تاییدیه اتحادیه وای‌فای برای تولید یک گوشی تاشوی میان‌رده توسط سامسونگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اتحادیه وای‌فای به‌تازگی تاییدیه‌ای برای یک دستگاه تاشو از شرکت سامسونگ صادر کرده است؛ کد این دستگاه جدید SM-F415F/DS می‌باشد. F نخست در کد این گوشی به تاشوبودن آن اشاره‌ دارد (نخستین حرف واژه Foldable به‌معنای تاشو) مانند کد گلکسی فولد که F900 بود یا کد گلکسی Z Flip که F700 بود. از آنجایی که گلکسی فولد کنونی یک دستگاه تماما پرچمدار محسوب می‌‌شود انتظار می‌رود که گوشی تاشوی جدید سامسونگ یک محصول نسبتا مقرون‌به‌صرفه باشد. اینکه SM415F/DS تاچه حد ارزان‌تر و پایین‌رده‌تر از گلکسی فولد خواهدبود هنوز مشخص نیست!

فرضیه قوی این است که این دستگاه یک گوشی تاشوی میان‌رده با قیمتی کمی بالاتر از دستگاه‌های غیرتاشو و پایین‌تر گلکسی فولد باشد. براساس این فرضیه قیمت این گوشی‌هوشمند هنوز هم کمابیش بالاست اما باید این موضوع را درنظر داشت که این هزینه برای یک گوشی با فناوری ویژه (نمایشگر تاشو) صرف می‌شود. اگر سامسونگ بتواند قیمت این محصول را به ۱۰۰۰ دلار نزدیک کند حتما بحث‌های بسیاری پیرامون آن شکل خواهدگرفت.

عدد ۱ موجود در کد این دستگاه (عدد میان ۴ و ۵) اشاره به نسل‌دومی بودن آن دارد پس دیگر با یک محصول کاملا جدید مانند Z Fold2 یا Z Flip جدید با کدهای F91x و F70x طرف نیستیم.

تاییدیه وای‌فای برای SM-F415F/DS

تنها مورد دیگری که می‌توان از این تاییدیه به آن پی‌برد این است که سامسونگ جدید از فناوری وای‌فای ۶ پشتیبانی نخواهدکرد؛ به هرحال این مورد چندان حیاتی محسوب نمی‌شود ولی این نظریه را تقویت می‌کند که این دستگاه یک پرچمدار نیست و از تراشه‌ای بالارده سود نمی‌برد.

سوال اصلی که ممکن است برای بسیاری از طرفداران سامسونگ پیش بیاید این است که این گوشی درچه جهتی تا خواهدشد؟! پرچمدار تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی فولد به‌صورت افقی و گلکسی Z Flip به‌صورت عمودی تا می‌‌شود. سوال دیگر این است که سامسونگ تا چه اندازه قصد در کوچک‌سازی اندازه نمایشگر این محصول دارد؟! هنوز هیچ پاسخی برای سوالات مذکور وجود ندارد. شایعاتی غیررسمی هم به این مسئله اشاره دارند که قیمت این دستگاه ۱۱۰۰ دلار خواهدبود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر