مشخصات سخت‌افزاری ایسوس ذن‌فون 7 فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌دلیل اینکه ایسوس ذن‌فون ۷ و راگ فون ۳ هر دو از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کنند، دور از ذهن نیست که در طراحی شاهد شباهت‌های مختلف ازجمله کدهای کرنل مشترک میان دو محصول باشیم. حال، مشخص شده است که برخی برنامه‌نویسان با جست‌وجو در کدهای کرنل متوجه اطلاعاتی در مورد مشخصات سخت‌افزاری ایسوس ذن‌فون ۷ شده‌اند.

در نگاه اول، مشخص شده است که ایسوس ذن‌فون ۷ که با شماره‌سریال ZS670KS شناخته می‌شود، از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده خواهد کرد. دلیل آن نیز اشاره‌ی اطلاعات موجود در حافظه کش به برخورداری دستگاه از فناوری FastConnect 6800 به‌جای FastConnect 6900 است که در اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌شود. همین امر به صحت برخی شایعات اعتبار می‌بخشد که نسخه‌ی استاندارد ذن‌فون ۷ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و مدل پرو آن نیز از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس برخوردار شده است.

گویا ایسوس ذن‌فون ۷ از نمایشگر LCD ۶/۴ اینچی ساخت شرکت BOE با رزولوشن ۱،۰۸۰ در ۲،۳۴۰ پیکسل استفاده می‌کند. نرخ نوسازی نمایشگر به ۶۰ هرتز می‌رسد و حسگر اسکنر اثرانگشت نیز در لبه‌های گوشی یا پنل پشتی کار گذاشته خواهد شد. گوشی جدید از درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی استفاده می‌کند. جالب است بدانید محصول جدید ایسوس نیز دوربینی چرخان دارد و از حفره یا بریدگی برای کار گذاشته‌شدن دوربین سلفی در بالای نمایشگر خبری نخواهد بود.

کد کرنل ایسوس ذنفون 7 / Asus Zenfone 7

روی موتور چرخان، ماژول سه‌گانه دوربین قرار دارد که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر IMX686 سونی و ابعاد ۱/۱.۷۲ اینچ و اندازه پیکسل‌های ۰/۸ میکرومتر است. درکنار دوربین اصلی، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر IMX363 سونی قرار گرفته که ابعاد آن به ۱/۲.۵۵ اینچ و ابعاد پیکسل‌های آن نیز به ۱/۴ میکرومتر می‌رسد و دوربین سوم نیز به‌منظور برخورداری دستگاه از حسگر 3D ToF در نظر گرفته شده است.

در ادامه بخوانید:

به‌نظر می‌رسد که ایسوس ذن‌فون ازنظر طراحی شباهت بسیاری با نسل پیشین خود خواهد داشت. انتظار می‌رود ایسوس ذن‌فون ۷ پرو با قیمتی معادل ۵۰۰ یورو روانه بازار شود و نسخه‌ی استاندارد نیز قیمتی کمتر داشته باشد. هنوز تاریخ عرضه محصولات جدید ایسوس مشخص نشده و نمی‌دانیم دقیقا چه تفاوتی میان نسخه پرو و استاندارد وجود خواهد داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر