حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بیش از ۱۴۵ هزار نفر در کنکور کارشناسی سال ۹۹ غایب بودند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پنجاه‌وهفتمین کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ۲۹ مرداد تا یک شهریور در ۳۹۲ شهر کشور جریان داشت. کنکور سراسری در گروه هنر با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب، در گروه­‌های ریاضی و انسانی با ۵۱۰ هزار و ۸۳۰ داوطلب، در گروه تجربی با ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب و در نهایت در گروه زبان‌های خارجی با رقابت ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب به پایان رسید.

به گزارش ایرنا آمار داوطلبان کنکور در سال جاری یک میلیون و ۳۹۳ هزار نفر بود که نسبت به آمار یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۲۴ نفری سال گذشته، افزایش ۱۴۰ هزار نفری داشته است. با وجود افزایش آمار داوطلبان در سال جاری، آمار غایبان نیز چشم‌گیر بوده است. در اوج بحران همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری نیز به دلیل ترس از مبتلا شدن به کووید ۱۹ در جلسه شرکت نکردند. آزمون سراسری سال جاری، ۱۴۵ هزار و ۷۸۴ نفر غایب داشت.

آمار غایبان گروه‌های آزمایشی مختلف به تفکیک زیر است:

  • گروه آزمایشی هنر: ۱۲ هزار و ۵۸ نفر
  • گروه آزمایشی ریاضی و فنی: ۱۸ هزار و ۷۴ نفر
  • گروه آزمایشی انسانی: ۳۵ هزار و ۹۵۸ نفر
  • گروه آزمایشی تجربی: ۶۶ هزار و ۹۸۴ نفر
  • گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: ۱۲ هزار و ۵۲۲ نفر

طبق این آمار، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با بیشترین داوطلب تبدیل به پرغایب‌ترین آزمون سال ۹۹ شد.

آزمون تجربی همچنین بیشترین تعداد بیماران کرونایی را به خود اختصاص داد. گفتنی است کنکور سال جاری، ۶۰ داوطلب کرونایی داشت که از این میان، ۴۳ داوطلب متعلق به گروه تجربی بودند.

نتایج اولیه آزمون سراسری در هفته نخست مهرماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و فرایند انتخاب رشته نیز هم‌زمان با اعلام نتایج فعال خواهد شد. به گفته رئیس سازمان سنجش، نتایج نهایی کنکور دیرتر از هفته اول آبان ماه منتشر نخواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر