آسان‌تر شدن تشخیص عکس‌های ویرایش شده با سیستم جدید تگ گذاری فتوشاپ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
ادوبی قصد دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور سیستم تگ گذاری ویژه‌ای را راه‌اندازی کند که درصد عکس‌های جعلی آنلاین را کاهش خواهد داد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، سال گذشته کمپانی ادوبی با کمک توییتر و نیویورک‌تایمز برای عرضه قابلیتی به نام Content Authenticity Initiative تلاش کرد. این قابلیت به‌منظور کاهش شمار تصاویر ویرایش شده موجود در اینترنت بود. ادوبی اظهار کرد که این فناوری از تگ متادیتا و رمزنگاری به‌منظور تائید اصالت تصاویر، ویدیوها و سایر محتواها استفاده خواهد کرد.
 
این کمپانی در اظهارات اخیر خود اعلام کرد که نسخه پیش‌نمایشی از فتوشاپ را در سال جاری با این قابلیت عرضه خواهد کرد. این کمپانی همچنین قصد دارد قابلیت یاد شده در شبکه اجتماعی Behance نیز بیفزاید. به‌این‌ترتیب فتوشاپ تگ‌هایی را به تصاویر خواهد افزود که کاربران را در تشخیص هویت اصلی عکس‌ها یاری می‌کند.
 
این تگ‌ها ممکن است به شما در رابطه با عکاس اصلی، زمان و مکان ثبت عکس اطلاعات بدهند. این جزئیات به نحوی رمزنگاری خواهند شد که ضامن اعتبار عکس‌ها باشند. همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که این فناوری ممکن است روزی جای فناوری نه‌چندان موفق برچسب‌زنی خودکار فیس‌بوک و توییتر را نیز بگیرد.
 
 
 
بااین‌حال موفقیت و تأثیر این سیستم به شمار کمپانی‌های استفاده‌کننده از آن بستگی خواهد داشت. تمامی عکاسان، توسعه‌دهندگان، شبکه‌های اجتماعی و پخش‌کنندگان محتوای چندرسانه‌ای به‌منظور گسترش عکس‌های گمراه‌کننده می‌بایست این استاندارد را رعایت کنند. به‌این‌ترتیب در حال حاضر هنوز درصد موفقیت این سیستم مشخص نیست.
 
محدود کردن توانایی فتوشاپ به اشاعه اطلاعات نادرست همیشه توسط ادوبی بررسی‌شده و برای از بین بردن این ذهنیت تلاش شده است. این کمپانی در سال 2019 در همکاری با دانشمندان موسسه برکلی الگوریتم یادگیری ماشین ویژه‌ای را طراحی کرد که می‌توانست عکس‌های ساخت شده با استفاده از قابلیت Face Away Liquify (که برای تغییر و اغراق کردن ویژگی‌های صورت یک فرد مورداستفاده قرار می‌گیرد)را شناسایی کند.
 
تفاوت این دو سیستم در این است که ناشران می‌توانند با استفاده از سیستم تگ گذاری ادوبی به‌جای یک عکس بتوانند شمار زیادی از عکس‌های جعلی را تشخیص بدهند.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر