حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فیسبوک به عنوان یک عضو پلاتینی به بنیاد لینوکس پیوست

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بیشتر شرکت‌های مبتنی بر وب، مبتنی بر نرم‌افزار منبع‌باز و لینوکس هستند. شبکه اجتماعی فیسبوک با دو میلیارد کاربر از این قاعده مستثنا نیست.

سال‌ها فیسبوک نه تنها بر منبع‌باز متکی بوده ولی یک نقش‌آفرین عمده در پروژه‌های منبع‌باز به شمار می‌رفته است. این نقش‌آفرینی‌ها شامل کتابخانه React JavaScript؛ پروژه Open Compute (که سخت‌افزار دیتاسنتر را منبع باز می‌کند)؛ و نرم‌افزار نگهدارنده cGroup2 لینوکس هستند.

اکنون فیسبوک با یک سطح پلاتینی به بنیاد لینوکس (www.linuxfoundation.org) می‌پیوندد.

 

به گزارش تک تایمز از شماران سیستم به نقل از ZDNet، با اینکه گروه منبع‌باز فیسبوک مدت زیادیست یک عضو آن بوده است، شرکت اصلی آن نهایتا به این بنیاد، در بالاترین سطح آن می‌پیوندد.

کتی کم، سرپرست «منبع‌باز» فیسبوک، به عنوان یک عضو پلاتینی به هیئت مدیره بنیاد لینوکس می‌پیوندد.

کم از 20 سال پیش راهبری بخش‌های مهندسی، مدیریت محصول و روابط با توسعه‌دهندگان را با تجربه مدیریتی گسترده بر عهده داشته است. وی قبلا در شرکت‌های گوگل و مایکروسافت کار می‌کرد.

 

با اینکه فیسبوک از بابت نحوه پرداختنش به مسائل حریم خصوصی و سیاست با انتقاداتی مواجه بوده است، ولی اعتبارنامه‌های منبع‌باز بی‌عیب و‌ نقصی دارد.

این شرکت پیش از نقش‌آفرین پیشرو در بسیاری از پروژه‌ها به میزبانی بنیاد لینوکس (از جمله Presto ، GraphQL ، Osquery و ONNX) بوده است. این شرکت همچنین بسیاری از توسعه‌دهندگان و نگه‌دارندگان کلیدی هسته لینوکس را بکارگیری کرده است.

 

کم بسیار خرسند است که فیسبوک به بنیاد لینوکس (LF) می‌پیوندد.

وی در این خصوص گفت که این بنیاد:

… از تداوم پایداری، انعطاف‌پذیری، و مقیاس‌پذیری لینوکس در تقریبا تمام جنبه‌های رایانش مدرن پشتیبانی می‌کند. لینوکس همچنین ستون فقرات بخش از زیرساخت اولیه فیسبوک را شکل داده است. به این خاطر است که ما از بر عهده گرفتن سهم خودمان از نقش در اسپانسری LF در بالاترین سطح هیجان‌زده هستیم. بنیاد لینوکس نقشی کلیدی در تداوم موفقیت نه تنها لینوکس بلکه همچنین در اکوسیستمهای گسترده‌تر منبع‌باز نیز داشته و همچنان دارد.

در فیسبوک، ماموریت ما بر ساختن کامیونیتی و بیشتر گرد هم آوردن جهان است. منبع‌باز از همان روز اول نقشی حیاتی در این ماموریت داشته است و همچنان نقشی مهم در کمک به آوردن فرصت و نوآوری به دوردست‌ترین نقاط جهان ایفا خواهد کرد.

امیدواریم که این حمایتگری ما به پیشبرد هدف حفظ لینوکس و کل منبع‌باز برای سال‌های پیش رو کمک کند.

  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر