با محکومیت دایلمر در دادگاه مرسدس بنز نمی‌تواند محصولات خود را در آلمان بفروشد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

همراه اول در تک تایمز

رسانه تک تایمز – پس از شکایت نوکیا، دایلمر با حکم دادگاه محکوم شد. بنابراین احتمال دارد مرسدس بنز نتواند محصولات خود را در آلمان به فروش برساند. 

طبق رای صادر شده توسط دادگاه مرسدس بنز بدون کسب مجوز از تکنولوژی‌های ارتباطی نوکیا در محصولات خود استفاده کرده است و با این کار چند پتنت شرکت فنلاندی را نقض کرده است.

پس از رای دادگاه نوکیا پیروز شد و در حال حاضر می‌تواند با فروش محصولات مرسدس بنز در آلمان مقابله کند. البته انجام این کار راحت نیست. نوکیا برای متوقف کردن مرسدس بنز باید وثیقه‌ای ۷ میلیارد دلاری یعنی ۸/۳ میلیارد دلار پرداخت کند. به گفته قاضی دادگاه کمپانی دایملر با نقض حقوق و قوانین مربوط  باعث تشکیل این پرونده شده است. 

به نظر می‌رسد این شرکت و حامیان آن قصد کسب مجوز از نوکیا را ندارند و این کار آن‌ها خلاف موازین حقوق منصفانه رایج در صنایع مختلف است. برخی شرکت‌ها مانند کانتیننتال و بوش پس از اینکه نوکیا مدل تجاری خود را تغییر داد و به جای تامین‌کنندگان قطعات، مستقیما با خودروسازان قرارداد امضا کرد در این پرونده از کمپانی دایملر حمایت کردند.

پس از متهم شدن دایملر، این کمپانی باید مقدار دقیق اتومبیل‌هایی را که با قوانین نوکیا مغایرت دارد و فروخته شده است اعلام کند. به نظر می‌رسد این شرکت بزرگ آلمانی به دلیل ممنوعیت فروش محصولات مرسدس بنز در آلمانی نگرانی ندارد، زیرا با انتشار بیانیه‌ای احتمال آن را رد کرده است.

نوکیا از پذیرش الزامات قانونی توسط شرکت دایلمر ابراز امیدواری کرده است. و به طور منصفانه قصد دارد لایسنس‌های کمپانی را خریداری کند. این شرکت در ادامه گفته است با همکاری، هر دو برند می‌توانند از نتایج آن بهره‌مند شوند. نوکیا در ادامه گفته است که نوآوران و مخترعان باید به خاطر خلاقیت‌های خود جایزه‌ای مناسب دریافت کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر