تصاویر رندرشده منتسب به پیکسل 5 گوگل منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برای مدتی می‌شود که اخبار مختلفی از گوگل پیکسل ۵ در فضای مجازی قرار می‌گیرد؛ محصولی که از سخت‌افزاری میان‌رده برخوردار خواهد بود و برای کاربرانی عرضه می‌شود که به‌دنبال گوشی هوشمندی اقتصادی هستند. حال، اولین تصاویر رندرشده از پیکسل ۵ در فضای مجازی قرار گرفته که ما را با طراحی محصول جدید گوگل آشنا می‌سازد.

در تصاویر می‌توان طراحی مشابه به پیکسل ۴ ای و پیکسل ۴ مشاهده کرد که البته تغییرات جزئی نیز به چشم می‌خورد. درواقع به‌نظر می‌رسد که طراحان گوگل از محصولات قدیمی خود الهام گرفته و گوشی هوشمند جدیدی را توسعه داده‌اند. نکته قابل‌توجه در تصاویر، قرار گرفتن حسگر اسکنر اثرانگشت در پنل پشتی است؛ حسگری که گوگل در پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ای از آن استفاده نکرد.

در پنل پشتی، ماژول دوربین با طراحی مربعی شکل قرار گرفته که گویا نسبت به بدنه از برآمدگی برخوردار است؛ با این حساب، دارندگان پیکسل ۵ باید قابی تهیه کنند تا ماژول دوربین بر اثر ضربه آسیب نبیند. گفته می‌شود که در دل پیکسل ۵ گوگل از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ با مودم 5G استفاده شده است و ۶ گیگابایت رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کند.

متاسفانه میزان ظرفیت باتری مشخص نیست. بااین‌حال، باتوجه‌به آنچه در تصاویر رندرشده می‌توان مشاهده کرد، با محصولی روبه‌رو هستیم که نمایشگری با ابعاد ۵/۷ یا ۵/۸ اینچی دارد. طراحان گوگل در بالای نمایشگر حفره‌ای قرار داده‌اند تا دوربین سلفی را در خود جای دهد. درواقع چنین مدل طراحی را در پیکسل ۴ ای دیده بودیم. بااین‌حال، مشخص نیست که دوربین‌های استفاده‌شده در پیکسل ۵ چه مشخصاتی دارند.

گفته می‌شود که خبری از پیکسل ۵ ایکس ال نخواهد بود و دو محصولی که گوگل برای عرضه آماده می‌کند، پیکسل ۵ و پیکسل ۴ ای ۵ جی هستند. در هر صورت باید صبر کرد و دید که سران گوگل چه سورپرایزهایی را برای علاقه‌مندان تدارک دیده‌اند.

از ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود پیکسل ۵ برخوردار باشد، گواهی IP68 است که یعنی محصول جدید گوگل در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک ایمن خواهد بود. در رندرها خبری از برخورداری پیکسل ۵ از جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری نیست. با این حساب علاقه‌مندان به گوشی هوشمند جدید گوگل امکان اتصال مستقیم هدفون‌های قدیمی را به پیکسل ۵ نخواهند داشت و برای استفاده از هدفون‌های قدیمی باید از مبدل استفاده کنند.

به‌نظر می‌رسد که قیمت مدل پایه پیکسل ۵ از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود؛ قیمتی که می‌تواند به فروش محصول جدید گوگل کمک فراوانی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر