هواوی به ارائه آپدیت های امنیتی و نرم افزاری ادامه می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – در ماه‌های گذشته دولت آمریکا فشارهای زیادی به هواوی وارد کرده است. اما هواوی وعده می‌دهد که آپدیت های امنیتی و نرم افزاری همچنان ادامه داشته باشد.

با پایان زمان مجوز موقت، پشتیبانی از محصولات هواوی در آمریکا مبهم است و ادامه ارائه آپدیت‌های اندروید به راحتی نیست‌؛ زیرا ممکن است گوگل نیز جلوی این کار را بگیرد. از آن‌جایی که مدتی است هیچ‌کدام از سرویس‌های گوگل مانند پلی‌استور در گوشی‌های هواوی ارائه نمی‌شوند، وضعیت هواوی برای استفاده از سیستم عامل اندروید که متعلق به گوگل است واضح نیست. اما هنوز محصولات بسیار زیادی هستند که باید تا ۲ سال مورد پشتیبانی نرم‌افزاری قرار بگیرند.

اکانت رسمی هواوی در توییتر به سوال کاربرانی که درباره دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید پرسیده بودند پاسخ داده است که این اتفاق تاثیری روی گوشی‌های موجود در بازار ندارد و آپدیت های امنیتی و نرم افزاری همچنان در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. زیرا هواوی می‌تواند از پروژه متن‌باز اندروید بدون مشکلات قانونی استفاده کند.

این موضوع به شفاف‌سازی زیادی نیاز دارد. در حال حاضر اپلیکیشن پلی‌استور و ابزار دیگر مرتبط با گوگل به صورت خودکار و از طریق سیستم عامل به‌روزرسانی می‌شود. با وجود اینکه هیچ پشتیبانی از گوگل وجود ندارد و فشارهای دولت آمریکا نیز بیشتر می‌شود. کمپانی گوگل هیچ صحبتی درباره توقف این آپدیت‌ها نکرده است.

تحریم‌های هواوی بر فروش آن در بازارهای خارج از چین نیز تاثیر می‌گذارد. آن‌ها سعی کردند با معرفی برخی اپلیکیشن‌ها نیازهای کاربران را رفع کنند. به تازگی ساخت موبایل نیز برای این شرکت سخت‌تر شده است؛ زیرا بسیاری از تولیدکنندگان چیپست‌ها و قطعات نیمه‌هادی حق ندارند با هواوی همکاری داشته باشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر