حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گیمبال ژیون کرین 2S معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ژیون به‌تازگی گیمبال دستی جدیدی را با نام کرین ۲ اس (Zhiyun Crane 2S) رونمایی کرده است. امروزه بسیاری از دوربین‌های عکاسی و لنزها دارای سیستم لرزش‌گیر قدرتمند هستند و می‌توانند به‌خوبی لرزش ویدئوها را کاهش دهند، بااین‌حال هنوز هم افراد آماتور و حرفه‌ای زیادی پیدا می‌شوند که از گیمبال استفاده کنند، زیرا گیمبال باعث می‌شود درنهایت، لرزش ویدئو به‌میزان بیشتری کاهش پیدا کند. آن‌طور که ژیون می‌گوید،‌ گیمبال کرین 2S نسبت‌به کرین ۲ برخی بهبودهای محسوس به‌خود دیده است تا بتواند بهتر از قبل لرزش ویدئوها را بگیرد.

ژیون کرین 2S عملکرد بسیار بهتری نسبت‌به مدل پیشین خود دارد و می‌توان در آن از دوربین‌های متنوعی نظیر Black Magic BMPCC 6K و Panasonic S1H و Sony A9 و Nikon D850 یا Canon EOS 1DX Mark II به‌همراه چندین دوربین دیگر استفاده کرد (فهرست کامل دوربین‌ها و لنزهای تحت پشتیبانی گیمبال کرین 2S را می‌توانید در اینجا ببینید).

گیمبال ژیون کرین 2 اس / Zhiyun Crane 2S از جلو با دوربین

قیمت گیمبال ژیون کرین 2 اس ۵۹۹ دلار است

گیمبال کرین 2S الگوریتم بهبودیافته‌ی ویژه‌ای با نام اینستون (Instune) دارد که در راستای بالا بردن سرعت و بهبود عملکرد کلی گیمبال قدم برمی‌دارد. ژیون می‌گوید در گیمبال کرین 2S از سیستم کاملا جدیدی با نام فلکس‌مانت (FlexMount System) استفاده کرده است. این سیستم، روند راه‌اندازی گیمبال را ساده‌ می‌کند و مطمئن می‌شود که دوربین مورداستفاده توسط شما در محفظه‌ای امن قرار گرفته. سیستم فلکس‌مانت گیمبال ژیون کرین 2S شامل «مکانیسم ایمنی مضاعف» است و از کلید حفاظتی ویژه‌ای استفاده می‌کند که توسط کاربر قابل‌تنظیم است. اگر به‌دنبال ضبط ویدئو به‌صورت عمودی هستید تا آن‌ را در جاهایی مثل شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید، جالب است بدانید که کرین 2S دارای حالت ویژه‌ای برای تصویربرداری عمودی است.

دیگر قابلیت‌های گیمبال کرین 2S شامل بهره‌مندی از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی مکانیسم قفل محورها است که ژیون آن را Axis Locking Mechanism 2.0 می‌نامد. ژیون می‌گوید به‌لطف سیستم Axis Locking Mechanism 2.0، گیمبال کرین 2S هنگام راه رفتن کاربر، هیچ‌گونه لرزشی به طرفین از خود نشان نخواهد داد. ژیون برای اینکه بتواند گیمبال کرین 2S را سبک و قدرتمند نگه دارد، دسته‌ی آن را از جنس فیبر کربن ساخته است. گیمبال کرین 2S ژیون از سه باتری قابل‌تعویض لیتیوم-یون استفاده می‌کند تا به‌طور کلی ۱۲ ساعت بدون شارژ دوام بیاورد. 

ژیون کرین 2S شامل ۶ حالت متنوع برای کار کردن است: Pan Following و Locking و Following و Full-Range POV و Vortex و Go. این گیمبال همچنین حالت‌های مخصوصی برای کمک به کاربر به‌منظور خلق تصاویر پانوراما، ویدئوهای تایم‌لپس، موشن‌لپس و تایم‌لپس‌های دارای اکسپوژر (نوردهی) طولانی دارد.

کرین 2S از کنترل فوکوس دیجیتالی و دستی پشتیبانی می‌کند؛ به‌منظور کنترل دستی، دکمه‌ی چرخان ویژه‌ای روی بدنه‌ی گیمبال گنجانده شده است. ژیون می‌گوید قابلیت فوکوس کرین 2S نسبت‌به نسل قبل سرعت و دقت بیشتری دارد تا کاربر بتواند هنگام فیلم‌برداری، راحت‌تر فوکوس کند. با مراجعه به لینکی که در پاراگراف دوم مقاله قرار دادیم می‌توانید فهرست دوربین‌ها و لنزهایی را که از دکمه‌ی چرخان کرین 2S برای فوکوس پشتیبانی می‌کنند مشاهده کنید. 

ژیون در گیمبال کرین 2S از صفحه‌نمایش OLED جدیدی با ابعاد ۰٫۹۶ اینچ استفاده کرده است که به شما امکان می‌دهد به‌سادگی تنظیمات مختلف را انجام دهید و در بین بخش‌های مختلف منوی اصلی جابه‌جا شوید. اگر به استفاده از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر علاقه‌مند هستید، بهتر است بدانید که کرین 2S درگاه مستقلی برای نصب فرستنده‌ی تصویر دارد؛ به‌علاوه با استفاده از قابلیت TransMount ژیون می‌توانید مانیتوری را به گیمبال وصل کنید. سیستم TransMount همچنین امکان استفاده از لوازم جانبی متنوعی را فراهم می‌کند که مواردی همچون کیت‌های نصب سریع، مونوپاد، بزرگ‌نمایی سروو (Servo)، موتورهای فوکوس و… را شامل می‌شود.

گیمبال ژیون کرین 2 اس / Zhiyun Crane 2S با دوربین از نمای سه رخ

بسته‌ی معمولی ژیون کرین 2S هم‌اکنون با قیمت ۵۹۹ دلار قابل‌تهیه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کرین 2S و پیدا کردن خرده‌فروشی برای تهیه‌ی محصول (درصورتی‌که خارج از ایران هستید) می‌توانید وارد این لینک شوید. ژیون به‌منظور رونمایی گیمبال جدیدش مراسم آنلاینی برگزار کرد که با مراجعه به این لینک در یوتیوب می‌توانید نسخه‌ی کاملش را مشاهده کنید. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر