حداکثر دوساله، عرضه محصولاتی از هواوی با نمایشگرهای مجهز به حسگر اسکنر اثرانگشت تمام‌صفحه و دوربین مخفی زیر نمایشگر را شاهد خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر