عرضه نخستین گوشی‌هوشمند هواوی با سیستم‌عامل HarmonyOS تا پایان سال

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت هواوی به‌زودی از سیستم‌عامل به‌روزشده خود یعنی هارمونی (HarmonyOS) یا همان هونگ‌منگ پرده‌برداری خواهدکرد. این سیستم‌عامل جدید برای دستگاه‌های بسیاری ارائه خواهدشد و تلفن‌های هوشمند نیز جزو آنها هستند. باتوجه به اینکه می‌توان زمان رونمایی تلفن‌هوشمند جدید هواوی را حدس زد (تلفنی به‌جز میت ۴۰) پس می‌توان درباره زمان رونمایی از سیستم‌عامل هارمونی نیز مطمئن بود.

هواوی قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری از سیستم‌عامل هارمونی رونمایی کند

تحلیل‌گر مشهور چینی، ما جیهوئا، که با هواوی نیز رابطه تنگاتنگی دارد به گلوبال تایمز گفته است که هواوی می‌تواند تا پایان سال میلادی جاری از نسخه موبایل سیستم‌عامل هارمونی رونمایی کند. او افزوده است که هواوی هم‌زمان با رونمایی هارمونی از نخستین تلفن‌هوشمند مبتنی بر آن نیز رونمایی خواهدکرد.

همانطور که انتظار می‌رود هواوی می‌تواند در کنفرانس مطبوعاتی توسعه‌دهندگان HDC 2020 به جزئیات بیشتر این سیستم‌عامل جدید بپردازد؛ رویداد مذکور از ۱۰ تا ۱۲ سپتامبر برگذار خواهدشد. در چند آینده نیز انتظار می‌رود که این گوشی‌ساز چینی از رابط‌کاربری EMUI 11 رونمایی کند که هم برای سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و هم برای سیستم‌عامل هارمونی ۲٫۰ قابل استفاده خواهدبود. براساس گزارش‌ها هارمونی نسخه ۲٫۰ می‌تواند به‌صورت پایه برروی طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند نصب خواهدبود. این سیستم‌عامل همچنین از ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها نیز پشتیبانی خواهدکرد.

هواوی: گوشی‌های اندرویدی کنونی ما همچنان به‌روزرسانی‌های GMS را دریافت خواهندکرد

چندین روز پیش خبری ناراحت‌کننده درباره هواوی منتشر شد. مجوز قرارداد اصلی هواوی منقضی شد. این بدان معناست که از این پس تلفن‌های هواوی دیگر به‌روزرسانی‌ها و خدمات گوگل و اندروید را دریافت نخواهندکرد. از دیگر محدودیت‌هایی که در پی این انقضای مجوز پیش می‌آید می‌توان به «عدم استفاده هواوی از هرگونه کالای امریکایی در محصولاتش» اشاره کرد؛ با وجود همه این موارد، شرکت هواوی تایید کرد که دارندگان کنونی گوشی‌های هواوی که به سیتم‌عامل اندروید مجهز هستند تمام به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های امنیتی پیش‌روی خود را به‌درستی دریافت خواهندکرد. متن زیر پیام هواوی درباره همین موضوع است:

سلام. از پیام شما متشکریم. هیچ خللی به دستگاه‌های کنونی وارد نخواهدشد. ما مانند همیشه، به ارائه بسته‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ادامه خواهیم داد. اگر هرگونه سوالی دراین رابطه داشتید در پرسش آن دریغ نکنید.

متاسفانه متن این پیام تنها مدرکی است که ادعای هواوی مبنی‌بر ادامه ارائه به‌روزرسانی را اثبات می‌کند. هنوز هیچ اطلاعیه یا بیانیه رسمی از وزارت صنعت ایالات‌متحده منتشر نشده است که به قابل‌تجدید بودن مجوز هواوی اشاره‌ای داشته باشد. علی‌رغم توییت شرکت هواوی مبنی‌بر پشتیبانی از دستگاه‌های کنونی، هنوز باید منتظر بیانیه‌ای رسمی از دوطرف قرارداد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر