اینستاگرام کد QR را برای دسترسی سریع به پروفایل اضافه کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – با اضافه شدن کد QR به اینستاگرام، کاربران می‌‌توانند برای حساب خود کد ایجاد کنند. این کد به‌وسیله همه اپ‌های دوربین اسکن می‌شود.

اکنون کاربران می‌توانند کد برای حساب خود ایجاد کنند که به‌وسیله تمام اپ‌های دوربین اسکن می‌شود. این قابلیت برای اولین بار در کشور ژاپن راه‌اندازی شد. کسب‌وکارها با استفاده از این ویژگی می‌توانند کد QR خود را پرینت کنند و در مقابل مشتریان قرار دهند. کاربران نیز با اسکن این کد می‌توانند به حساب اینستاگرام آن‌ها دسترسی پیدا کنند. 

با دسترسی به حساب، کاربران می‌توانند ساعات کار را مشاهده کنند، اجناس مورد نظر خود را بخرند یا اینکه تنها آن را دنبال کنند. اگر می‌خواهید کد QR را در حساب خود ایجاد کنید ابتدا به منوی تنظیمات پروفایل خود مراجعه کنید و کد QR را لمس کنید. ممکن است قرارگیری «نیم تگ» را مشاهده کنید اما در نهایت کد QR را دریافت می‌کنید. پس از ایجاد این کد می‌توانید آن را ذخیره کنید یا تصویر آن را به اشتراک بگذارید.

اضافه شدن کد QR به اینستاگرام

اینستاگرام در گذشته سیستم نیم تگ را برای خود در نظر گرفته بود که شبیه به کدهای QR بودند. با این تفاوت که آن‌ها فقط به‌وسیله دوربین اینستاگرام اسکن می‌شدند. در حال حاضر با راه‌اندازی شبکه QR نیم تگ نیز کارایی خود را از دست می‌دهد.

در حال حاضر چند شرکت مانند توییتر، فیسبوک، اسنپ‌چت و اسپاتیفای در اپ‌های خود از سیستم مشابه QR استفاده کردند. البته توییتر فقط از کدهای QR واقعی پشتیبانی می‌کند. رستوران‌ها می‌توانند آن را در داخل منوی خود قرار دهند. سایر کسب‌وکارها نیز می‌توانند از مشتریان بخواهند برای دسترسی به وب‌سایت آن‌ها کد QR را اسکن کنند.از آن‌جایی که نیم تگ نیز کارایی مشابهی دارد، سیستم جدید امکان استفاده از تمام اپ‌های دوربین را برای کاربران فراهم می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر